שרון בן חיים, CTO משרד האוצר: "פרויקט סע"ר יקפיץ את הממשלה בעידן שלם"

"עד היום כל משרד הביא סוגים שונים של פתרונות, היות שלא היה גוף שיאחד את משרדי הממשלה ויקבע מדיניות טכנולוגית אחידה", אמר בן חיים באירוע הלקוחות של דוקומנטום ל-2012 שערכה NessPRO - קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות ● כך, סיפר, "בחלק גדול ממשרדי הממשלה אין מערכת ניהול מסמכים, ועל אבטחת מידע אין בכלל מה לדבר"

"הממשלה תקפוץ עידן שלם כאשר פרויקט סע"ר יוטמע – בעיקר בשל העובדה שיש משרדים שבהם המידע לא מנוהל כלל והקבצים שוכבים להם סתם בתיקיות", כך אמר שרון בן חיים, ה-CTO של משרד האוצר. לדבריו, "יכולת ניהול המסמכים בחלק ממשרדי הממשלה היום עלובה, ומנמ"רים רבים מחכים בקוצר רוח להטמעת הפרויקט, שיאפשר את ניהול התוכן הממשלתי. גם גנזך המדינה יוכל להתחיל לעבור לעידן הדיגיטלי"

בן חיים היה אחד הדוברים באירוע הלקוחות של דוקומנטום (Documentum) ל-2012, שנערך הבוקר (ב') על ידי NessPRO – קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות. האירוע, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים במרכז הגולף בקיסריה.

בן חיים תיאר בדבריו את פרויקט סע"ר, בו זכתה NessPRO עם מוצר דוקומנטום של EMC. לדבריו, "עד היום כל משרד הביא סוגים שונים של פתרונות, היות שלא היה גוף שיאחד את משרדי הממשלה ויקבע מדיניות טכנולוגית אחידה. זה, בין היתר, תפקידה של מנהלת התיקשוב הממשלתי החדשה. כך, בחלק גדול ממשרדי הממשלה אין מערכת ניהול מסמכים, ועל אבטחת מידע אין בכלל מה לדבר. חלק מהמשרדים יישמו פתרונות כמו Lotus Notes ו-SharePoint, אך יש כמה שעדיין עובדים עם דיגיטל לינקוורקס – ורק המבוגרים זוכרים מה זה".

בעיה נוספת, לדברי בן חיים, היא שאין קשר בין המשרדים. כך, הוא הסביר, מסמכים עוברים בין משרד למשרד כקובץ מצורף במייל וכך כל אחד יכול לשנותו. הוא הסביר, כי "הקמת מערכות לניהול מסמכים אינה עניין של מה בכך. התהליך דורש הרבה מאוד ידע והמון שעות פיתוח, התאמה והקמה של תשתיות. ברגע שכל משרד ממשלתי מתבסס על תשתית אחרת, נוצרים פיצול משאבים, כפילויות פיתוח וזליגת ידע. בנוסף, הרבה מאוד תהליכי עבודה מבוצעים היום באופן ידני ובנייר וחסרות תשתיות Workflow".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

חזון פרויקט סע"ר, ציין בן חיים, הוא הקמת מערך ניהול מסמכים איכותי בתשתית יציבה ומוכחת ומתן פתרון לניהול תוכן לכלל המשרדים, אשר יהווה שדרה כלל-מערכתית לניהול התוכן הארגוני בממשלה. בנוסף, הסביר, יש לייצר מתודולוגיה וסטנדרטיזציה בניהול התוכן בממשלה, ליישם כלי ניהול תוכן ורשומות בתקנים אחידים בינלאומיים, להקים ענן פרטי לניהול תכני הממשלה ולהכניס את כל עובדי הידע בממשלה – כ-60 אלף איש – לעבודה מול ענן התוכן הממשלתי בתוך חמש שנים. כך, הסביר, "נשיג שיפור ביעילות העובדים ונפחית את השימוש בנייר באופן משמעותי. תוצאת לוואי תהיה פתיחות מרבית לטלפונים חכמים ולטאבלטים וכמובן שרידות והמשך פעילות עסקית בחירום".

"בתקן שאנחנו רוצים לגבש שותף גם גנזך המדינה, שהמתין לפרויקט סע"ר כדי שתהיה לו היכולת לגנוז חומר דיגיטלי. היום הוא יודע לקבל רק נייר", ציין בן חיים. "לשם כך, נקים תשתית ניהול תוכן בענן הממשלתי, לצד תשתיות SSO, שירותי חיפוש ותשתית לניהול תהליכים עסקיים מבוססי תוכן פנימי ובין משרדי. כל זה יהיה מקושר לפורטל המשרדי ולמערכות ה-ERP של סאפ (SAP), שמוטמעות בממשלה. כמו כן, יוקמו שירותי תוכן מרכזיים עבור המערכות התפעוליות במשרדים, תשתית לניהול ארכיונים גדולים וכאמור גם תשתית גניזה מול גנזך המדינה", סיכם.

דדי דבורסקי, מנכ"ל NessPRO, פתח את האירוע ואמר כי העובדה שהממשלה בחרה בפתרון דוקומנטום, תביא לכך שהכלי לניהול תוכן של EMC יהפוך לסטנדרט במדינה הלכה למעשה. הוא ציין כי כבר ברבעון הרביעי של 2011 ובוודאי ברבעון הנוכחי השנה, חלה עלייה במכירות דוקומנטום בארץ, והגידול צפוי להימשך בהמשך השנה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    פרויקט סע"ר החל להתגלגל במסדרונות האוצר עוד בשנת 2003. מאז, עברו 10 שנים וכולם לא קרה. אותם מילים נבובות ללא כל תוכן מעשי. שרון בחור נחמד ותו לא, 10 שנים מתכנן פרויקט שלא יעבוד לעולם.

  2. מ

    מר דבורסקי היקר, אין זה אומר שאם הממשלה בחרה בכלי מסויים אזי הוא צריך להפוך לסטנדרט במדינה הלכה למעשה. אף אחד איננו יודע את השיקולים אשר בהם נבחר כלי זה או אחר ומה שטוב לארגון אחד אינו מתאים לארגון אחר ואין הממשל הוא זה שיכול להיות אורים ותומים לטכנולוגיה , להיפך עד היום ראינו שהטכלוגיה במשרדי הממשלה מפגרת (בלשון המעטה) אחרי הטכנולוגיה בשוק. אינני אומר שהכלי הנבחר אינו מתאים ואינו ראוי אלא מכאן לבוא ולהצהיר שהכלי צריך להיות סטנדרט ברמת המדינה רחוק כמו המרחק מכאן לירח.

אירועים קרובים