עופר זיינפלד, מכבי שירותי בריאות: "הניסיון שלנו בענן מצוין, אבל לא נטמיע ענן במערכות הליבה"

"אנחנו מעין 'אינטגרטור' - מצאנו ספק חיצוני שייתן פתרון מהיר בעלות נמוכה לפיתוח בתוך הבית", אמר זיינפלד, מנהל מחלקת התשתיות של הקופה ● לדבריו, "ספקי מיחשוב ענן לא עושים די בהיבט היישומים המפותחים לתחום"

"הניסיון שלנו בעולם מיחשוב הענן הוא מצוין, אבל אנחנו לא מטמיעים בענן מערכות ליבה. אנחנו מעין 'אינטגרטור' – מצאנו ספק חיצוני שייתן פתרון מהיר בעלות נמוכה לפיתוח בתוך הבית", כך אמר עופר זיינפלד, מנהל מחלקת התשתיות של מכבי שירותי בריאות.

זיינפלד דיבר בכנס "מכרז ענן" שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. במסגרת הכנס הוצגו צרכי המנמ"רים לתחום הענן בפאנל אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל ועידות מקצועיות באנשים ומחשבים, ולאחר מכן הוצג היצע ספקיות ה-IT כמענה לדרישות המנמ"רים.

לדברי זיינפלד, "היישום הבא אותו נטמיע בענן הוא ניהול משמרות. ביישום זה העובד צריך לראות מהבית מה סידור העבודה שלו. בדיקה מקדמית שערכנו העלתה שזה הצליח והעובדים מרוצים. נרחיב את המגמה הזו לטובת יישומים לא קריטיים".

דוד אביב, סגן נשיא לשירותים מתקדמים ברדוור. צילום: קובי קנטור"ספקי מיחשוב ענן לא עושים די בהיבט היישומים המפותחים לתחום", אמר. "עד כה, הניסיון שלנו בהטמעת יישומים בענן הוא טוב. בתי החולים הציבוריים עשו זאת לפנינו. מדובר בפתרון מהיר ושקוף למשתמשים". לדבריו, "בתחומים מסוימים יש מספיק פתרונות בענן ובמקומות אחרים אנחנו מחכים למוצא מהספקים".

"הניהול הוא התזמור של הענן"
דוד אביב
, סגן נשיא לשירותים מתקדמים ברדוור (Radware), ציין שלצד פעילותה של החברה בעולם אבטחת הרשתות, היא פעילה בעולם ה-ADC (ר"ת Application Delivery Control, משמע – בקרה וניתוב עומסים בחוות השרתים הארגונית). הוא הוסיף שב-2009 רכשה רדוור את חטיבת ניתוב רשתות התקשורת Alteon מנורטל (Nortel). "היה לחטיבה זו פתרון שנחשב מעולה לתחום איזון עומסים", אמר אביב. "על בסיס פתרון זה בנו אנשי החברה את הדור הבא של מוצר איזון העומסים שלה, עם יכולת להיטמע בסביבות של חוות שרתים המושתתות על טכנולוגיית וירטואליזציה".

"בשנתיים האחרונות עברנו שינוי ואנחנו מספקים שירותים ופתרונות ענן", הוסיף. "יש לנו 10,000 לקוחות בתחום ברחבי העולם, אנחנו נותנים שירותים לספקי שירות". אביב אמר, כי "האתגרים בתחום הם רמת שירות (SLA) והתאוששות מאסון (DR). המטרה היא לאפשר למערכת הניהול של הענן לתפעל בצורה אפקטיבית את כל המערך הזה".

לדבריו, "העברנו את כל הטכנולוגיות שלנו לעולם הווירטואליזציה על מנת לאפשר מתן תשובה הולמת לתחום וניוד אוטומטי של המשאבים. אנחנו מוסיפים וירטואליזציה של המערכת שלנו וכך מאפשרים בנייה של ענן פרטי וירטואלי. באמצעות זאת ניתן למפות כל פנייה שמגיעה אלינו וניתן לקבל תועלות רבות – הן ברמת הרשת, הן ברמת היישום והן ברמת הענן הפרטי הווירטואלי. אנחנו מייצרים יחידות אוטונומיות וירטואליות שמניידות את המחיצות ומאפשרות להעביר משאבי מיחשוב תוך בידוד תקלות וניהול וניוד של המידע עצמו". אביב הוסיף, כי "בדרך זו ניתן לבנות מתארים חדשים של גיבוי במקומות שונים, חלקם התקנים פיסיים – וחלקם וירטואליים".

הפתרון של רדוור, אמר, "מאפשר יכולת גידול בענן, מאפשר את תהליכי הניהול שלו ונותן שירותים לרשת וליישומים. זאת, בנוסף לאספקת התהליכים שבאמצעותם ניתן להקצות את המשאבים".

"הניהול הוא התזמור של הענן", סיכם אביב. "המענה שלנו הוא או בתצורת אירוח או ברמת הרשת – לספק בקרה וניתוב עומסים וירטואליים בחוות השרתים הארגונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים