סין: הממשלה סגרה אתרים ועצרה עורכי בלוגים בעקבות שמועות על הפיכה

הודעות שפרסמו גולשים לפיהן נראו כלי רכב צבאיים נוסעים ונשמעו יריות ברחובות בייג'ינג הביאו את השלטונות במדינה לעצור שישה אנשים בחשד שהפיצו את השמועות הללו, להעניש מנהלי שתי רשתות חברתיות ולסגור 16 אתרים נוספים ● המהלכים הללו הם חלק מאכיפה של כללים שהוציא הממשל הסיני באחרונה, שאוסרים על פרסום שמועות כאלה ומחייבים את הגולשים לפרסם הודעות בשמותיהם המלאים בלבד

הממשלה הסינית ממשיכה בצנזורה שהיא נוקטת על הרשת: השלטונות במדינת הענק עצרו באחרונה שישה אנשים בחשד שהפיצו שמועות שלפיהן אירעה הפיכה בבייג'ינג. כמו כן, היא הורתה למנהלים של שתי רשתות חברתיות מהגדולות במדינה להשעות בעקבות הפרסום זמנית את פרסום התגובות בהן. השלטון סגר 16 אתרים נוספים בשל "המצאת" השמועות או הפצתן.

בידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של סין נמסר, כי נעצרו שישה אנשים בחשד שהם מפיצי השמועות וכי מנהלי האתרים נענשו משום שלא ביקרו "בצורה נאותה" את התוכן באתרים. בידיעה לא צוין מהו העונש שניתן להם.

השמועות על ההפיכה הופצו לפני כשבועיים ב-Sina Weibo וב-Tencent Weibo – שני אתרים סיניים שמזכירים את טוויטר (Twitter) ויש להם כחצי מיליארד גולשים בסין. בהודעות שפורסמו דיווחו תושבים על כלי רכב צבאיים שנסעו ברחובות בייג'ינג ועל יריות שנשמעו. אולם, כללים חדשים שפרסמו השלטונות במדינה בנובמבר האחרון אוסרים על פרסום שמועות כאלה, ונראה שהשלטונות נקטו ביד קשה כדי לאכוף אותם.

בין השאר, מחייבים הכללים לרשום משתמשים בשמם המלא והאמיתי בלבד, ומנהלי האתרים כבר הביעו חשש שבעקבות היישום של כללים אלה ירד באופן משמעותי מספר המנויים. נראה שבשל החששות, מנהלי האתרים אינם ממהרים ליישם את הכללים האלה, וייתכן מאוד שאף מצאו דרכים לעקוף אותם. כעת נראה שהשלטונות החליטו להקשיח את האכיפה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    במדינה שבה יש שלטון קפיטליסטי-קומוניסטי ולא דמוקרטי שימוש בשם המלא של כותב/עורך הבלוג לא אפשרי היות והשלטון יפעיל סנקציות מכוונות לצינזור התוכן ועד לרדיפה אחרי הכתב/עורך. .. אמיר סרנגה אנשים ומחשבים

אירועים קרובים