דו"ח: מקורם של תשעה מכל עשרה האקרים בעולם – מסין

מנתונים שפרסם אתר Interview Street עולה, כי סין היא המדינה המובילה באופן מובהק בכמות וברמת ההאקרים שלה, כאשר 90% מכלל ההאקרים בעולם - מקורם במדינה זו ● כמו כן, 70% מההאקרים ב-20 המקומות הראשונים בעולם הם סינים ● אנליסטים הביעו דאגה מחוסר כוח אדם בעל מיומנות טכנולוגית ממדינות המערב

סין היא המדינה המובילה באופן מובהק בכמות וברמת ההאקרים שלה – כך עולה מנתונים שפרסם האתר ההודי הנחשב Interview Street.

על פי האתר, שפועל מבנגלור ועוסק בתיווך ובגיוס מתכנתים, תשעה מעשרת ההאקרים הבולטים בעולם – מקורם בסין ו-90% מההאקרים בעולם מגיעים ממדינה זו. ההאקר העשירי מגיע ממדינה לא ידועה ובמקום ה-11 מצוי האקר המכונה "רלקסניקוב" (ככל הנראה משחק מילים על שמו של רסקולניקוב, גיבור "החטא ועונשו" של דוסטוייבסקי), והוא מגיע מארצות הברית. יצוין, כי חמישה מתוך העשירייה השנייה בדירוג ההאקרים מגיעים אף הם מסין.

אנליסטים הביעו בסוף השבוע דאגה מהנתונים, לא בשל העובדה הידועה שלפיה הסינים מתמחים בתחום הפריצה המקוונת, אלא כסמן המעיד על העדר כוח אדם בעל מיומנות טכנולוגית ממדינות המערב. מומחי אבטחה הזהירו שיכולה להיות לנתון זה השפעה על היכולת של ארצות המערב להגן על עצמן מפני הגל ההולך וגדל של איומי סייבר.

באחרונה פורסם דו"ח על ידי נורת'רופ גרומן (Northrop Grumman), קבלן של משרד ההגנה האמריקני, לפיו הממשל הסיני משקיע סכומי עתק בקידום הלימודים האקדמיים בתחומי ה-IT בכלל ובתחום לוחמת המידע בפרט. אנליסטים ציינו, כי מדובר בסכומים שהמערב לא יכול להרשות לעצמו להשקיע.

חברות ענק, בהן EMC, מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook), זינגה וחברות אינטרנט אחרות, משתמשות בשירותי אתר Interview Street על מנת לראיין ולגייס לשורותיהם תוכניתנים. האתר עורך מבחני תכנות מאתגרים, כדי לבחון את יכולתם של הנבחנים מכל העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים