ארז בנוביץ', Experis: "הצלחת חברות בנויה על הכישרונות שבהן"

"אם פעם הצלחת חברה הייתה תלויה בכך שהיו לה טכנולוגיה או ציוד חדשני, כיום היא מוכרעת על ידי כישרונות", אמר בנוביץ', מנכ"ל החברה ● MIT עברה באחרונה תהליך של הסמכה מטעם Experis העולמית ● לדבריו, הייחוד של החברה הוא בכך שהיא יודעת לגשר על הפער שבין האקדמיה לפרקטיקה

25/03/2012 10:27

"אם פעם הצלחת חברה הייתה תלויה בכך שהיו לה טכנולוגיה או ציוד חדשני, כיום היא מוכרעת על ידי כישרונות", אמר ארז בנוביץ', מנכ"ל Experis ישראל (לשעבר MIT), זרוע ההיי-טק של מנפאואר (Manpower) ישראל. Experis פרוסה ב-50 מדינות, מעסיקה מעל 38 אלף עובדים ובעלת מחזור מכירות של יותר משלושה מיליארד דולרים בשנה. החברה מספקת ברחבי העולם שירותי ניהול פרויקטים, ייעוץ, הדרכה, השמה ומיקור-חוץ, ומתמחה באיתור ובהכשרה טכנולוגית.

לדברי בנוביץ', Experis ישראל מתכוונת לשלש את המחזור העסקי במהלך השלוש שנים הבאות, בין היתר באמצעות רכישת חברות שטמון בהן ערך מוסף עבור החברה. לפני כשנתיים רכשה MIT את חברת פסיפיק תוכנה ולפני כן את חברת LMB, הפועלת בתחום בקרת התצורה.

הוא הוסיף, כי "במשך כשנתיים נדרשנו להטמיע תהליכים רבים שאפשרו לנו לקבל לבסוף את ההסמכה של Experis העולמית. האמריקנים נוקשים ביותר בתהליכי העבודה והמתודולוגיה, ואנחנו עדיין מתמודדים עם האתגר של מיתוג MIT מחדש כ-Experis ועם האתגר התפעולי הכרוך בעבודה עם לקוחות גלובאליים גדולים כמו HP ,Salesforce.com, סימנטק (Symantec), סאפ (SAP), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) ואורקל (Oracle). החברות הללו מורגלות לקבל תחת חוזה אחד את אותם שירותים, בכל מקום בעולם. המאמצים האלה כדאיים כאשר מכירים בעובדה שלקוחות מעדיפים לעבוד עם חברות גלובליות בעלות יכולות מוכחות ואיתנות פיננסית".

בנוביץ' אמר, כי ארגונים מחפשים לעשות עסקים בתחומי העובדים והפתרונות עם חברות גדולות ויציבות וטען, כי אין בארץ חברות רבות שיש להן את קשת הפתרונות שמציעה Experis ישראל בתחום פיתוח הכישרונות בתחומי ההיי-טק ומערכות המידע. "יש אמנם חברות ישראליות שמנסות לפרוץ מהשוק הישראלי לחו"ל, אבל חסרים להן ידע ומתודולוגיות עבודה מוכחות".

לדבריו, הייחוד של החברה הוא בכך שהיא יודעת לגשר על הפער שבין האקדמיה לפרקטיקה. "בוגרים טריים של הפקולטות למדעי המחשב אינם בשלים להתחיל לעבוד בארגונים מובילים כמו אלביט, רפאל ואינטל (Intel). לכן, אנחנו מעבירים אותם סדנאות שמתמשכות על פני ארבעה חודשים ואף חצי שנה, בהן הם עוברים מסלול הכשרה מפרך – עד שהם הופכים למופת בתחום התוכנה, ממש טייסי תוכנה". הוא הדגיש, כי Experis לא גובה מהמועמדים תשלום עבור ההכשרה; "יש לנו ביטחון רב במוניטין שלנו ובאטרקטיביות שלנו עבורם", אמר. עוד הוא ציין, כי שוק מערכות המידע מאופיין בגמישות ובדינמיות, כך שגם עובדים שמועסקים במקום מעניין ויציב ממשיכים לשמור עם החברה על קשר ולבדוק מה הוא הדבר הבא עבורם ולאן הם יכולים להתקדם.

"למועמדים המוכשרים אצלנו יש את הפריבילגיה לבחור היכן הם מעדיפים לעבוד ולהתפתח מבחינה מקצועית, בין אם זה ברפאל, בפרויקט כיפת ברזל או בחברות טכנולוגיות מובילות", אמר בנוביץ'. לדבריו, יש בכך שינוי משוואה בשוק הישראלי. "בוגר אוניברסיטה ששולח באופן עצמאי קורות חיים לחברות נדרש להתאזר בסבלנות רבה עד שהוא מקבל זימון מחברה כלשהי. אצלנו המצב הפוך: הבוגרים שלנו הם שמחוזרים על ידי החברות והם שיכולים לקבל החלטה מבין מבחר חברות. הלקוחות שלנו יודעים שאנחנו מייצרים עובדים שהם שווי ערך לשלוש שנות ניסיון בשוק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים