מת"ף ואקטיביו יישמו מערכת אינטגרציית נתונים של יבמ בבנק הבינלאומי; ההיקף: מאות אלפי שקלים

הפרויקט כלל הסבה של מערכת אינטגרציית המידע והנתונים, המאפשרת העברת נתונים בין מערכות הליבה של הבנק למערכות הניהוליות, לטובת הליך קבלת ההחלטות ● כמו כן, בוצעה התאמה של המערכת החדשה לעבודה לפי נוהלי SOX, והוגדרה ויושמה למערכת החדשה סביבת DRP, בהתאם לתשתית החדשה של הפתרון ● לובה שטוחין, מנהלת הפרויקט במת"ף: "מדובר במערכת ליבה מרכזית בבנק, המספקת נתונים על בסיס יומי למערכות הניהוליות עליהם נשענת הנהלת הבנק"

מחלקת ניהול המידע של מת"ף, זרוע ה-IT של קבוצת הבנק הבינלאומי, הסבה והטמיעה מערכת אינטגרציית נתונים של יבמ (IBM). הפרויקט, שבוצע במשותף עם צוות ה-IT של חברת אקטיביו, החל במחצית 2011 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

הפרויקט, שנועד להחליף מערכת ותיקה לגרסת InfoSphere DataStage 8.5, כלל הסבה של מערכת אינטגרציית המידע והנתונים, המאפשרת העברת נתונים בין מערכות הליבה של הבנק למערכות הניהוליות, לטובת הליך קבלת ההחלטות. מהבנק נמסר, כי המערכת החדשה מאפשרת לייעל את תהליכי הפיתוח והתחזוקה, ומסייעת במתן תמיכה רציפה בגידול העסקי של הפעילות. עוד נמסר, כי המערכת מייעלת את שינוע הנתונים בין מערכות הבנק במסגרת "חלון לילה", שהצטמצם כתוצאה מהגידול בכמות הבנקים השייכים לקבוצת הבינלאומי ומהגידול בנפח הפעילות. המערכת מייצרת אינטגרציה של נתונים ומערכות המשרתות מאות משתמשים בבנק.

בנוסף, בוצעה במסגרת הפרויקט העברה של כל תהליכי הנתונים והסבתם למערכת החדשה, תוך בדיקת תאימות, קישור והטמעת יכולות חדשות, לרבות שיפור תהליכים ואבטחת המידע. כמו כן, בוצעה התאמה של המערכת החדשה לעבודה לפי נוהלי SOX, והוגדרה ויושמה למערכת החדשה סביבת DRP, בהתאם לתשתית החדשה של הפתרון.

לובה שטוחין, מנהלת הפרויקט במת"ף, אמרה כי "מדובר במערכת ליבה מרכזית בבנק, המספקת נתונים על בסיס יומי למערכות הניהוליות עליהם נשענת הנהלת הבנק. הפרויקט התבצע בשקיפות מלאה למשתמשים העסקיים, ובלא שנפגעה רציפות השירותים שהנהלת הבנק והמשתמשים העסקיים של המערכת קיבלו".

לדברי שחר אלבס, סמנכ"ל התפעול והפרויקטים באקטיביו, "העלייה לאוויר של המערכת החדשה התבצעה בזמן ובתקציב שתוכננו מראש. המערכת נותנת תשתית מתאימה לכל האתגרים העתידיים הקשורים לאינטגרציה, מידע ונתונים בבנק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים