מאיר מושקה, אורמת: "מיחשוב ענן מתאים לחברה גלובלית"

"הפוטנציאל שיש לחברה בינלאומית במיחשוב ענן הוא תוצאה של היתרונות הגלומים בו - ביצועים טובים, רוחב פס ותחזוקה קלה", אמר מושקה, מנמ"ר אורמת ● לדבריו, "הפוטנציאל שאני רואה בענן ציבורי בא לידי ביטוי בעיקר כשהגישה היא של ביזור מערכות, שבאמצעותה מתקבלת שרידות גבוהה יותר, וקבלת רחבי פס"

"יש במיחשוב ענן פוטנציאל גדול עבור חברה בינלאומית בגלל היתרונות הגלומים בו – ביצועים טובים, רוחב פס ותחזוקה קלה. מיחשוב ענן מתאים לחברה גלובלית", כך אמר מאיר מושקה, מנמ"ר אורמת.

מושקה דיבר בכנס "מכרז ענן" שנערך שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. במסגרת הכנס הוצגו צרכי המנמ"רים לתחום הענן, בפאנל אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל ועידות מקצועיות באנשים ומחשבים. לאחר מכן הוצג היצע ספקיות ה-IT כמענה לדרישות המנמ"רים.

אורמת, אמר מושקה, "עוסקת באנרגיה חליפית ירוקה ופרוסה בכל מקום בעולם. המשתמשים מפוזרים גם הם. במצב זה, שירותי ענן הם הכרחיים. כבר יותר משבע שנים שיש לנו ענן פרטי".

לדבריו, "הפוטנציאל שאני רואה בענן ציבורי בא לידי ביטוי בעיקר כשהגישה היא של ביזור מערכות וקבלת רחבי פס. הפוטנציאל העיקרי בענן ציבורי הוא בהמשכיות עסקית. באמצעות הביזור מתקבלת שרידות גבוהה יותר. הוצאה החוצה של התשתיות מורידה כאב ראש גדול בהיבט הטיפול בנתונים".

סבטלנה סטולירוב, יועצת מיחשוב ומימוש תהליכים ב-BMC ישראל. צילום: קובי קנטורהוא סיכם בציינו, כי "הספקים צריכים להיות יציבים כלכלית ולתת פתרון גיבוי טוב משלהם לעצמם, אחרת ההמשכיות העסקית של הלקוחות תיפגע. בהיבט האבטחה אני לא דואג".

חיבור הענן לתהליכים הפנימיים של הארגון

סבטלנה סטולירוב, יועצת מיחשוב ומימוש תהליכים ב-BMC ישראל, המיוצגת בארץ על ידי חטיבת ניהול המערכות של מטריקס (Matrix), ציינה ש-"אנחנו נותנים פלטפורמה לניהול הענן שכוללת ניהול של תשתיות עם משאבים פיזיים ווירטואליים ותוכנה כשירות (SaaS), ובקרוב נספק פלטפורמה לניהול מיחשוב ענן מקצה לקצה. ניתן תמיכה וכלים בכל תחום, החל מהתכנון דרך תפעול הענן במהלך הבנייה שלו ועד להכנסתו בצורה אוטומטית. נסייע לארגונים בהלימה לרגולציות וממשל ענן".

"הפתרון של BMC מאפשר למנמ"ר לראות אילו שירותים מתאימים לו, על בסיס קטלוג השירותים", אמרה סטולירוב. "בקטלוג השירותים אנחנו מספקים שכבה לוגית נפרדת". לדבריה, "על הלקוח הארגוני להחליט על הפתרון הנכון ולקבל יכולת גמישה לספק שירותים. עליו לערוך מדיניות הקצאה של השירותים אותם הוא מספק בענן – דבר שייעשה על בסיס קיבולת ו-SLA שנקבע. אנחנו עוזרים לספק את השירות עצמו וגם לחשב את החזר ההשקעה המתקבל בשל חיוב תשלום על השירותים המסופקים. אנחנו, ב-BMC, עושים זאת על כל פלטפורמה ומחברים את מיחשוב הענן בצורה טבעית לתהליכים הפנימיים של הארגון".

"החיסכון ורמת השירות הם החשובים ביותר"

יוסי שובל, מנהל מכירות ענן אזורי בסימנטק (Symantec), אמר ש-"החברה מציעה כבר כיום שירותי מיחשוב ענן מתקדמים ובטוחים לניהול אי-מיילים, לאבטחתם ולאבטחת אתרים ומסרים מידיים (IM). השירות, SHS (ר"ת Symantec Hosted Services), נמכר על בסיס מוצרי MessageLabs, שנרכשה על ידי סימנטק, ושירותי האבטחה בענן שהוא מציע הם פשוטים ויעילים ביותר". כך, הוסיף, "הלקוח משלם עלות חודשית למשתמש, ללא תלות בכמות האי-מיילים ו/או התנועה באתר. הוא יודע בדיוק מה העלות החודשית, בלי קפיצות והפתעות. השירות כה בטוח, עד כדי כך שאנחנו מציעים עליו SLA של 100%, כלומר: יש לנו מחויבות שאף נוזקה, מוכרת או לא מוכרת, לא תחדור לארגון".

יוסי שובל, מנהל מכירות ענן אזורי בסימנטק. צילום: קובי קנטורלדברי שובל, "אנחנו מובילים בשירות ניהול ואבטחת האי-מיילים בכל העולם. ניהול האי-מיילים הוא משימה קשה ומתישה, וההצעה שלנו מורידה את העלות והסיבוכיות, מעלה את רמת האבטחה ומאפשרת לארגון להתמקד בעסקי הליבה שלו. אנחנו מספקים לארגונים אפשרות לשלוט על התחום, לעשות קידוד על האי-מיילים, לעשות ארכוב בענן ולקבל שירותי המשכיות עסקית, גלישה מאובטחת והגנה על תחנות קצה. אנחנו יודעים לספק בענן גיבוי לכל תחנות העבודה".

"החיסכון התקציבי ורמת השירות הם החשובים ביותר", סיכם שובל. "אנחנו מציעים חסכון מוכח, כיוון שלא מדובר בפרויקט הטמעה אלא בשירות סביב השעון שהלקוח משלם עבורו לפי צריכה. אצלנו השרידות כלולה כחלק ממחיר השירות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא

    מאיר מושקה מקצוען אמיתי ובעל ניסיון רב אם הוא ממליץ על ענן כנראה שהפתרון כבר בשל

אירועים קרובים