שי פריבה, יבמ: "האחסון גדל בצורה בלתי נשלטת"

"הצרכים של עולם האחסון גדלים ללא הרף ומנגד, אף אחד לא מוכן למחוק נתונים ותקציב ה-IT נשאר כמות שהוא - או קטן", אמר פריבה, ארכיטקט פתרונות ומנהל מכירות בקבוצת מערכות האחסון של יבמ ישראל ● הוא הוסיף, כי "כדי לגשר על פערים אלה יש לעשות שימוש במה שיש, ביעילות גדולה יותר ועם גמישות ברמת התוכנה"

"האחסון גדל בצורה בלתי נשלטת, הצרכים גדלים ללא הרף. מנגד, אף אחד לא מוכן למחוק נתונים ותקציב ה-IT נשאר כמות שהוא – או קטן", כך אמר שי פריבה, ארכיטקט פתרונות ומנהל מכירות בקבוצת מערכות האחסון של יבמ (IBM) ישראל. לדבריו, "כדי לגשר על פערים אלה יש לעשות שימוש במה שיש, ביעילות גדולה יותר ועם גמישות ברמת התוכנה".

פריבה דיבר בכנס Storage2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מעולמות התשתיות והאחסון. הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הציג פריבה את תפיסת יבמ לווירטואליזציה של מערכות אחסון בתחום ה-SAN. "כיום, יש בעולם האחסון קשר בלתי פרום שבמסגרתו השרת, בין אם הוא פיזי או וירטואלי, כבול למה שיש באחסון שלו. לכן, שרתים יכולים לעבוד רק עם מערכת אחסון אחת", אמר. "כך, אם אני רוצה להעביר מידע משרת אחד למשנהו, אני נדרש להשבית אותו. מצב זה מביא לכך שהמשתמשים, מנהלי התשתיות, עובדים רק עם סוג אחד של מערכות אחסון, מה שמביא לתקורות גבוהות".

הוא הציג את פתרון הווירטואליזציה לאחסון של הענק הכחול, במסגרתו מטמיעים שכבה וירטואלית בין השרתים לאחסון. כך, אמר, מתקבלת יכולת ניהול אחת פשוטה, "ניתן לבצע איזון עומסים ונפחים באופן דינמי, לבצע הגירות ולשכפל נתונים ממארז אחסון אחד למשנהו". מוצרי הניהול של הענק הכחול, אמר פריבה, מבוססים, בין השאר, על הרכישות שביצעה החברה של החברות הישראליות XIV וסטורווייז. "אנחנו רוצים שרשת האחסון שלנו תעבוד באופן פשוט ושהחיבור ביניהן יהיה גם הוא פשוט", סיכם. "כך מתקבלים חסכון בעלויות, ניצול טוב יותר של מערכות האחסון וניהול יעיל וטוב יותר".

"יש גידול מסיבי במידע בארגונים"
רון דוידי
, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל, אמר ש-"אנחנו רואים בקרב מערכי IT בארגונים גידול מסיבי במידע. האתגר הגדול הוא כיצד לנהל אותו באופן יעיל".

"EMC מייצרת שכבות של אוטומציה, באמצעות כלי תוכנה מתוחכמים ועל בסיס דיסקים של פלאש (Flash)", הוסיף. "אנחנו מאפשרים לבצע השקעה מועטה בפלאש עם החזר השקעה גבוה לטובת מענה לטרנזקציות המהירות ולטיפול בנפחי המידע הגדולים".

רון דוידי, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל. צילום: ניב קנטורהוא הסביר ש-"הפתרון לגידול במידע הוא על ידי ניהולו, שמאפשר לטפל ביותר מידע מבלי להגדיל את התקציב המופנה לטובתו".

יש לבצע תעדוף והפרדה בין סוגי המידע, אמר דוידי. לדבריו, "רוב המידע מופנה לארכוב, ולכן נדרשת עבורו רמת שירות נמוכה והוא יאוחסן בדיסקים. המידע שצריך להיות זמין עם ביצועים יאוחסן על בסיס פלאש. באופן זה יתקבל ניהול חכם יעיל וזול של האחסון".

לכאורה, הוסיף, "המחיר של פלאש יותר יקר, אבל יש להתבונן על עלות ג'יגה-בייט פר טרנזקציה והרצת דו"חות, ואז הוא מתגלה כפתרון כלכלי טוב".

"אנחנו באים ולומדים את המידע והתעבורה, ואז מנתבים את המידע לפי חשיבותו לאחסון מבוסס דיסקים ולאחסון מבוסס פלאש", אמר דוידי.

הוא סיים את דבריו בתארו את טכנולוגית האחסון הווירטואלית FAST (ר"ת Fully Automated Storage Tiering). לדבריו, מטרתה היא "לשנות את מערכי האחסון באותו אופן שבו וירטואליזציית שרתים שינתה את השרתים הפיזיים – ממכונות ייעודיות חד-תכליתיות למשאבים מצטברים, גמישים ויעילים, שמאפשרים שיתוף של כמה סביבות הפעלה על פני מרחקים גיאוגרפיים".

המשך הדיווח מהכנס – מחר (ה')

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים