גרטנר: ההכנסות העולמיות משוק התוכנה כשירות צפויות להגיע השנה ל-14.5 מיליארד דולרים

חברת המחקר חוזה, כי השנה תירשם עלייה של כ-18% בהכנסות משוק זה ● על פי התחזית, אספקת שירותים מבוססת SaaS צפויה לצמיחה בריאה עד סוף 2015 , אז עתידות ההכנסות העולמיות בתחום להגיע ל-22.1 מיליארד דולרים ● לדברי שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר ישראל, "בתחום הארגוני, חברות מטמיעות כחלק מאסטרטגיית המיחשוב בענן את מודל ה-SaaS"

ההכנסות העולמיות של שוק התוכנה כשירות (SaaS) צפויות להגיע השנה ל-14.5 מיליארד דולרים, המשקפים עלייה של 17.9% בהשוואה להכנסות בסך של 12.3 מיליארד דולרים שנרשמו בשוק זה ב-2011 – כך עולה מדו"ח שפרסמה גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, אספקת שירותים מבוססת SaaS צפויה לצמיחה בריאה עד סוף 2015 , אז עתידות ההכנסות העולמיות בתחום להגיע ל-22.1 מיליארד דולרים.

גרטנר חילקה את התחזית שלה לשנה הבאה לאזורים ברחבי העולם. היא צופה שההכנסות של תוכנות SaaS בצפון אמריקה יגיעו השנה ל-9.1 מיליארד דולרים לעומת 7.8 מיליארד אשתקד. במערב אירופה הן צפויות לעבור את רף ה-3.2 מיליארד דולרים בהשוואה ל-2.7 מיליארד. במזרח אירופה הן עתידות לעמוד על 169.4 מיליון דולרים אל מול 135.5 מיליון. ההכנסות בשוק ה-SaaS באסיה/פסיפיק צפויות להגיע ל-934.1 מיליון דולר לעומת 730.9 מיליון. ביפן הן עתידות לעמוד על 495.2 מיליון דולרים בהשוואה ל-427 מיליון. ההכנסות באמריקה הלטינית עתידות להגיע השנה, על פי גרטנר, ל-419.7 מיליון דולרים אל מול 331.1 מיליון ב-2011.

לדברי שרון מרץ, מנהלת מחקר בגרטנר, "אחרי יותר מעשור של שימוש ממשיך אימוץ ה-SaaS לגדול ולהתפתח ברמה האזורית, בשווקי היישומים הארגוניים. המניעים העיקריים להמשך אימוצו כיום הם ההיכרות ההולכת ומעמיקה עם מודל ה-SaaS, המשך הפיקוח על תקציבי ה-IT, הצמיחה של הפלטפורמה כשירות (PaaS), קהילות המפתחים והעניין הגובר במיחשוב ענן".

אמנם, נמסר מגרטנר, ניתן לראות כיום התעניינות ההולכת וגדלה בתחום התוכנה הספציפית-ורטיקלית, אך השימוש הנרחב ביותר עדיין מתאפיין ביישומים אופקיים עם תהליכים שכיחים, בקרב כוח עבודה וירטואלי, מבוזר, ובמסגרת פעילויות הווב 2.0.

מרץ אמרה, כי "הסוגיות הבולטות ביותר בהן נתקלים בזמן פריסת SaaS משתנות מאזור לאזור. הגמישות המוגבלת של הקסטומיזציה והאינטגרציה המוגבלת עם מערכות קיימות הן הסוגיות הבולטות בצפון אמריקה. במדינות EMEA מדובר בעיקר בבעיות של אי-יציבות של הרשת ואילו באסיה/פסיפיק, הבעיה המרכזית היא פריסות שנמשכות זמן רב יותר מהצפוי". היא הוסיפה, כי "היצרניות פונות באופן אגרסיבי יותר לרוכשי SaaS מחוץ לשווקים המסורתיים. הן מציעות להם זמינות בשפת המקום, יוצרות בריתות ובונות מרכזי נתונים שמטרתם להתמודד עם הדרישות המקומיות".

על פי גרטנר, צפון אמריקה, ובמיוחד ארצות הברית, מייצגת כיום את ההזדמנות המשמעותית ביותר עבור ה-SaaS והיא השוק הבוגר ביותר מכל השווקים האזוריים. במדינות מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, הנחשבות באופן כללי לשווקים קטנים ומתפתחים, פוטנציאל ההזדמנות עבור ה-SaaS טמון יותר בטווח הביניים ובטווח הרחוק, בגלל אתגרי התשתיות שעליהם יצטרכו היצרניות להתגבר אם ברצונן לקצור הצלחה באזורים אלה.

שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר ישראל, אמרה ש-"חברות הטכנולוגיה בתחום התוכנה בישראל אימצו את מודל ה-SaaS וסטארט-אפים צעירים נוסדים על בסיס מודל זה. כמו כן, בתחום הארגוני, חברות מטמיעות כחלק מאסטרטגיית המיחשוב בענן את מודל ה-SaaS. בארץ, תחום ה-CRM הינו התחום הצומח והמוביל. האימוץ המרשים נרשם בקרב חברות קטנות עד בינוניות ואילו חברות גדולות בוחנות כניסה לתחום באופן יותר מדרגי".

מעוניינים לשמוע עוד על הנושא? הירשמו עכשיו לכנס המשתמשים הראשון – Salesforce.con 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים