ג'פרי יאנג: "מיחשוב ענן מחייב לשבור את חוקי התכנון של מערכות מחשב"

"הצלחת הענן תלויה באימוץ סביבה פתוחה ובעידוד חדשנות", אמר יאנג, הארכיטקט המוביל של צוות תכנון פתרונות ענן של יבמ העולמית ● לדבריו, "האתגר הגדול ביותר הוא התפעול ועל מנת להתמודד עימו, עקרונות התכנון נדרשים להיות פשוטים ודמוקרטיים"

"יישום של מיחשוב ענן מחייב לשבור את חוקי התכנון של מערכות מחשב: מדובר במימדים חדשים לחלוטין", כך אמר ג'פרי יאנג, הארכיטקט המוביל של צוות תכנון פתרונות הענן של יבמ (IBM) העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי יאנג, שביקר השבוע בישראל, "הצלחת הענן תלויה באימוץ סביבה פתוחה ובעידוד חדשנות. האתגר הגדול ביותר הוא התפעול ועל מנת להתמודד עימו, עקרונות התכנון נדרשים להיות פשוטים ודמוקרטיים".

יאנג, שעובד במעבדת התוכנה של הענק הכחול בסין, מטפל בתכנון פתרונות, בקשר עם לקוחות ובאספקת פתרונות. הוא משתתף בתהליכי הפיתוח של המוצרים העתידיים של יבמ ומעיד על עצמו כמשתמש זה 10 שנים בסביבת לינוקס (Linux) כסביבת העבודה העיקרית שלו.

"מה שהופך את מושג הענן ל-Buzz Word הוא שכל אדם, מפתח, מפעיל או מנתח שוק תופסים אותו במימד אחר", אמר. "המכנה המשותף לכל התפיסות הללו הוא ההנחה שהענן מקושר ואינטרנטי, ולכן – המפעילים מתקשרים זה עם זה דרך האינטרנט".

"התפעול היום-יומי של ענן חייב להתחשב במודל הפעילות ובמאפייני הגודל. כשאתה מפעיל ענן גדול במיוחד – למשל, בענן הפנימי שלנו יש יותר מ-100 שרתים גדולים – אתה לומד את חשיבות האתגרים דוגמת ניהול זהויות משתמשים ומערכות או התמודדות עם התפשטות נוזקות", הוסיף יאנג.

"השימוש ב-Hadoop – סוג של דמוקרטיה"
"האתגר הוא לקחת את המורכבות הארכיטקטונית המונחת מתחת לפני השטח ולהפעיל אותה כסביבה שלמה ונוחה לניהול", הסביר יאנג. "השימוש ב-Hadoop הוא סוג של דמוקרטיה: הוא אוסף את הנתונים של כל מכונה ומנהל את מי שמשתמש בה. כך, הוא מפקח על הקצאת מכונות וירטואליות, ההקמה שלהן וההפעלה שלהן. הוא קובע מי ינהל כל מסד המשלב מספר גדול של מכונות וירטואליות. כך הוא מבזר מכונות וירטואליות בין מסדים שונים, קולט דרישות להקצאת מכונה וירטואלית וקובע מי מצמתי העיבוד הזמינים במסגרת הענן יקצה את המכונה הווירטואלית. מיד עם הקצאת המכונה הווירטואלית המערכת מקימה גם מכונת גיבוי שתיכנס לעבודה במקרה של כשל במכונה הראשונה".

לדבריו, "אנחנו, ביבמ, מאפשרים ניצול מרבי של האופי הבסיסי של קוד המקור הפתוח. אנחנו מעבירים משימות לכלי קוד פתוח ומטפלים בשכבות בהן אנחנו מציעים ערך מוסף. יבמ מאמינה בדמוקרטיה של הארכיטקטורה. היא חושבת במונחים של סביבות גדולות במיוחד שניתנות למדרוג והרחבה. בסביבת ענן הצומחת יותר ויותר, למאות ואלפי מכונות פיזיות ועשרות אלפי מכונות וירטואליות, צריך לחשוב על סוג חדש של כלים שיאספו נתונים מנקודות קצה וינהלו אותן בתהליכים אוטומטיים לחלוטין".

"על פי ניסיוני", אמר, "הקמת סביבת עבודה מלאה של ענן ארגוני דורשת שבוע עד שבועיים, כאשר עיקר העבודה הנדרשת הוא בהגדרת תצורת הרשת הארגונית והתאמתה לענן החדש".

יאנג סיכם באמרו, כי "תשתית הענן החכם החדשה של יבמ, SmartCloud Foundation, מאפשרת לארגונים להתקין, לנהל, להגדיר תצורה ולבצע מיכון של הקמת שירותים בסביבת ענן פרטי, ציבורי או היברידי, תוך הבטחת רמות משופרות של שליטה בהשוואה למוצרים שהיו קיימים עד עתה בשוק. היצע הכלים החדשים צפוי לסייע ללקוחות להאיץ את תהליכי האספקה של שירותי ענן, לצמצם סיכונים ולשלוט טוב יותר במעבר לסביבת הענן ובניהולה השוטף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים