ישראל פטשניק, יועץ עסקי-טכנולוגי: "על ארגוני SMB להבין את החשיבות שבשילוב ה-IT בתהליכים העסקיים"

"לבעלי עסקים קטנים אין מודעות למורכבות של התהליכים העסקיים שלהם", אמר פטשניק ● לדבריו, "יש כאלה שלא מודעים לתועלת הנובעת משימוש בכלים טכנולוגיים, פוחדים מיישום מערכות טכנולוגיות, לא יודעים להגדיר עדיפויות ולא יודעים להעריך את המשמעויות שבהקמת מערכות מידע שאינן מבוססות על הגדרת יעדים אסטרטגיים, צרכים וסיכונים"

"לעתים קרובות, עסקים קטנים אינם מטמיעים מיחשוב, כי הם פוחדים או מפני שאין להם תקציב שמוקצה לטובת הנושא. עליהם להכיר בעובדה שהמיחשוב נדרש להיות משולב בתהליכים העסקיים, לטובת צמיחתם", כך אמר ישראל פטשניק, יועץ אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית.

פטשניק דיבר בכנס SME2012, שנערך באחרונה במלון דניאל בהרצליה, בהפקת אנשים ומחשבים. הנחתה את הכנס שרון ישראל, מנכ"לית Xtra Mile.

לדברי פטשניק, "גם לכל העסקים הקטנים יש תהליכים. אמנם הם עסקים קטנים, אולם האתגרים שלהם גדולים והם בעלי תקציב מועט". הוא הוסיף, כי "לבעלי עסקים קטנים אין מודעות למורכבות של התהליכים העסקיים שלהם. יש כאלה מהם שלא יודעים להגדיר תהליכים והם לא מודעים לתועלת הנובעת מהשימוש בכלים הטכנולוגיים. יתרה מזאת, הם פוחדים מיישום מערכות טכנולוגיות, לא יודעים להגדיר עדיפויות ולא יודעים להעריך את המשמעויות שבהקמת מערכות מידע שאינן מבוססות על הגדרת יעדים אסטרטגיים, צרכים וסיכונים". "יש מנהלים שלא יודעים להגדיר צרכים עסקיים והם לא יודעים מה הם צריכים כלל", אמר פטשניק. "מנגד, ספקיות ה-IT מוכרות להם פתרונות טכנולוגיים בלי להצביע על התועלת העסקית והחיסכון הכספי שינבעו משיפור תהליכים".

הוא ציין שמנהלי עסקים קטנים "נדרשים להבין שהטכנולוגיה משרתת צרכים עסקיים, ואת אלה, לצד התהליכים העסקיים, עליהם להגדיר תחילה".

גדי גילאון, יושב ראש ומייסד מוביסק. צילום: קובי קנטורפטשניק, בעברו מנמ"ר קוקה קולה וכיום מאמן ניהולי-עסקי וחונך עסקי מטעם משרד התמ"ת, סיים בציינו שיש חשיבות רבה להטמעת כלי BI בעסקים אלה.

"יצירתיות וחדשנות יביאו לגידול העסק"
גדי גילאון
, יושב ראש ומייסד מוביסק (Mobisec), אמר ש-"יצירתיות וחדשנות יביאו לגידול העסק. חדשנות היא יצירת בידול, שיפור תדמית השירותיות, גורם שמביא ליותר התייעלות ותחרותיות". לדבריו, "השקעה בחדשנות בעולם הנייד היא נמוכה יחסית לעומת ההשקעות בכלל מערך ה-IT, ולכן היא כדאית. סיבה נוספת לכדאיות ההשקעה בתחום היא TTM – זמן הגעה מהיר לשוק".

"ארגונים צריכים יתרון מבדל, שיהיה תחרותי ושהיישום שלו יעשה 'וואו' ללקוח בסביבה הניידת", הוסיף גילאון. "יש לפתח יישומים למכשירים חכמים, יש לשמור על יתרון הבידול לאורך זמן. נדרש לחשוב מחוץ לקופסה". הוא ציין בהקשר זה יישום מובייל שביצעה קופת חולים מאוחדת. היישום מחבר בין המרשם של המטופל למיקום של בית המרקחת הקרוב ביותר למטופל שיש בו את כל התרופות הרשומות במרשם.

לדברי גילאון, ארגונים נדרשים לפתרון מתחום ה-MDM (ר"ת ניהול רכיבים ניידים), בגלל הצורך שלהם בשליטה על הרכיבים הניידים וכן לצורך "צמצום עלויות התמיכה בטלפון שהתחפש למחשב". הוא קרא למנמ"רים להפוך את ה-MDM למוכוון עסקית. "MDM זה לא רק טכנולוגיה", ציין. "יש בו שכבה טכנולוגית, אבל יש עליה שכבות נוספות".

חנן לב, יועץ עסקי-טכנולוגי לעסקים קטנים ובינוניים. צילום: קובי קנטור"מערכי ה-IT הפכו להיות הגורם הנושא בנטל התמיכה במכשירים הניידים בארגונים", סיכם גילאון. "זהו תחום שעולה כסף רב, ולכן – ניהול הרכיבים הניידים הוא מחויב המציאות. עליו להיעשות תוך מימוש תפיסת KIS – עשה זאת בפשטות".

"פתרונות SaaS או ענן מחו"ל זולים יותר מהישראליים"
חנן לב
, יועץ עסקי-טכנולוגי לעסקים קטנים ובינוניים, ציין ש-"יש כיום פתרונות מיחשוב פשוטים מאוד לארגוני SMB". כך, אמר, "יש בענן מערכות ניהול מידע שחוסכות את הצורך בהקמת תשתיות מיחשוב, המספקות יישומים שונים בעלויות נמוכות". הוא נתן בהקשר זה דוגמה: "במקרים רבים, בארגון קטן, עם עזיבת עובד, הידע והזיכרון הארגוני שלו אובד. כיום, ארגון קטן יכול להקים לעצמו ויקיפדיה (Wikipedia) ארגונית לטובת שמירת הידע והזיכרון הארגוני".

פתרונות נוספים אותם ציין לב מצויים בעולמות כגון סנכרון המידע וניהול החשבונות. הוא סיכם באמרו, כי "ה-IT מאפשר לארגונים קטנים לנצל את העובדים בצורה טובה יותר לטובת תפוקותיהם. כיום, עסקים קטנים יכולים לקבל שירותים בינלאומיים בתצורת תוכנה כשירות (SaaS) או במיחשוב ענן בעלות נמוכה יותר לעומת קבלה של שירות ישראלי זהה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז ברקאי

    שבוע טוב ישראל, בהמשך לכתבה בה צוטטה מכנס SME2012, אני מסכים עם ישראל לחלוטין. יתרה מזאת, אני גם יכול להוסיף שארגונים רבים אינם מבינים את חשיבות התמיכה ושירות הלקוחות. פעמים רבות עושים את זה "על הדרך", פעמים רבות בעזרת גליונות Excel ואינם מבינים את היתרונות העצומים של מחשוב העסק בכלל ומחשוב השירות בפרט. כל אלו יכולים וצריכים, אם נעשים באופן מושכל, לתת לעסק את היתרון היחסי שכל עסק מיייחל לו.

אירועים קרובים