סנטורים אמריקנים דורשים לחקור מעסיקים שמבקשים ממועמדים לעבודה גישה לחשבון הפייסבוק שלהם

הסנטורים קראו לרשויות לבדוק אם יש בדרישה שכזו מצד מעסיקים משום עבירה על החוק שאוסר על גישה למידע שמאוחסן באמצעים אלקטרוניים ללא רשות, או על החוק שאוסר על גישה למחשב ללא רשות כדי להשיג מידע ● אחד מהם תהה: מעסיקים אינם רשאים לדרוש ממועמדים לעבודה את המפתחות לבית שלהם או לעיין ביומן הפרטי שלהם; מדוע, אם כן, יש להתיר להם לבקש סיסמאות גישה לחשבון הפייסבוק שלהם?"

צ'רלס שומר, סנטור מניו-יורק, וריצ'רד בלומנטל, סנטור מקונטיקט, שניהם מהמפלגה הדמוקרטית, הודיעו אתמול (א') על כוונתם לדרוש ממשרד המשפטים האמריקני לבדוק אם מעסיקים שמבקשים ממועמדים לעבודה סיסמאות גישה לחשבון הפייסבוק (Facebook) הפרטי שלהם עוברים על החוק הפדראלי של ארצות הברית. השניים דורשים גם מהממונה על הזדמנות שווה בתעסוקה לבדוק את הסוגיה.

בין השאר, קוראים הסנטורים לבדוק אם יש בדרישה שכזו מצד מעסיקים משום עבירה על החוק שאוסר על גישה למידע שמאוחסן באמצעים אלקטרוניים ללא רשות, או על החוק שאוסר על גישה למחשב ללא רשות כדי להשיג מידע.

הסנטור שומר תהה: "מעסיקים אינם רשאים לדרוש ממועמדים לעבודה את המפתחות לבית שלהם או לעיין ביומן הפרטי שלהם. מדוע, אם כן, יש להתיר להם לבקש סיסמאות גישה לחשבון הפייסבוק שלהם?" הסנטו בלומנטל הוסיף: "אני מודאג מאוד מההתפשטות המהירה של הנוהג לבקש ממועמדים לעבודה סיסמאות גישה לחשבון שלהם בפייסבוק. חייבים לאסור בחוק על שיטה זו כדי לשים קץ לחדירה הבלתי נסבלת לפרטיות. למעט במקרים חריגים ביותר, מעסיקים אינם זקוקים לגישה למידע הפרטי ביותר של המועמדים לעבודה".

לא מכבר מסר הסנטור בלומנטל לאתר Politico שבעתיד הקרוב תוגש הצעת חוק שתאסור על מעסיקים לבקש ממועמדים לעבודה סיסמאות גישה לחשבון הפייסבוק שלהם. לדבריו, גישה שכזו דומה לבדיקת פוליגרף, שעל פי החוק האמריקני אסור להשתמש בה כאמצעי לסינון מועמדים לעבודה.

פייסבוק עצמה פרסמה לא מכבר קריאה למועמדים לעבודה שלא למסור למעסיקים הפוטנציאליים את הסיסמה שלהם לרשת החברתית. "כמשתמשי פייסבוק, בשום אופן אל תמסרו את הסיסמה שלכם ואל תניחו לאיש לגשת לחשבון שלכם או לפגוע בצורה אחרת באבטחת החשבון שלכם או בפרטיות של חבריכם", כתבה ארין איגן, מנהלת הפרטיות הראשית של פייסבוק, בהודעה שפרסמה באחרונה. "איש אינו רשאי לדרוש מכם לשתף מידע פרטי כדי לזכות במשרה".

איגן אף רמזה, כי יש לכך השלכות משפטיות. "אם המעסיק יגלה בחשבון בפייסבוק שהמועמד לעבודה שייך לקבוצה מסוימת (למשל, קבוצת גיל כלשהי) הוא חושף את עצמו לתביעות משפטיות על אפליה אם המועמד לא יתקבל בסופו של דבר לעבודה", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים