גוגל הציעה לשלם לאורקל אחוז מסוים מההכנסות ממערכות אנדרואיד; אורקל סירבה

על פי החישובים של גוגל, מדובר בסכום של כ-2.8 מיליון דולרים על הפרת זכויות בשני פטנטים עד שנת 2011 ● "אורקל אינה יכולה לוותר על זכויותיה בערכאה זו ובערכאת הערעור, והיא דורשת פיצוי מלא על העבירות של גוגל", נכתב במסמכים שהוגשו מטעם אורקל לבית המשפט

ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בארצות הברית עולה, כי גוגל (Google) הציעה לשלם לאורקל (Oracle) אחוז מסוים מההכנסות שיתקבלו ממערכות אנדרואיד (Android), אם אורקל תצליח להוכיח שזכויותיה בפטנטים הופרו. על פי החישובים של גוגל, מדובר בסכום של כ-2.8 מיליון דולרים על הפרת זכויות בשני פטנטים עד שנת 2011. לגבי ההמשך, הציעה אורקל 0.5% מההכנסות ממערכות אנדרואיד עבור פטנט אחד ו-0.015% מההכנסות עבור פטנט שני, עד שנת 2018 – בה יפוג התוקף של הפטנטים.

לטענת גוגל, פיצויים אלה תואמים את חישוביו של מומחה פרטי שמונה מטעם בית המשפט, אולם אורקל דחתה את ההצעה בטענה שמדובר בסכום נמוך מדי, ובחברה מתכוונים לדרוש צו מניעה שיאסור על ההפצה של מערכות אנדרואיד. "אורקל אינה יכולה לוותר על זכויותיה בערכאה זו ובערכאת הערעור, והיא דורשת פיצוי מלא על העבירות של גוגל", נכתב במסמכים שהוגשו מטעם אורקל לבית המשפט.

אורקל תבעה את גוגל בשנת 2010 בטענה שבמערכת ההפעלה אנדרואיד יש משום הפרת זכויות בפטנטים בשפת ג'אווה (Java) של חברת סאן (Sun), אשר נרכשה על ידי אורקל. אורקל דורשת פיצויים של מאות מיליוני דולרים על הפרה של זכויות יוצרים. הדיונים בתביעה אמורים להיפתח ב-16 באפריל, לאחר שבתחילת החודש הנוכחי חזרה בה אורקל מחלק מההאשמות, לאור העובדה שחלק מהפטנטים שהוזכרו בכתב התביעה המקורי בוטלו על ידי רשם הפטנטים בארצות הברית.

אולם, השופט פול ס. גרואל, שגם בסתיו האחרון ניסה לדחוק בצדדים להגיע להסכם פשרה, הורה לפרקליטים של שני הצדדים לקבוע פגישה נוספת, עד ה-9 באפריל, בניסיון נוסף להגיע לפשרה לפני פתיחת הדיונים במשפט. כזכור, אפילו לאחר שלארי אליסון ולארי פייג', המייסדים של אורקל וגוגל, נקראו להעיד במשפט בעצמם, עדיין לא הצליחו שתי החברות לגבש הסכם פשרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים