הרגולטור האוסטרלי: אפל מטעה את הלקוחות

לפי הרשויות במדינה, אפל מפרסמת כי ה-iPad החדש שלה תומך ברשתות דור רביעי, למרות שהדבר לא נכון בפועל מחוץ לארצות הברית וקנדה ● הרגולטור צפוי לפנות לבית המשפט הגבוה על מנת לבטל את הפרסומים של אפל, ואף לדרוש החזר כספי עבור הלקוחות שכבר רכשו את המכשיר ומעוניינים להחליפו מסיבה זו

אפל (Apple) מטעה את לקוחותיה בפרסומות שהיא מעלה ברחבי אוסטרליה בנוגע ל-iPad החדש שלה – כך על פי הגוף הרגולטורי של אוסטרליה, ה-ACCC. לטענת הרגולטור, הפרטים הטכנולוגיים שמפרסמת אפל בנוגע לטאבלט החדש שלה אינם מדויקים, ואף מטעים את הרוכשים הפוטנציאליים.

הטענה העיקרית נוגעת לתמיכה ברשתות דור רביעי. לפי ה-ACCC, אפל מפרסמת, כי הטאבלט תומך ברשתות 4G. זאת, למרות שלהוציא את ארצות הברית וקנדה, הדבר לא נכון בפועל. לטענת הרגולטור האוסטרלי, לקוחות שירכשו את הטאבלט מהסיבה הזו יגלו, שבסופו של דבר הם לא מקבלים את כל היכולות שהובטחו להם.

באוסטרליה יש רק ספקית שירות אחת שמציעה שירותי דור רביעי, אולם לא באותו ספקטרום התדרים שבו פועלות חברות הסלולר בצפון אמריקה. לכן, גם היא אינה יכולה לספק גלישת דור רביעי עבור משתמשי ה-iPad החדש.

ה-ACCC מתכוון לפנות לבית המשפט הגבוה על מנת לבטל את הפרסום המטעה של אפל. בנוסף, מבקש הרגולטור האוסטרלי, כי אפל תיידע את מי שרכש כבר את הטאבלט לגבי הבעיה, ואף תציע החזר כספי למי שירצה להחזיר את המכשיר בעקבות הגילוי.

אירועים קרובים