לארי פייג', מנכ"ל גוגל, מסכם שנה ראשונה בתפקיד: "היינו חייבים לבצע כמה החלטות קשות"

"לגוגל יש הזדמנויות רבות, ואלא אם כן נבצע כמה החלטות קשות, נמצא את עצמנו עובדים מעבר ליכולותינו, מבלי שתהיה לנו את ההשפעה המבוקשת", מסביר פייג' במכתב פתוח המסכם את הישגיו ● הוא מתעקש שמודעות פרסום טובות יותר, המתאפשרות הודות למידע שאוספת גוגל על משתמשיה מכל המוצרים שלה, יטיבו עם כולם ומציין שגוגל יכולה להרוויח כסף גם מבלי להיות "רעה" ● "עם הגודל - מגיעה גם האחריות", הוא מסביר

לארי פייג', מנכ"ל גוגל (Google) ואחד ממייסדיה, פרסם בסוף השבוע מכתב פתוח המסכם את הישגיו בשנתו הראשונה כמנכ"ל ענקית החיפוש, ומסביר את ההיגיון שעמד מאחורי חלק מהחלטותיו. המכתב, "עדכון המנכ"ל ל-2012", עוסק באופן קמצני-משהו בשערוריות הגדולות שהתעוררו סביב גוגל השנה, ושומר על נימה חיובית לרוב אורכו.

"באפריל האחרון התחלתי לארגן מחדש את צוות ההנהלה של החברה סביב מוצרי הליבה שלנו, כדי לשפר את האחריות ואת שרשרת הדיווח לאורכה ולרוחבה של גוגל", כותב פייג'. "במקביל, עסקתי בניקיון יסודי. לגוגל יש הזדמנויות רבות, ואלא אם כן נבצע כמה החלטות קשות, נמצא את עצמנו עובדים מעבר ליכולותינו, מבלי שתהיה לנו את ההשפעה המבוקשת".

חלק מאותן בחירות שפייג' מזכיר, דוגמת סגירה או איחוד של יותר מ-30 מוצרים, לא היו אהודות על ידי כולם – אולם בהחלט יש בהן הגיון עסקי מנקודת מבטו של מנכ"ל. עם זאת, הוביל פייג' גם כמה מהלכים שגררו התנגדות כמעט גורפת. כך, למשל, ההטמעה של הרשת החברתית +Google בתוצאות החיפוש שמציעה גוגל, וחיבור גורף של כל מוצרי החברה תחת מדיניות פרטיות אחת – תוך התעקשות שגוגל יכולה להרוויח כסף גם מבלי להיות "רעה".

"השינויים האחרונים שערכנו במדיניות הפרטיות שלנו עוררו עניין רב", כותב פייג' באופן עדין במיוחד, בהתחשב ברעש הציבורי הגדול שקם סביב הנושא. "עם זאת, חשוב לציין שהשינויים הללו יאפשרו לנו ליצור חוויה טובה ואינטואיטיבית יותר לכל אורך קו המוצרים של גוגל – וזו המטרה העיקרית שלנו השנה".

בהמשך, מזכיר מנכ"ל גוגל את הממציא האמריקני ניקולה טסלה – שידוע בין היתר כמי שלא הצליח למקד את המצאותיו ולהרוויח עליהן את הכסף שהגיע לו. כך, מתעקש פייג', שמודעות פרסום טובות יותר, המתאפשרות הודות למידע שאוספת גוגל על משתמשיה מכל המוצרים שלה, יטיבו עם כולם. הוא גם מציין את העובדה, שבזכות הפונקציות החברתיות שמציעה החברה, עומד לרשות גוגל כיום מידע אישי יותר על המשתמשים – מידע, שלדבריו, יסייע במתן תוצאות חיפוש איכותיות יותר.

"אנחנו משתדלים להסביר את הפעולות בהן אנו נוקטים, כי עם הגודל – מגיעה גם האחריות", כותב פייג' במכתב, ומציין כי החברה טועה לפעמים, אך משתדלת לתקן את טעויותיה בהקדם האפשרי. "התחרות נמצאת במרחק קליק אחד בלבד. לכן, גוגל רוצה להיות חברה שראויה לאהבה גדולה מצד משתמשיה, למרות שאנו מודעים לכך שרוב החברות הגדולות הן לא אהובות במיוחד". כך, הוא מסביר, כי מוצרים מצוינים וחווית משתמש מעולה הם שיובילו לאהדת הציבור. כך, למשל, מציין פייג' שכאשר רכשה גוגל את יו-טיוב (YouTube) ב-2006, רבים הביעו סקפטיות. "היום משרת יו-טיוב יותר מ-800 מיליון משתמשים בחודש, המעלים יותר מ-60 דקות של וידיאו בכל שניה".

"דברים שבעבר נחשבו לקסם, הפכו היום למובנים מאליהם", מסכם את פייג' את מכתבו. "ההזדמנויות שעומדות בפנינו הן גדולות מאי-פעם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים