נערכים לאביב של כנסים ומפגשים

לצד הטרנדים החמים, דוגמת סוגיית הענן, התפוצצות המידע, Big Data ואחסון, שימשיכו להוות מוקד עניין גם בהמשך השנה - תעמוד שנת 2012 בסימן ועידות מקצועיות מעניינות במיוחד, כמו ועידת התיקשוב הצבאי ו-InfoSec 2012

חג הפסח הוא זמן טוב לעשות סיכום ביניים: מה היה לנו מתחילת השנה ומה צפוי לנו בהמשך. את הרבעון הראשון של השנה סיים ענף ה-ICT בצורה טובה, בהתאם לתחזיות קודמות, פחות או יותר. החששות שנבעו מהשפעת המיתון הכבד באירופה טרם נתנו אותותיהם בשוק הישראלי, ומרבית החברות, במיוחד הציבוריות, דיווחו על רבעונים טובים. חלק מהפעילות של החברות בא לידי ביטוי בכלי התקשורת של אנשים ומחשבים, ובין היתר בכנסים. גם בתחום זה אנו מסתכלים אחורה בסיפוק, ומביטים הלאה עם הרבה אנרגיות לתקופה שאחרי החג.

הנושאים המרכזיים שבהם עסקנו ימשיכו כנראה להוות מוקד עניין גם בהמשך. כך, למשל, סוגיית הענן, ששיאה היה במפגש בתחילת השבוע בין המנמ"רים לספקים. הדיאלוג בין המנמ"רים לספקים בנושא זה נמצא בעיצומו. לכולם ברור שטרנד הענן מעבר לפינה, והשאלה אינה אם להכניסו לארגון, אלא מתי ואיך. כמו כן, עסקנו לא מעט גם בסוגיות שקשורות להתפוצצות המידע בארגונים, Big Data, אחסון ועוד.

סוגיה אחרת שעלתה בוועידות שלנו היא טרנד המובייל והשתלבותו המהירה בתהליכי העבודה של הארגונים. בתחילת החודש שעבר ערכנו ועידה מקצועית ורבת משתתפים בנושא, שבסיומה גם הענקנו לראשונה אותות הצטיינות לאפליקציות הארגוניות המצטיינות במסגרת תחרות MobiAwards עליה הכרזנו בשנה שעברה. בנוסף, התייחסנו גם לנושא הסייבר בוועידה מקצועית, בהשתתפות בכירים מזרועות הביטחון ומנהלים מהמשק.

ומה צפוי לנו בהמשך השנה? בתחילת מאי מתוכנן כנס ראשון מסוגו, שידון במערכת היחסים המורכבת בין מנהל המיחשוב לבין מנהל מחלקת משאבי אנוש. זוהי מערכת יחסים דו-כיוונית, כאשר כל צד תורם בה את חלקו: המנמ"ר מסייע למנהל ה-HR למחשב את תהליכי העבודה שלו ולייעל אותם, ואילו האחרון מתגייס לסייע למנמ"ר כיצד לנהל טוב יותר את העובדים שלו, ואיך להשתכלל בפעולות הגיוס שלהם. בהמשך, בשבוע השני של מאי, מוזמנים המנמ"רים חברי פורום C3, לכנס אקדמי באוניברסיטת בן גוריון בנושא ESRL, בהשתתפות מרצים מהאקדמיה, מנכ"לים ומנמ"רים בכירים.

תחום ה-BI גם הוא אחד התחומים החמים יותר כעת, במיוחד על רקע המעבר לענן. הוא יעמוד במוקד הוועידה השנתית שלנו שתתקיים בחודש הבא, בהובלת פלורה לווין, מנכ"לית B-Pro. מעבר לכך, צפויים כנסים נוספים, ביניהם הוועידות המגזריות שלנו בתחומי הפיננסים והבריאות, וכן הוועידה השנתית של העמותה לניהול פרויקטים, שתהיה השנה חגיגית במיוחד לרגל ביקור אורחים מחו"ל.

ב-11 במאי ייפגשו כל חברי הקהילה ובוגרי הארגונים השונים בספארי ברמת גן. זו תהיה החגיגה הרשמית לציון 30 שנים לאנשים ומחשבים. לכן, מבחינה זו, שנת 2012 היא עבורנו שנה מיוחדת. לרגל המאורע הפקנו בתחילת פברואר גיליון חגיגי המציין 30 שנים לתעשייה, שמהווה את תעודת הזהות של תעשיית ה-ICT. מדובר בהפקה מיוחדת שהפכה להיות פרויקט הדגל של הקבוצה.

בחודש יוני, בין שלל הכנסים והוועידות, נערוך את ועידת InfoSec 2012, אשר תחגוג את השנה ה-12 שלה ותעסוק בהיבטים האחרים של עולם הסייבר – ולא רק בהקשר של איראן. נושא הסייבר יהיה גם אחד הנושאים המדוברים בוועידת התיקשוב הצבאי, 2012 C5Israel, אותה אנו עורכים מדי שנה.

עד כאן, כמובן, על קצה המזלג. לוח האירועים שלנו גדוש במספר רב של כנסים, אירועי לקוחות ופורומים מקצועיים של אנשים ומחשבים. בכנסים אלו נפגשים המשתמשים, המנמ"רים ובעלי תפקידים אחרים עם החברות הגדולות בענף, שמספקות להם פתרונות כל השנה. גם בעידן בו הרשתות החברתיות מושכות את רוב תשומת הלב, ממחישים הכנסים והוועידות השונות, כי אין תחליף לנטוורקינג אמיתי ודיאלוג פנים אל פנים בין ספק ולקוח.

לסיום: רגע לפני שאתם יוצאים לחופשת חג האביב, הציצו בלוח האירועים של אנשים ומחשבים ושריינו לכם מקום לאחד הכנסים שמעניינים אתכם. אנחנו מחכים לכם שם. חג שמח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים