איי.טי.סי.טק תטמיע מערכת למניעת פריצות למרכזיות הקיבוצים; ההיקף: מאות אלפי שקלים

הפרויקט, שצפוי להתחיל בחודשים הקרובים, יימשך כשנתיים וישרת כאלפי משתמשים ● תפקיד המערכת המוטמעת יהיה להגן על המרכזיה מפני שיבושים וגניבת שיחות ● דריה אהרוני, מנכ"לית חברת ההזנק: "מדובר במערכת ייחודית מסוגה בעולם, אשר מנטרת את עולם המרכזיות בזמן אמת, ויכולה לדווח ולמנוע גניבה תוך כדי שהיא מתרחשת"

איי.טי.סי.טק מערכות תטמיע מערכת לגילוי ולמניעת פריצות למרכזיות של הקיבוצים בישראל. הפרויקט צפוי להתחיל בחודשים הקרובים, ויימשך כשנתיים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מאות אלפי שקלים.

המערכת תוטמע עבור הנס"ר הקיבוצי – חברה בבעלות הקיבוצים, שמספרם עומד על 270 כיום, וארגוני הקניות של התנועה הקיבוצית, המספקת להם פתרונות וייעוץ בכל תחומי התקשורת. המערכת שתוטמע תשרת אלפי משתמשים: החל מהמפעלים ויחידות האדמיניסטרציה של הקיבוץ, ועד אנשי הקיבוץ עצמם. תפקיד המערכת יהיה להגן על המרכזיה מפני איומים של שיבושים וגניבת שיחות, בעקבות פריצות למרכזיות שמבוצעות לפרקים.

בהיבט הטכנולוגי, המערכת מבוססת על מנועי איי.טי.סי.טק, המסוגלים לשלוט באמצעות פורטל אחד על סוגי מרכזיות שונות מרחוק. בנוסף, יכולים המנועים להתחבר לבסיסי נתונים ולבצע ניתוח בזמן אמת על תעבורת הנתונים המגיעה מתחום התקשורת ובסיסי הנתונים. המערכת מצוידת במנגנונים אוטומטיים הנבנים על ידי מנגנון לומד. אלו מפעילים פקודות על המרכזיה בהתאם למתקבל באמצעות המערכת, המנתחת את התעבורה. כמו כן, יקבלו הקיבוצים דו"חות עומק על ביצועי המרכזיות, סקירת ניצול משאבים, המלצות וחיזוי.

דריה אהרוני, מנכ"לית חברת ההזנק: "מדובר במערכת ייחודית מסוגה בעולם, אשר מנטרת את עולם המרכזיות בזמן אמת, ומספקת פיירוול כמנגנון לומד הבונה מאפיינים מזהים על סמך שגרת המשתמשים. כך, היא שולטת בשיחות המתויגות כגניבה, וחוסמת אותן. המערכת כוללת מגוון מדדים וחוקים הבאים גם מעולם האינטרנט וה-IT, וזאת על מנת להגן על המשתמשים במרכזיה בזמן אמת".

לדבריה, המערכת הוקמה בענן של יבמ (IBM) לאור שיתוף הפעולה בין החברות, וכוללת שימוש בשכבת ניתוח אחת בפלטפורמת ה-BI של הענק הכחול. להבדיל ממערכות מניעת הונאות אחרות, הוסיפה אהרוני, אשר מספקות ניתוח חלקי של הונאות שאותרו בדיעבד, הרי ש"המערכת שלנו פועלת בזמן אמת, והיא יכולה לדווח ולמנוע גניבה תוך כדי שהיא מתרחשת". היא סיכמה, כי "המערכת תסייע רבות לקיבוצים אשר סובלים בשנים האחרונות מנזקים כספיים הנובעים מהונאות תקשורת".

על פי נתוני CFCA, הארגון האמריקני לבקרת הונאה בתחום התקשורת, דווח בשנה האחרונה על הפסד של 9 מיליארד דולרים ממוצע לספק טלפוניה בשל הונאות בתחום הטלפוניה. מעבר לכך, מוערכים הנזקים בשוק המרכזיות האמריקאי של העסקים ביותר מ-60 מיליארד דולרים. על פי חברות המחקר, חלה עלייה בכמות הונאות התקשורת ב-2011, בסדר גודל של 13%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים