אורלי וייסלברג, קבוצת ברן: "העלויות והחזר ההשקעה הם שיקבעו את המעבר למיחשוב ענן"

"אנחנו נמצאת כיום בעיצומו של פרויקט בניית מיחשוב ענן פרטי, מתוך תקווה שהוא ישמש כאתר אקטיבי וכאתר DR", אמרה וייסלברג, מנמ"רית קבוצת ברן ● היא ציינה, כי "זמינות היא נושא חשוב עבורנו; לכן, נדרש לעבוד חזק על נושא החזר ההשקעה"

"קבוצת ברן נמצאת כיום בעיצומו של פרויקט בניית מיחשוב ענן פרטי, מתוך תקווה שהוא ישמש כאתר אקטיבי וכאתר DR. עדיין, העלויות והחזר ההשקעה הם שיקבעו האם וכמה לעבור למיחשוב ענן", כך אמרה אורלי וייסלברג, מנמ"רית הקבוצה.

וייסלברג דיברה בכנס "מכרז ענן" שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה הכנס היה פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ובמסגרתו הוצגו צרכי המנמ"רים לתחום הענן, בפאנל אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל ועידות מקצועיות באנשים ומחשבים. לאחר מכן הוצג היצע ספקיות ה-IT כמענה לדרישות המנמ"רים.

לדברי וייסלברג, קבוצת ברן פזורה בשלושה אתרים בארץ ובעוד כמה בחו"ל. "הדטה סנטר שלנו נמצא בבית דגן", אמרה. "החלטנו לייצא את הנתונים לענן פרטי בשל הפסקות חשמל תכופות שהיו באזור".

היא ציינה, כי "רצינו להעביר את הדואר האלקטרוני של הקבוצה לענן ובדקנו את החזר ההשקעה. הנגישות למידע מאוד חשובה, אלא שגילינו ששימור ההיסטוריה של הדואר עולה פי שניים מהמצב הרגיל. זה חיסל את האפשרות להוצאת החומר לענן".

מיכאל בורשטיין, מנכ"ל טרה סקיי. צילום: קובי קנטורוייסלברג סיכמה בציינה, כי "זמינות היא נושא חשוב עבורנו: כל הפלטפורמה של החברה היא שרטוטים. לכן, נדרש לעבוד חזק על נושא החזר ההשקעה. יש להתמקד בזמינות מידע, כולל מידע היסטורי, ולתת את הדעת על עלויות התקשורת".

"אף אחד לא יודע מה זה מיחשוב ענן"
מיכאל בורשטיין, מנכ"ל טרה סקיי (TeraSky), ציין שהחברה מורכבת מיוצאי MBI, החברה שייסד, ומיוצאי גלאסהאוס (Glasshouse), שרכשה את MBI. לדבריו, "אנחנו ממשיכים את רוח MBI ואת המסורת – עוסקים בתשתיות IT ותומכים בהן".

"אף אחד לא יודע מה זה מיחשוב ענן", הוסיף. "היה לנו קצת קשה לעכל מה זה ענן. מדובר ב-באאז גדול ומעורפל, כמו המושג 'מיקור חוץ'. השאלה היא האם זה מתאים או לא".

"בנינו ענן בבזק בינלאומי והתחלנו לעשות שם גיבוי לענן עם אבטחה וכל המעטפת מסביב", אמר בורשטיין. "הבנו שיש לקוחות קטנים שזה מתאים להם, אולם ללקוחות גדולים לא נעשה ענן, כי להוציא מידע ארגוני החוצה זה טירוף", סיכם.

מדדים לבחינת עלויות המעבר לענן
בהמשך דיבר גל עופרי, מנהל פיתוח עסקי בבזק בינלאומי. הוא הוסיף, כי "אנחנו הספק היחידי של שירותים מנוהלים, יחד עם DR ורחבי פס". עופרי ציין את שלושת המדדים הקיימים, לדבריו, לבחינת עלויות המעבר למיחשוב ענן: עלויות, רמת שירות ורוחב פס.

גל עופרי, מנהל פיתוח עסקי בבזק בינלאומי. צילום: קובי קנטורעופרי אמר, כי "בנינו ב-בזק תשתית לענן פרטי וציבורי. חוות השרתים ומרכז המיחשוב הירוק שלנו נמצאים בפתח תקווה, ואילו האתר המשני, התת-קרקעי, מצוי ביפו, במה שהיה עד לא מכבר של בזק".

הוא ציין שבשל פריסת הכבל מבוסס סיב אופטי שהחברה פרסה באחרונה לאירופה, לקוחות יכולים לקבל רוחבי פס גדולים מבעבר וכן לשים את מערכת ה-ERP שלהם, לדוגמה, בדטה סנטר של בזק בינלאומי באיטליה.

"המטרה של בזק בינלאומי בענן שלה היא לסייע ללקוחות לצמצם את עלויות התחזוקה ולספק כלי ניהול בענן", אמר עופרי. הוא ציין שהחברה בחרה שלא להתמקד בפלטפורמה כשירות (PaaS) ואמר, כי "זו תגיע מאוחר יותר". במקום זאת, הוא ציין את אספקת התשתית כשירות (IaaS) כמוקד של החברה, לטובת ייעול התחזוקה וצמצום כוח האדם המטפל בתשתיות.

"לצד כל אלה, אנחנו מספקים יכולות לניטור ובקרה, עם הניהול שלהם", סיים עופרי. "זה משהו שכיום, ארגונים נדרשים לעסוק בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים