גרהארד קופלר, אורקל העולמית: "80% מלקוחות סאפ יושבים על גבי בסיס הנתונים שלנו"

קופלר, מנהל תחום סאפ במטה אורקל העולמית, תיאר בראיון לאנשים ומחשבים את שיתוף הפעולה הנמשך זה יותר משני עשורים בין שתי היריבות בעולם ה-ERP, לטובת לקוחות שיש להם בסיס נתונים של אורקל ומערכת ERP של סאפ ● עם זאת, אמר, "ברור שהייתי מעדיף שללקוח תהיה מערכת ERP של אורקל, אבל אני מכיר במציאות"● וגר זאב עם כבש ואורקל עם סאפ ירבץ

"80% מלקוחות סאפ (SAP) יושבים על גבי בסיס הנתונים שלנו. מדובר בעשרות אלפי לקוחות ארגוניים בעולם, חלקם ארגוני ענק עם עשרות ומאות אלפי עובדים", כך אמר גרהארד קופלר, מנהל תחום סאפ במטה אורקל (Oracle) העולמית.

קופלר הגיע באחרונה לישראל ונפגש עם לקוחות בארץ שמשתמשים במערכת ERP של סאפ ובבסיס נתונים של אורקל. הוא אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "אלה לקוחות סאפ שיושבים על בסיס הנתונים שלנו ומצויים בכל מגזר תעשייתי שהוא ובכל גודל של ארגון. הם מריצים את יישומי סאפ על כל מערכות ההפעלה. בסיסי הנתונים שלנו עברו כוונון, כך שהם יוכלו לספק את הביצועים המיטביים עבור ההרצה של יישומי סאפ".

לדברי קופלר, "כעת, לאחר רכישת סאן (Sun) ושילובה באורקל, אנחנו מספקים ערימת IT מוכללת שיש בה טכנולוגיית וירטואליזציה, שרתים ומערכי אחסון, כמו גם מערכות הפעלה – של סאן סולאריס (Sun Solaris) או של לינוקס (Linux). מדובר בפתרון מיחשוב כולל לארגונים ולקוחות סאפ הם הנהנים הגדולים מההיצע הזה. כל שכבת IT משולבת ונועדה לעבוד במשותף עם השכבות האחרות".

סאפ ואתם מתחרים בעולם היישומים. איך מבוצע שיתוף הפעולה ביניכם?
"מזה 22 שנים, שתי החברות עובדות במשותף. למרות התחרות, מה שעומד בבסיס השותפות הוא המחויבות ללקוחות הארגוניים של שתי החברות. אנחנו שותפים לתמיכה בלקוחות ובפיתוח מבוסס סטנדרטים כדי למנוע בעיות בשלב ההטמעה והתפעול המתמשך. ברור שהייתי מעדיף שללקוח תהיה מערכת ERP של אורקל, אבל אני מכיר במציאות. מה לעשות שלחלק מהלקוחות יש מערכת ERP של סאפ? עדיין, יש להם בסיס נתונים של אורקל, ואני רוצה לספק להם את התמיכה המיחשובית המיטבית. הלקוח רוצה, ומקבל, החזר השקעה על בסיס הנתונים והיישומים, כאשר השילוב הזה מספק לו גמישות, יכולת גידול וצמצום בהוצאות התחזוקה שלו על המיחשוב. אגב, לשתי החברות יש הסכמים להמשיך ולקיים את הקשר המשותף ביניהם גם לטווח הרחוק.

נכון שאנחנו מתחרים מול סאפ בעולם היישומים, אולם יש לנו גם מתחרים בעולמות אחרים, דוגמת בסיסי הנתונים של מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM). הפתרון של אורקל על גבי סאפ הוא לא רק המתקדם יותר מבחינת ההתאמה הטכנולוגית שנעשתה עבורו, אלא הוא גם בעל הסיכון הנמוך ביותר משמעותית לעומת כל שילוב אחר".

כיצד מתבצעת התמיכה המשותפת בלקוחות?
"כל המודולים של מערכת ה-ERP של סאפ קיבלו הסמכה למכונות בסיסי הנתונים שלנו – אקסה דטה (ExaData) ואקסה לוג'יק (ExaLogic). יש במסגרת שיתוף הפעולה שקיים בין שתי החברות הבנה שמתן מענה ללקוחות הארגוניים הוא העיקר. מזה שנים רבות יושבים מפתחים של אורקל במטה סאפ ועוסקים בפיתוח התאמות בין המוצרים והפלטפורמות של שתי החברות. המטרה המשותפת היא לספק את מירב הפונקציונליות ללקוחות, והדבר נעשה על בסיס צוותי תמיכה משותפים.

אבנר מימון, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל. צילום: קובי קנטורנכון שסאפ ואורקל מתחרות בעולם מערכות ה-ERP, ביישומים, אבל חשוב לציין שבעולם התשתיות, מדובר על שותפות הדוקה ורבת שנים. המטרה שלנו היא לשדר ללקוחות המשותפים שאין שום סיכון בכך שיש להן בסיס נתונים של אורקל ומערכת ERP של סאפ. יישומים של סאפ יושבים על אורקל-לינוקס, על בסיס הנתונים של אורקל ועל מכונת בסיס הנתונים שלנו, אקסה דטה".

מה הערך המוסף שהלקוחות המשותפים מקבלים מכם?
"המנמ"רים ניצבים בפני כמה אתגרים, חלקם בלי קשר ביניהם. האחד הוא הצורך לטפל ב-Big Data. השני הוא ההליכה הצפויה של ארגונים לעבר מיחשוב ענן – פרטי, ציבורי או בן כלאיים. אנחנו מספקים ללקוחות יכולות בכל אחד מהתחומים הללו: גמישות, יכולת גידול, הטמעה מהירה, זמינות, אמינות של המערכות, רמה גבוהה של ביצועים, תמיכה טכנית וטיפול מקיף בהיבטי אבטחת מידע".

קופלר סיכם באמרו, כי "אנחנו מסייעים ללקוחות סאפ לקבל החזר השקעה טוב יותר ומהיר יותר, בשל השילוב בין אורקל וסאפ, הן ברמת הפיתוח והן ברמת התמיכה. כך אנחנו יכולים לספק ללקוחות הארגוניים ביצועים טובים יותר ויכולת להפיק ערך עסקי רב יותר עבורם".

אבנר מימון, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל, אמר ש-"גם בארץ יש לנו לקוחות סאפ רבים שמשתמשים בבסיסי הנתונים שלנו. יש לנו כבר כמה לקוחות של מכונת בסיס הנתונים שלנו, אקסה דטה – בזק, דפי זהב, חיל האוויר ועוד. אני מעריך שנגיע עד סוף השנה ליותר מעשרה לקוחות ארגוניים. שיפור הביצועים המתקבל בשל השימוש במכונות המשולבות חומרה ותוכנה שלנו הוא זה שעושה את ההבדל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים