ארצות הברית מאיימת שלא לחדש את הרישיון של הארגון המופקד על ניהול כתובות האינטרנט

הסיבה לכך היא התוכנית השנויה במחלוקת של הארגון להרחיב את היצע סיומות האינטרנט מעבר לאלה המוכרות ● החודש הזהירו בממשל האמריקני שהכללים שקבע הארגון כדי למנוע ניגודי אינטרסים אינם מספיקים ● בינתיים חידש הממשל את הרישיון של הארגון עד ספטמבר, ועתה הוא מצפה לראות מה יעלה בגורל התוכנית

הממשל האמריקני מאיים שלא לחדש את הרישיון של ארגון ICANN, שמופקד על הניהול של כתובות האינטרנט. הסיבה לכך היא התוכנית השנויה במחלוקות של הארגון להרחיב את היצע סיומות האינטרנט ולאפשר שימוש בסיומות מרובות, מעבר לאלה המוכרות (com, org וכדומה).

ICANN (ר"ת Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) זקוק לרישיון מהממשל האמריקני כדי לנהל את הכתובות הייחודיות המוקצות לאתרי אינטרנט – תפקוד שבלעדיו לא תוכל הרשת לפעול ברחבי העולם. אולם, החודש הזהירו בממשל שהכללים שקבע הארגון כדי למנוע ניגודי אינטרסים אינם מספיקים, ומשום כך חודש, באופן זמני בלבד, הרישיון בו מחזיק הארגון מאז שהוקם בשנת 1998. זאת, במקום שהוא יחודש באופן קבוע, כפי שציפו רבים בענף.

העובדה שמעמדו של הארגון כגוף המנהל את כתובות האינטרנט (תפקוד IANA – ר"ת Internet Assigned Numbers Authority) אינו מובטח כיום עשויה לפגוע פגיעה ממשית ביכולתו ליישם את התוכנית להרחבת היצע סיומות האינטרנט – המהלך הגורף ביותר שתכננו בארגון מיום היווסדו.

החששות לניגוד אינטרסים נובעים מהעובדה שחלק מהחברים במועצת המנהלים של הארגון, כיום ובעבר, עשויים לגרוף רווחים כספיים מהליברליזציה בתחום של כתובות האינטרנט. זאת, בשל קשריהם עם ארגונים אחרים שעשויים להרוויח מרישום של שמות מתחם חדשים או מייעוץ בתחום.

במסגרת התוכנית להרחבת היצע הסיומות יוכלו מותגים, ערים או חברות עסקיות שמבקשים להרחיב את הפעילות באינטרנט להפעיל סיומות אינטרנט משלהם, דוגמת apple ,nyc או gay. סיומות כאלה יעניקו לגופים אלה שליטה רבה יותר על הפעילות הקשורה אליהם באינטרנט ועל השמות הנבחרים.

"אם רישיונו של ארגון ICANN כגוף IANA לא יחודש, תהיה זו מכה אנושה מבחינתו", אמר פיליפ קורווין, יועץ משפטי לארגון Internet Commerce Association, שמייצג משקיעים בשמות מתחם ומפתחים. "ICANN זקוק לרישיון משום שבלעדיו לא תהיה לו הסמכות הנחוצה ליישום התוכנית".

בממשל האמריקני האריכו את הרישיון של ארגון ICANN לפעול כגוף IANA עד חודש ספטמבר בלבד וכעת ממתינים רבים לראות מה יעלה בגורל התוכנית. אחד הממתינים הוא פיטר דנגט תרש, כיום יושב ראש חברת Top Level Domain Holdings, שכיהן כיושב ראש ICANN בתקופה שבה גובשה התוכנית להרחבת ההיצע של הסיומות. החברה שלו כבר הגישה 40 בקשות לרישום סיומות חדשות, ובהן miami ו-music.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים