דני שומרון, ISC: "בעידן הנוכחי, השליטה הכל יכולה של ה-IT מתפוגגת וכוחו של המנמ"ר נחלש"

"זה קורה בגלל כמה מגמות טכנולוגיות שמתקיימות במקביל ושתוצאתן זהה - הדמוקרטיזציה של ה-IT", אמר שומרון, מנכ"ל ISC, המרכז הישראלי לתוכנה כשירות ● בין אותן מגמות הוא מנה את התוכנה כשירות, מיחשוב הענן, הדמוקרטיזציה של המידע על בסיס שיתוף המידע בבלוגים, צ'טים וברשתות החברתיות, ומנועי החיפוש ● לדבריו, "כל אלה הביאו לכך שהמידע נגיש וחלק מה-IT ניתן להשגה שלא באמצעות המנמ"ר"

"אנחנו מצויים בעידן שבו השליטה הכל יכולה של ה-IT מתפוגגת וכוחו של המנמ"ר נחלש. זה קורה בגלל כמה מגמות טכנולוגיות שמתקיימות במקביל ושתוצאתן זהה – הדמוקרטיזציה של ה-IT", כך אמר דני שומרון, מנכ"ל ISC, המרכז הישראלי לתוכנה כשירות (SaaS). בין אותן מגמות הוא מנה את התוכנה כשירות, מיחשוב הענן, הדמוקרטיזציה של המידע על בסיס שיתוף המידע בבלוגים, צ'טים וברשתות החברתיות, ומנועי החיפוש. "כל אלה הביאו לכך שהמידע נגיש וחלק מה-IT ניתן להשגה שלא באמצעות המנמ"ר", אמר.

תופעה נוספת ששומרון התייחס אליה היא ה-"הצטרכנות" של ה-IT. "רכיבים דוגמת טלפונים חכמים וטכנולוגיות דוגמת רשתות חברתיות נוצרו למען הצרכן. ארגונים עוברים תהליך של ריצה אחר העובדים שמכניסים טכנולוגיות ורכיבים אלה, והארגון משתמש בהם".

שומרון דיבר בכנס Storage2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מעולמות התשתיות והאחסון. הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שומרון, הגוף בראשותו הוקם לפני שנתיים, במטרה לקדם הטמעה של מיחשוב ענן ותוכנה כשירות בקרב ארגונים, ולסייע לספקיות IT להביא לשוק פתרונות בתחום.

"בעבר", אמר, "המנמ"ר עמד בראש קבוצה קטנה בארגון שבמשך יותר מדי זמן היה לה יותר מדי כוח. הם היו מעין 'אולגרכים' או 'כוהני דת ה-IT'. המנמ"ר היה בבחינת השליט הנדיב והחכם, זה שיודע מה טוב להמונים, עובדי הארגון. הוא היה דמוקטטור".

"המצב הזה שרר שנים רבות אבל הוא השתנה לאחר שהופיעו צורות מיחשוב שונות מאלה המסורתיות – בראשן התוכנה כשירות ולאחריה מיחשוב ענן", הוסיף. לדבריו, "ניתן לכנות את התקופה שבה אנחנו מצויים כיום 'הדמוקרטיזציה של ה-IT'. המשתמש הארגוני יכול לגשת לחברה המספקת יישום CRM בענן, דוגמת Salesforce.com, להוציא את כרטיס האשראי ולקבל את שירותי ה-IT שלא דרך המנמ"ר".

הוא ציין, כי "SaaS טוב לארגונים בינוניים וקטנים. הענן מזרז את כל התהליכים בארגון, וגם אצל ספקי התוכנה".

ניר מליק, מנהל פריסייל באנקור תשתיות מיחשוב. צילום: ניב קנטורשומרון סיכם באמרו, כי "יש כאן הזדמנות. זה קורה, גם אם תעצמו עיניים. זה המקום שבו על המנמ"ר להתבסס על הביטוי 'אם אינך יכול להילחם בהם – הצטרף אליהם'. עבור המנמ"ר מדובר בהזדמנות גדולה ליישר קו עם היחידות העסקיות האחרות ולחדול להיות כמו האפסנאי בצבא שאומר כל הזמן 'לא, לא, לא'. הענן מאפשר לתת פתרונות מהירים, הוא מאפשר למנמ"ר לחדול מלעסוק בשדרוגים טכנולוגיים ובחיבורי תקשורת, ובמקום זאת – הוא יכול להפוך ולהיות שותף עסקי אמיתי ואסטרטגי בארגון".

"אנחנו רואים מעבר לגיבויים על גבי דיסק"
לדברי ניר מליק, מנהל פריסייל באנקור תשתיות מיחשוב, "המנמ"רים נדרשים לספק יכולת לתמוך ב-Big Data, כמויות מידע אדירות. אנחנו רואים גידול משמעותי בנפחי המידע שהלקוחות מאחסנים בשנתיים האחרונות. זאת, לצד הצורך לענות על צרכים טכנולוגיים ועסקיים הגדלים בכל שנה, יחד עם הרצון בביצועים מיטביים".

מגמה נוספת אותה ציין מליק היא הצורך ביותר גיבוי מבעבר. "אנחנו רואים בשנתיים האחרונות מעבר לגיבויים על גבי דיסק. לנט-אפ (NetApp) יש את היכולת לשמור את המידע, לשכפל אותו וגם לאפשר גישה למידע במהירות גדולה, לצד יכולות שחזור".

מליק הציג את הכלי לניהול אחסון של נט-אפ, OnCommand Insight Balance. "בעת שלקוחות עוברים לאחסון בענן", אמר, "השמירה על ביצועים מיטביים של תשתית האחסון הופכת הכרחית. זאת, על מנת לוודא שלמחשבים הווירטואליים ולשרתים הפיזיים יש גישה למקורות הדרושים כדי לספק יישומים קריטיים לפעילות העסקית".

על מנת לטפל באתגרים אלה, אמר מליק, "הלקוחות פונים לפתרונות ניהול אחסון, כדי ליהנות משיפור יעילות האחסון והשירות, על ידי שיפור ומיטוב של תשתית מרכז הנתונים הפיזי והווירטואלי. הכלי מספק תכונות שמאפשרות פיקוח, מיכון וניתוח טובים יותר של סביבות האחסון המשותפות". לדבריו, "הכלי נותן מידע חזותי, כמו GPS, לאן אני רוצה להגיע והאם יש דרך טובה יותר לעשות זאת. הוא הופך את הנתונים למידע מודיעיני ומאפשר, באופן פרו-אקטיבי ומהיר, לבצע ניתוח של תשתיות הקיימות, למטב, לתכנן ולנהל קדימה".

המשך הדיווח מהכנס – ביום א'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים