גרטנר מעדכנת תחזיתה מטה: ההוצאות העולמיות על IT יעמדו השנה על 3.7 טריליון דולרים – עליה של 2.5%

למרות הנתונים הפושרים, האנליסטים בחברת המחקר אופטימיים באשר למצבה של הכלכלה העולמית השנה, ומסבירים כי שיעורי הצמיחה הנמוכים קשורים למצב המטבע האמריקני יותר מאשר לירידה אמיתית בהוצאות ה-IT ● היקף שוק החומרה צפוי לעמוד השנה על 421 מיליארד דולרים (גידול של 4.3% לעומת 2011), ואילו שוק התוכנה הארגונית צפוי להגיע השנה להיקף של 280 מיליארד דולרים (גידול של 5%)

ההוצאות העולמיות על IT צפויות להסתכם השנה ב-3.7 טריליון דולרים, עליה של 2.5% בהשוואה ל-2011, אז עמד הנתון על 3.661 טריליון דולרים – כך עולה מתחזית מעודכנת של חברת המחקר גרטנר (Gartner). יצוין, כי הנתון משקף ירידה בשיעור של 3.7% לעומת תחזית הצמיחה הקודמת של גרטנר ל-2012.

ואולם, לפי האנליסטים, שיעורי הצמיחה הנמוכים קשורים למצבו של המטבע האמריקני יותר מאשר לירידה אמיתית בהוצאות. ההתחזקות האחרונה בערכו של הדולר האמריקני, בהשוואה למטבעות אחרים, משתקפת בהפחתת קצב הצמיחה. עם זאת, האנליסטים של גרטנר מציינים, כי כאשר מסתכלים על ההוצאות בדולרים אמריקני קבוע – הוצאות ה-IT עומדות בקצב צמיחה של 5.2% ב-2012, המהווה עליה, לעומת התחזית הקודמת, המסתכמת ב-4.6%.

בהיבט המגזרים בתוך עולם ה-IT, שוק החומרה צפוי לעמוד השנה על 421 מיליארד דולרים, נתון המשקף גידול של 4.3% לעומת שנת 2011. שוק התוכנה הארגונית צפוי להגיע השנה להיקף של 280 מיליארד דולרים – גידול של 5% לעומת השנה החולפת. שוק שירותי ה-IT יעמוד השנה על 856 מיליארד דולרים, נתון המשקף גידול של 1.3% לעומת השנה החולפת.

שוק ציוד התקשורת העולמי צפוי להראות את הגידול החזק ביותר בהוצאות, שיגיעו ל-472 מיליארד דולרים ב-2012, עליה של 6.9% לעומת 2011. גרטנר מייחסת את הצמיחה הזו לחוסן המתמשך של שוק המכשירים הניידים, כמו גם לתחזית חיובית יותר באשר לציוד רשתות ארגוניות, אשר מונעת על ידי הוצאות על ציוד להאצת יישומים, אבטחת רשתות, WLAN ומתגי רשת. שוק שירותי התקשורת יעמוד השנה על 1.721 טריליון דולרים, נתון המשקף גידול של 1% לעומת השנה החולפת.

פילוח לפי מגזרי משק
על פי גרטנר, ההוצאות על IT במגזר הממשלתי העולמי, צפויות להתכווץ מעט ב-2012 ו-2013. זאת, עקב צעדי ההצטמצמות בגוש היורו. על אף הפרשנות הרבה שהושמעה בנוגע לצורך לבצע קיצוצים ממשלתיים, מאז התגלה משבר החובות במדינות שונות באירופה, השפעת הקיצוצים התקציביים של ממשלות מורגשת בהוצאות על IT באזור רק כעת. בדומה לכך, האנליסטים מצפים, כי ההוצאות של הממשל האמריקני לא יעלו ולא ירדו ב-2012, בטרם יתכווצו בשנת 2013.

בשוק העסקים הקטנים והבינוניים, אשר מייצג קרוב לרבע מכלל ההוצאות הארגוניות על IT, ההוצאות צפויות להגיע לסכום של 874 מיליארד דולרים ב-2012, ולגדול לטריליון דולרים עד שנת 2016. ההוצאות של עסקים בינוניים על IT, צפויות להיות גבוהות יותר לעומת מגזרים אחרים, בכל אחת מחמש השנים הבאות. הסיבה לעליה נובעת מהגידול בהוצאות על תוכנות ארגוניות.

"למרות הדאגה המתמשכת בנוגע להתאוששות הכלכלה העולמית – בעיקר בנוגע לסוגיית פתרון החובות של מדינות בגוש היורו, חששות מכך שבועת הנדל"ן בסין עלולה לזלוג ולהשפיע על שאר הכלכלה ועליית מחירי הנפט – הסימנים המוקדמים ב-2012 מצביעים על תחזית אופטימית יותר לכלכלה העולמית", אמר ריצ'רד גורדון, סגן נשיא לענייני מחקר בגרטנר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים