הממשל האמריקני הגיע לפשרה עם ממשלת אוסטרליה בנוגע לפטנטים שקשורים לתקשורת Wi-Fi

ההסכם הושג מחוץ לכותלי בית המשפט בין הממשל האמריקני לגוף שמנוהל על ידי ממשלת אוסטרליה, שהמציא את טכנולוגיית WLAN, המכונה בדרך כלל Wi-Fi ● במסגרת הפשרה ישלם הממשל יותר מ-229 מיליון דולרים ● הגוף האוסטרלי הגיע בשנים האחרונות להסכמי פשרה בתחום עם 23 חברות

הממשל האמריקני הגיע לפשרה בשווי של מיליוני דולרים עם גוף מחקר שמנוהל על ידי ממשלת אוסטרליה. ההסכם, שהושג מחוץ לכותלי בית המשפט, נוגע לפטנטים שבבעלותו של הגוף האוסטרלי הקשורים לטכנולוגיית WLAN, שמשמשת במדינות רבות ברחבי העולם.

מהגוף האוסטרלי, CSIRO (ר"ת Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization), נמסר שהסכום שהוסכם עליו  גבוה מ-220 מיליון דולרים אוסטרליים (או 229 מיליון דולרים אמריקניים).

טכנולוגיית WLAN, המכונה בדרך כלל Wi-Fi, הומצאה על ידי מדענים של CSIRO בשנות ה-90 של המאה שעברה, וכיום משתמשים בה ביותר משלושה מיליארד מחשבים, טלפונים חכמים ושאר מכשירים בעלי חיבור לאינטרנט ברחבי העולם.

מאז 2005 הגישו פרקליטי CSIRO תביעות נגד חברות שמשתמשות בטכנולוגיית Wi-Fi ללא אישור. התביעות הללו הניבו לגוף האוסטרלי הכנסות נאות: ב-2009 בלבד הוא רשם הכנסות של 205 מיליון דולרים אוסטרליים במסגרת הסכמי פשרה עם 14 חברות.

לאחר שנחתמו לא מכבר הסכמים עם חברות ובהן לנובו (Lenovo), סוני (Sony) ו-AT&T, עומד המספר הכולל של החברות שלהן הסכמי רישוי עם CSIRO על 23. מדובר ביצרניות של מחשבים ניידים, חברות סלולר ויצרניות שבבים, שמייצגות כ-90% מהענף.

להערכת CSIRO, במועד בו יפוג תוקף הפטנטים שלו יעמוד המספר הכולל של ההתקנים המצוידים בטכנולוגיית WLAN ברחבי העולם על חמישה מיליארד. דובר CSIRO מסר, כי לא הוחלט עדיין אם הגוף יגיש תביעות נוספות, אך אפשרות זו אינה נשללת על הסף.

"לא צפינו את היקף ההצלחה של הטכנולוגיה, ומשום כך לא רשמנו פטנטים באמריקה הלטינית, רוסיה, סין והודו", אמר נייג'ל פול, מנהל ב-CSIRO. "במבט לאחור, חבל שלא רשמנו פטנטים גם בסין או בהודו, למשל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים