קספרסקי: נוזקה נוספת הסתננה לחנות האפליקציות והתוספים של כרום

הנוזקה המתקדמת, שהתגלתה בברזיל, פועלת על ידי התחזות לתוסף לגיטימי לדפדפן גוגל כרום ● לאחר שמורידים את התוסף ודפדפן הכרום מתקין אותו אוטומטית, משתלט הקוד הזדוני על הדפדפן של המשתמש, ודרכו - על החשבון שלו בפייסבוק ● מומחי קספרסקי הודיעו לגוגל על הנוזקה החדשה, והתוסף הממולכד הוסר מ-Chrome Web Store

מומחי קספרסקי (Kaspersky) איתרו בברזיל נוזקה ייחודית, שהסתננה אל חנות האפליקציות והתוספים של כרום (Chrome), ממנה מורידים תכנים מיליונים ממשתמשי הדפדפן הפופולרי של גוגל (Google).

לאחר שמורידים את התוסף וכרום מתקין אותו אוטומטית, משתלט הקוד הזדוני על הדפדפן של המשתמש, ודרכו – על החשבון שלו בפייסבוק (Facebook). המטרה של ההאקרים: להפעיל את הפרופיל החטוף כדי לעשות Like לעמודים בצורה חשאית – ולמכור שירותי לייקים שכאלה לחברות שרוצות להעצים במהירות את נוכחות העמודים שלהן בפייסבוק.

בנוסף, ישלח החשבון החטוף הודעות לחברים של בעליו ברשת החברתית, בהן הם מוזמנים להוריד את התוסף החדש. זאת, כדי להשתלט על חשבונות נוספים. מומחי קספרסקי הודיעו לגוגל על הנוזקה החדשה, והתוסף הממולכד הוסר מ-Chrome Web Store.

כמו בשאר העולם, גם בישראל ישנם ניסיונות לחטוף חשבונות או לחבר אותם את אתרי ספאם למיניהם, על ידי עמודים ייעודיים בעלי כותרת מושכת, כמו "תמונות חשאיות מבית האח הגדול" או אפליקציות שמבטיחות להציג למשתמשים את שמות הגולשים שביקרו להם בפרופיל. מומחי קספרסקי ממליצים להתייחס בחשדנות כלפי הזמנות בפייסבוק להתקנת תוכנות ותוספים שלא ידוע מי עומד מאחוריהן, ובכלל להימנע מללחוץ על לינקים חשודים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים