בעקבות פשרה בתביעה אחרת: משקיע תובע את אורקל בסכום של יותר מ-200 מיליון דולרים

אורקל הגיעה לפשרה עם בכיר לשעבר בחברה שחשף בה פרשת שחיתות – ואחד המשקיעים שלה תובע את הכסף לכיסו ● לטענתו, "למרות הראיות הברורות לעבירות שנעשו, לא הודתה מועצת המנהלים של אורקל במעשים, סירבה לשלם מיד פיצויים וניהלה משא ומתן ממושך על תשלום בסכומים נמוכים בהרבה" ● הוא טען שהטיפול הכושל גרם להעלאת סכום הפיצויים ולפגיעה במשלמי המסים ובבעלי המניות כאחד

ג'ורדן וויינריב ממדינת דלאוור בארצות הברית, שהשקיע במניות אורקל (Oracle), הגיש ביום ה' תביעה נגד החברה וכנגד החברים במועצת המנהלים שלה. הסיבה לתביעה היא הדיווחים על כך שאורקל נאלצה לשלם סכום של יותר מ-200 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה, בעקבות תביעה שהגיש מנהל בכיר לשעבר שחשף פרשת שחיתות בחברה.

בכתב התביעה שהגיש וויינריב נטען שהנתבעים, ובהם לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, הפרו את חובתם לבעלי המניות בכך שניהלו התדיינות משפטית ממושכת עם חושפי השחיתויות, אף על פי שידעו שטענותיהם נכונות.

"מועצת המנהלים אילצה את הממשל להשקיע משאבים רבים בדיונים המשפטיים, על אף שהייתה ברורה לה חבותה של החברה בעניין ועל אף שהיה ברור שההתדיינות המשפטית הממושכת רק תעלה את הסכום של הסכם הפשרה שיושג בסופו של דבר", נטען בכתב התביעה.

הסכם הפשרה המוזכר בכתב התביעה מתייחס לתביעה שהגיש בשנת 2007 פול פרסקלה, מנהל בכיר לשעבר באורקל. פרסקלה טען אז שאורקל הפרה את הסעיפים המתייחסים להנחות בהסכמים עם הממשל הפדראלי של ארצות הברית, שהיקפם הכולל עומד על 775 מיליון דולרים. לטענתו, החברה העניקה הנחות ללקוחות פרטיים מבלי להעניק הנחות דומות לממשל, בניגוד להסכמים עם הממשל.

משרד המשפטים האמריקני הצטרף לתביעה ב-2010 וב-2011 שילמה אורקל יותר מ-200 מיליון דולרים כדי ליישב את התביעה. סכום זה כולל ריבית ותשלומים לפרסקלה, שחשף את הפרשה. מדובר בסכום הגדול ביותר ששולם עד כה במסגרת הסכם פשרה לפי החוק הפדראלי הרלוונטי.

"למרות הראיות הברורות לעבירות שנעשו, לא הודתה מועצת המנהלים של אורקל במעשים, סירבה לשלם מיד פיצויים וניהלה משא ומתן ממושך על תשלום בסכומים נמוכים בהרבה", נטען בכתב התביעה הנוכחי. הטיפול הכושל גרם להעלאת סכום הפיצויים ולפגיעה במשלמי המסים ובבעלי המניות כאחד, לטענת וויינריב, שתובע פיצויים בסכום שלא צוין בשם כל בעלי המניות.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים