סקירה: מקלדת בלוטות' של מיקרוסופט

ה-Microsoft Bluetooth Keyboard הוא פתרון למשתמשים בטאבלטים, אשר מחפשים מקלדת פיזית לצורך עבודות שדורשות שימוש בכמויות גדולות של טקסט ● היתרונות הבולטים: משקל של כמה עשרות גרמים בלבד, מבנה ארגונומי ונוח לשימוש וזמן עבודה ממושך ● ציון סופי: 80

אחד ההבדלים הבולטים בין עולם הטאבלטים לעולם המחשבים הניידים הוא המקלדת. בעוד שהמשתמשים במחשבים הניידים לעולם לא יחשבו לוותר על המקלדת הפיזית, הרי שבעולם הטאבלטים, שמושפע יותר משוק מהטלפונים החכמים מאשר מעולם המחשבים, המקלדת מבוססת על מגע במסך והיא למעשה וירטואלית.

אבל גם ההפרדה הזו הולכת ונעלמת לאחרונה. יותר ויותר טאבלטים מוצעים למכירה, כשאחד האביזרים שמלווים אותם הוא מקלדת מלאה, כזו שמביאה אל עולם מסך המגע מקלדת פיזית לחלוטין. ראינו זה ב-ThinkPad של לנובו (Lenovo)  וזה קיים גם ב-Transformer Prime, הטאבלט החדש של אסוס (Asus), שסקירה שלו תעלה בקרוב.

אך יש לזכור, כי מדובר בטאבלט שמבוסס על מערכת הפעלה שהיא לינוקס/יוניקס לכל דבר ועניין, עם מקלדת במחיר בו אפשר לרכוש יותר מנטבוק אחד שמריץ בקלות חלונות 7 (Windows 7), כל שכן את גרסת הסקירה של חלונות 8 (Windows 8). בדרך כלל, התוספת של המקלדת לטאבלט גם מכפילה את משקלו ומביאה אותו לנקודה בה השילוב כבד יותר מאשר Netbook, עם מסך 10.1 אינץ' שגם מציע לרוב יותר שעות עבודה.

לכן, יש פתרון למי שמעדיף להשתמש בטאבלט שלו בשימושו המקורי, אך עם זאת מחפש מקלדת פיזית לצורך עבודות שדורשות שימוש בכמויות גדולות של טקסט. קוראים לו Microsoft Bluetooth Keyboard. השימוש, כפי שעולה משמו, נעשה באמצעות חיבור בלוטות' כדי להתחבר למחשבים ולטאבלטים, כאלה שמפעילים את גרסה 3.2 ומעלה של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) מבית גוגל (Google). היתרון הגדול של המקלדת הזו הוא המשקל שלה: כמה עשרות גרמים בלבד, בוודאי פחות ממה ששוקלות תחנות המקלדות של הטאבלטים. כך, אפשר לשים אותה בתיק בקלות לצד הטאבלט, ולשלוף אותה רק בעת השימוש.

מגרסה 3.2 ומעלה לא נתקלנו בכל בעיה לצמד את המקלדת למכשיר. עם זאת, ההתנהגות שלה היתה תלויה לחלוטין בגרסת המקלדת הוירטואלית שבחרנו עבור המכשיר האנדרואידי. כך, למשל, המעבר בין אנגלית לעברית הצריך מאיתנו לבצע במכשיר עם נגיעה במקלדת שעל המסך. אבל בכל מה שקשור להקלדה עצמה, כמובן שהחוויה עברה שדרוג רציני, במיוחד מבחינת נוחות ומהירות העבודה.

מבנה
כמו כן, המקלדת מציעה יתרון נוסף במבנה הארגונומי שלה. מעבר לכך שזה "חוסך" כמה מילימטרים באורך, זה גם עוזר קצת לשמור על הידיים, במיוחד לעומת המקלדות הישרות לחלוטין שמשולבות במחשבים הניידים. גם הירידה של המקשים בהחלט מספקת יותר מאשר הירידה במחשבים ניידים, כך שעבור מי שרגיל לשימוש במקלדת ארגונומית – קצב ההקלדה יעלה מיד.

יתרון נוסף שיש לציין הוא זמן העבודה של הסוללות – שלוש סוללות אלקליין בגודל AAA. אם זוכרים לכבות את המקלדת, מדובר בזמן ממושך למדי.

הגדרת המקלדת
הגדרת המקלדת בחלונות 7 נמשכה מספר שניות בלבד. היא זוהתה במהירות והצימוד עבר בקלות. חלונות הצליחה למצוא את מנהל ההתקן המתאים במהירות, כך שהתחלנו לעבוד עם כל הפונקציות שהיא מציעה ללא עיכובים מיותרים. היא גם התממשקה די בקלות מול מחשב MacBook של אפל (Apple).

עם זאת, ישנם גם חסרונות במקלדת. כך, למשל, כדי להפר צימוד יש צורך לבצע לחיצה ממושכת למדי על כפתור אתחול קטן, שנמצא בחלק האחורי ליד כפתור ההפעלה/כיבוי, וזה אומר שצריך להחזיק בצמוד משהו שיאפשר לבצע את הלחיצה במקרה הצורך. כמו כן, המקלדת אינה מצוידת ברגליות, כשהגובה המועט מאחור נובע מהמקום בו משלבים את הסוללות. עבור רבים מבין המשתמשים זה לא מספיק נוח.

המקלדת מגיעה בליווי מקלדת נומרית, שצריכה לעבור תהליך צימוד נפרד. אם לא זקוקים לה, אפשר לאכסן אותה בתיק נשיאה מבד, שימנע הצטברות של אבק ולכלוך.

המחיר
מחיר השוק של המקלדת עומד על 299 שקלים, והוא כולל 3 סוללות אלקליין בגודל AAA.

ציון סופי: 80

מידות: 355x167x16 מ"מ
מחוון: מצב סוללות
כפתורים: כיבוי/הדלקה, איפוס
הפעלה: 3 סוללות Alkline בגודל AAA (כלולות)
ספקית: מיקרוסופט ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים