אפל החלה לדחות יישומים בגלל סוגיות פרטיות

בשלב ראשון יידחו יישומים שכוללים מספרי זיהוי ייחודיים שמסייעים לעקוב אחר המכשיר ● שניים מעשרת הצוותים הרלוונטיים של אפל כבר עושים זאת ובקרוב יעסקו בכך כל עשרת הצוותים הללו

אפל (Apple) החלה לדחות יישומים למערכת ההפעלה iOS שנעשה בהם שימוש בקוד זיהוי ייחודי שמסייע לעקוב אחר מכשירי iPhone, מחשבי iPad או נגני iPod Touch. "המהלך הפתיע את כולם… כבר עברנו לתוכנית חלופית", אמר ויקטור רובה, מנכ"ל החברה הקנדית Fluik, שמפתחת משחקים למערכות iOS.

על פי ידיעה שהופיעה בבלוג TechCrunch, שניים מבין עשרת הצוותים של אפל שעוסקים בבדיקת יישומים החלו לדחות בשבוע שעבר כל יישום שנעשה בו שימוש בקוד הזיהוי הייחודי UDID (מחרוזת אלפא-נומרית אקראית שמוקצית לכל מכשיר עם מערכת ההפעלה iOS). האתר דיווח, כי השבוע יאומץ הנוהג בארבעה צוותים ובהמשך ינהגו כך כל עשרת הצוותים.

בחברת Playhaven, שמסייעת למפתחי יישומים להפיק הכנסות מהיישומים שלהם, מאשרים שכמה מהמפתחים כבר דיווחו שיישומים שלהם נדחו על רקע שימוש בקוד UDID. כעת מנסים בחברה למצוא חלופות הולמות לשימוש בקוד זה, דוגמת שימוש בכתובות MAC שנועדו לתקשורת Wi-Fi או במערכת OpenUDID בעלת הקוד הפתוח.

אף על פי שחלק מהמפתחים אכן הופתעו מהמהלך, הרי שאפל הזהירה את המפתחים עוד באוגוסט שעליהם להפסיק את השימוש בקוד הזיהוי הייחודי. גם עם ההשקה של מערכת ההפעלה iOS 5.0 הודיעה אפל רשמית, כי השימוש בקוד UDID לזיהוי מכשירים יופסק וכי על המפתחים שמעוניינים להוסיף ולזהות מכשירים למצוא שיטות מתאימות אחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים