תחזית: ב-2016 יעלו המכירות של מכשירי אנדרואיד על אלה של חלונות

בחברת המחקר IDC צופים שנתח השוק של מחשב x86 עם חלונות ירד מ-35.9% ב-2011 ל-25.1% ב-2016, בעוד שהנתח של מכשירי אנדרואיד עם מעבדי Arm יעלה מ-29.4% כיום ל-31.1% בעוד כארבע שנים ● IDC מייחסת את הגידול בנתח השוק של מכשירי אנדרואיד למחירם הנמוך יחסית

ב-2016 יעלה היקף המכירות של מכשירים המצוידים במערכות אנדרואיד (Android) על היקף המכירות של מכשירים המצוידים במערכות חלונות (Windows) – כך עולה ממחקר שפרסמה IDC. המכשירים אליהם מתייחסים במחקר כוללים מחשבי PC, טלפונים חכמים ומחשבי לוח. בחברה מעריכים שבתוך ארבע שנים יחול "מפנה דרמטי" ומערכת ההפעלה הוותיקה של מיקרוסופט (Microsoft) תאבד את הבכורה לטובת זו של גוגל (Google).

ב-IDC צופים, כי "נתח השוק של הפלטפורמה שנחשבה בעבר לדומיננטית, מחשב x86 עם חלונות, ירד מ-35.9% ב-2011 ל-25.1% ב-2016. לעומת זאת, הנתח של מכשירי אנדרואיד עם מעבדי Arm יעלה מ-29.4% כיום ל-31.1% ב-2016. הנתח של מכשירי iOS יעלה מ-14.6% כיום ל-17.3% בעוד כארבע שנים".

IDC מייחסת את הגידול בנתח השוק של מכשירי אנדרואיד למחירם הנמוך יחסית, אך מציינת שיצרניות החומרה יתקשו לשמור על רווחיות בעוד שמפתחי היישומים יעדיפו את מכשירי iOS, שבהם המשתמשים מגלים נכונות רבה יותר לשלם תמורת יישומים. "על אף שנתח השוק של iOS קטן יותר, הרי שמשתמשי הפלטפורמה הזו מגלים נכונות רבה יותר לשלם תמורת יישומים איכותיים", אמר טום מיינלי, מנהל מחקר למכשירים ניידים ב-IDC.

"אנחנו בעידן של ריבוי מכשירים", הוסיף בוב או'דונל, סגן נשיא למכשירי לקוח ב-IDC. "מספרם של האנשים שמשתמשים במספר מכשירים רק ילך ויעלה".

בדו"ח אחר, שפרסמה חברת נילסן (Nielsen), נמצא שלכמחצית מהמנויים ברשתות הסלולר בארצות הברית יש כיום טלפון חכם וכי מרבית האנשים שרכשו טלפונים סלולריים בארצות הברית בשלושת החודשים האחרונים בחרו בטלפון חכם. על פי הנתונים של נילסן, מערכות אנדרואיד מובילות עם נתח של 48% בהשוואה לכ-32% שבחרו במכשירי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים