ג'ון רוסקיל, מיקרוסופט: "2012 תהיה השנה של חלונות פון"

"המערכת נכנסת לשווקים חדשים ונציע מכשירים בשפות נוספות, כולל עברית, בסופו של דבר", אמר רוסקיל, סגן נשיא תאגידי בקבוצת השותפים העולמית של מיקרוסופט, בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא הוסיף, כי "אנחנו רואים כיצד חלונות משנה את הדרך בה אנשים עובדים ומשחקים, ואנחנו מתכוונים לעבוד עם השותפים שלנו כדי להציע התקנים בכל הקטגוריות" ● הוא התרשם מהשוק הישראלי אולם אמר, כי "אנחנו לא בוחנים אותו באופן שונה משווקים אחרים"

"2012 היא שנה גדולה עבור משפחת חלונות (Windows). מערכת חלונות פון (Windows Phone) נכנסת לשווקים חדשים ואנחנו משווקים טלפונים חדשים במחיר נוח. כל זה מתאפשר לנו הודות להרחבת החומרה הנתמכת והזמינות באזורים השונים בעולם", כך אמר ג'ון רוסקיל, סגן נשיא תאגידי בקבוצת השותפים העולמית של מיקרוסופט (Microsoft). "בנוסף", ציין, "נציע מכשירים חדשים בשפות נוספות, כולל עברית, בסופו של דבר, ובטווח מחירים שיעזור ל-2012 להיות השנה של חלונות פון".

רוסקיל אמר את הדברים בראיון שהעניק לאנשים ומחשבים במהלך ביקור קצר שערך באחרונה בישראל. הראיון המלא יפורסם בגיליון הקרוב של InformationWeek.

הציפיות הגבוהות של רוסקיל, שאחראי לאסטרטגיית הערוצים של המוצרים המסחריים ומוצרי הענן של החברה, אינן מסתכמות רק בחלונות פון. במהלך הראיון הוא הביע בטחון שרשת השותפים של מיקרוסופט, שהוא עומד בראשה, תדחוף קדימה חזק את המוצרים שמציעה הענקית מרדמונד וזו תציג צמיחה רבה יחסית בשוק ה-IT.

אחד המוצרים של מיקרוסופט שרוסקיל אופטימי לגביהם הוא חלונות 8 (Windows 8), שלדבריו יוסיף לעוצמה של חלונות באופן כללי. "יש הרבה באז סביב גרסת הסקירה הצרכנית של חלונות 8, ששחררנו לא מזמן. בנוסף, היא גורמת בכל רחבי העולם להתרגשות ולציפייה לגרסאות הבאות של חלונות 8", ציין. "אנחנו רואים כיצד חלונות משנה את הדרך בה אנשים עובדים ומשחקים, ואנחנו מתכוונים לעבוד עם השותפים שלנו כדי להציע התקנים בכל הקטגוריות, בהן טלפונים, לוחות, ניידים, מיחשוב ענן, מחשבים שולחניים, מכונות משחק ומחשבי הכול כלול (All in One – צ.ק.)", אמר. "אם מישהו יזדקק לצורה כל שהיא של מיחשוב – חלונות תהיה שם".

מתוקף תפקידו, רוסקיל מזכיר במהלך הראיון שוב ושוב את השותפים של מיקרוסופט. לדבריו, יותר מ-95% מהרווחים של החברה זורמים דרך הערוצים שלה, שכוללים יותר מ-640 אלף שותפים ב-170 מדינות. "ההצלחה של מיקרוסופט קשורה באופן הדוק לשותפים שלה", אמר. "האקו-סיסטמה של השותפים שלנו, והשותפים המקומיים שלהם, מעסיקה יותר מ-14.9 מיליון עובדים ברחבי העולם, מכניסה יותר מ-539 מיליארד דולרים ומביאה להשקעה של 175 מיליארד דולרים בכלכלות המקומיות. השותפים שלנו מייצרים 8.7 דולרים עבור כל דולר שמיקרוסופט מרוויחה, והם יוצרים מקומות עבודה והכנסות ממסים בכל רחבי העולם".

איך זה בא לידי ביטוי בשוק הישראלי?
"אנחנו לא בוחנים את השוק הישראלי באופן שונה משווקים אחרים, בכל הנוגע לרשת השותפים שלנו. רשת השותפים של מיקרוסופט היא אחד הנכסים האסטרטגיים הכי גדולים שלנו והיא מניעה צמיחה רחבה ב-SMB ובשוק הארגוני. בשנים האחרונות בנינו רשת שותפים שמבוססת על יכולות, יוזמה חדשה שמבוססת על תבנית של תשלום לפי ביצועים, ואנחנו גם מציעים תוכניות מיחשוב ענן שביחד יוצרות את הבסיס לעתיד של רשת השותפים שלנו. זו האסטרטגיה שלנו עבור כל השותפים בכל הסניפים בכל מדינה".

מה אתה חושב על הביצועים של השותפים שלכם בישראל?
"למדתי שישראל היא שוק של 'מאמצים מוקדמים'. הלקוחות והשותפים שלנו מאמצים טכנולוגיות מהר יותר, אפילו בהשוואה לשווקים עם גודל דומה. בנוסף, ראיתי צמיחה חזקה גם בקרב מפתחי התוכנה העצמאיים הישראליים שמפתחים פתרונות שמבוססים על הטכנולוגיה שלנו. יש בישראל גם אינטגרטורים מסורתיים שנראה שהם עובדים היטב ברמה המקומית".

"אחת התועלות הראשיות של ההשתתפות באקו-סיסטמה של מיקרוסופט היא היכולת לנוע יחד עם התעשייה, הלקוחות ושותפים אחרים אל העתיד באופן מאורגן ומיושר", סיכם רוסקיל. "אנחנו רואים את מיחשוב הענן כחלק משינוי שעוברת התעשייה בטווח הארוך, בדיוק כמו שהמיחשוב שמבוסס על לקוח/שרת היה מעבר מעידן המיינפריים והוא מציע תועלות מפתות ללקוחות נוכחיים פוטנציאליים. בדומה לכך, גם ההזדמנויות שעומדות בפני השותפים של מיקרוסופט משמעותיות. לדוגמה, מיחשוב ענן מבוסס מנויים מספק יכולות IT עדכניות לחברות לרוחב כל המגזרים בכלכלה. אלה יכולות תחרותיות שאולי לא היו ברות השגה בגלל העלות של פתרונות מקומיים. התרשמתי מאוד מההתקדמות של האקו-סיסטמה שלנו כאן, בישראל. במידה רבה, היא מתקדמת הרבה יותר מאשר בשווקים דומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים