גרטנר: ההכנסות העולמיות מ-BI וניהול ביצועים גדלו ב-16.4% ב-2011 ל-12.2 מיליארד דולרים

על פי חברת המחקר, חמשת הספקים המובילים ממשיכים לאחד את השוק באמצעות שילוב של רכישות, אינטגרציות ופעולות להאצת מכירות או מכירה צולבת, וכתוצאה מכך מחזיקים בבעלותם קרוב לשני שלישים מהשוק ● סאפ מובילה את שוק ה-BI עם נתח של 24% ● אחריה מדורגות אורקל (15.6%), סאס (12.6%), יבמ (12.1%) ומיקרוסופט (8.7%) ● דן סומר, אנליסט ראשי בגרטנר: "כוחות משמעותיים, כמו מיחשוב ענן, ניידות, רשתות חברתיות ו-Big Data, ישחקו תפקיד מכריע באימוץ גובר במהלך עשר השנים הקרובות"

ההכנסות העולמיות מפלטפורמות BI, יישומי אנליזה ותוכנות ניהול ביצועים, הסתכמו בשנת 2011 ב-12.2 מיליארד דולרים – עליה של 16.4% בהשוואה להכנסות ב-2010, שעמדו על 10.5 מיליארד דולרים – כך על פי דו"ח חדש של חברת המחקר גרטנר (Gartner). בשנת 2011, מדווחת גרטנר, היה שוק תוכנות ה-BI, האנליזה וה-PM, המגזר שהציג את מהירות הצמיחה השנייה בגודלה בשוק התוכנות הארגוניות העולמי.

על פי חברת המחקר, חמשת הספקים המובילים ממשיכים לאחד את השוק באמצעות שילוב של רכישות, אינטגרציות ופעולות להאצת מכירות או מכירה צולבת, וכתוצאה מכך מחזיקים בבעלותם קרוב לשני שלישים מהשוק. כך, שמרה סאפ (SAP) על מקומה כספקית המובילה של חבילות המשלבות BI, ניתוח ותוכנות PM בעולם מבחינת הכנסות גם ב-2011, עם נתח שוק של 24%. הכנסותיה של ענקית התוכנה הגרמנית בתחום הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולרים – גידול של 19.5% לעומת 2.4 מיליארד הדולרים שהניבו לה עסקי ה-BI והאנליזה ב-2010.

במקום השני בשוק, אך בהפרש ניכר, מדורגת אורקל (Oracle) עם 15.6% מהשוק. הכנסותיה של אורקל מ-BI, ניתוח ו-PM הסתכמו ב-2011 ב-1.9 מיליארד דולרים, המשקפים גידול של 16.3% בהשוואה ל-2010. סאס (SAS), ספקית ה-BI הפרטית הגדולה בעולם, מדורגת במקום השלישי עם 12.6% מהשוק. הכנסותיה בתחום הסתכמו אשתקד ב-1.5 מיליארד דולרים – גידול של 11.3% בהשוואה לשנה שלפניה.

את המקום הרביעי בדירוג של גרטנר תופסת יבמ (IBM), עם 12.1% מהשוק. ענקית המיחשוב הציגה את הצמיחה הגדולה ביותר בהכנסות מהתחום, לאחר שהגדילה אותן מ-1.2 מיליארד דולרים ב-2010, ל-1.4 מיליארד דולרים ב-2011 – עליה של 20.9%. מיקרוסופט (Microsoft) סוגרת את הטבלה של גרטנר, עם נתח של 8.7% משוק ה-BI. הכנסותיה על הענקית מרדמונד הסתכמו ב-1.05 מיליארד דולרים – גידול של 16% בהשוואה ל-913 מיליון הדולרים עליהם דווח ב-2010.

יצרני BI, אנליזה ו-PM אחרים תופסים אמנם 27.5% מהשוק, אך אף אחד מהם לא הציג נתח שוק משמעותי בפני עצמו, כדי לתפוס מקום בדירוג של גרטנר ל-2011. כך, מרכזים היצרנים האחרים הכנסות בסך 3.3 מיליארד דולרים, המהווים גידול של 14.8% בהשוואה ל-2010.

"BI, ניתוח ו-PM זוהו כאמצעים לסינון כמויות המידע העצומות, שהולכות וגדלות, על מנת להפיק תובנות ולקבל החלטות בעולם הדיגיטלי, אשר משנה תעשיה אחר תעשיה", אומר דן סומר, אנליסט ראשי בגרטנר. "הצמיחה החזקה הזו מונעת על ידי שני כוחות: הראשון, הוא ראשי מחלקות טכנולוגיות המידע, שממשיכים להקצות תקציבים לבינה מלאכותית, למרות סביבות תקציביות נוקשות. כך, סקר המנמ"רים של גרטנר מ-2012 מגלה, כי ניתוח ו-BI נמצאים בראש סדר העדיפויות הטכנולוגי של מנמ"רים בשנת 2012; השני, הוא מרכזי קניה חדשים שנפתחים ומתרחבים אל מחוץ ל-IT, בסדרה של יוזמות עסקיות, אשר לוקחות נתח הולך וגדל מעוגת ההוצאות. הסיבות העיקריות לכך הן כלי זיהוי מידע בשירות עצמי, התחרות בין היצרנים לספק תובנה עסקית באמצעות אנליזות ומנהלי כספים אשר מגלים עניין מחודש ב-BI ו-PM".

סומר מסכם, כי "ב-2011 השוק עדיין נשלט על ידי פתרונות מקומיים מסורתיים, אשר מקושרים למחשבים אישיים. עם זאת, כוחות משמעותיים, כמו מיחשוב ענן, ניידות, רשתות חברתיות ו-Big Data, ישחקו תפקיד מכריע באימוץ גובר במהלך עשר השנים הקרובות. כוחות אלו  יסייעו להסיט את מרכז הכובד של טכנולוגיות ה-BI והאנליזה, מעיסוק בלעדי של ה-IT, המטופל על ידי בעלי עניין בתחומים עסקיים ספציפיים, לטכנולוגיות השמות דגש חזק על ההקשר האישי, בתוך הפיירוול ומחוצה לה. בעוד עשר שנים, הניתוח ייגע בכולם באופן תכוף הרבה יותר מהיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים