יבמ ממשיכה במסע הקניות: רוכשת את וריסנט, שפועלת בעולם הניתוח העסקי

התוכנה של וריסנט אוספת דיווחים המגיעים ממקומות שונים בארגון, משלבת אותם יחדיו ומנתחת אותם לטובת שיפור המכירות, זיהוי ואיתור מגמות במכירות וייעול התפעול ● היקפה הכספי של העסקה לא נמסר, והיא צפויה להיסגר ברבעון השני השנה, בכפוף לאישור הרגולטורים בקנדה ובארצות הברית ● עם השלמת הרכישה יצורפו כל עובדי וריסנט לקבוצת התוכנה של יבמ

יבמ (IBM) ממשיכה במסע הרכישות שלה: בסוף השבוע הודיע הענק הכחול, כי יקנה את וריסנט (Varicent), ספקית תוכנה קנדית למיכון וניתוח נתוני מכירות של ארגונים ולניהול התמריצים והתגמולים על מכירות. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר, והיא צפויה להיסגר ברבעון השני השנה, בכפוף לאישור הרגולטורים בקנדה ובארצות הברית. עם השלמת הרכישה יצורפו כל עובדי וריסנט לקבוצת התוכנה של יבמ.

החברה הנרכשת נוסדה ב-2003 והמטה שלה שוכן בטורונטו. התוכנה שלה אוספת דיווחים המגיעים ממקומות שונים בארגון – מחלקות השכר, המכירות, הכספים, משאבי אנוש וה-IT – משלבת אותם יחדיו ומנתחת אותם לטובת שיפור המכירות, זיהוי ואיתור מגמות במכירות וייעול התפעול. כמו כן, התוכנה של וריסנט ממכנת ומשלבת את כל ההיבטים של מכירות הארגון וניהול הביצועים הכספיים שלו – היבטים שבאופן מסורתי הם עתירי תהליכים ונתונים. בניגוד לכלים מסורתיים בתחום, וריסנט מספקת מערכת ניהול אחת, המתבססת על מנוע חישוב מתוחכם, לטובת בניית מודלים וניתוח היעילות שבהשקעה בתחומים שונים. התוכנה מאפשרת ללקוחות הארגוניים, דוגמת בנקים, חברות ביטוח, רשתות קמעונאות, חברות היי-טק ו-IT וספקיות תקשורת, לקבוע באופן מדויק יותר היכן כדאי להשקיע והיכן לא במהלך תהליכי הייצור והמכירות, לייעל את הקצאות הנדל"ן לתחומי הפעילות השונים של הארגון, לדווח ולנתח את פעילות המכירות וכן לנהל את התגמול של מחלקות המכירות על בסיס ביצועיהן. בנוסף, היא מסייעת להידוק ההלימה והתאימות לרגולציות שבתחומי התעשייה השונים ומספקת שקיפות על כל התהליכים והשינויים הצפויים באותם תהליכים.

בין המשתמשים בתוכנה של וריסנט נמצאים 200 הבנקים וחברות הביטוח הגדולים בעולם. על לקוחותיה נמנות רשת מלונות סטארווד (Starwood Hotels), דקס וואן (Dex One), מנפאואר (Manpower), הרץ (Hertz) ואופיס דיפו (Office Depot).

ביבמ ציינו, כי אחד המניעים לרכישה הוא שבארגונים רבים, ממוכנים ככל שיהיו, הפיתוח העסקי מתבסס על מאגרי מידע בלתי עדכניים וגיליונות אלקטרוניים דוגמת אקסל (Excel). לס רצ'ן, מנכ"ל חטיבת הניתוח העסקי של הענק הכחול, מסר ש-"המטרה שלנו ברכישה היא לספק לעובדים את היכולת לשפר את הביצועים שלהם, על בסיס ניתוחים עסקיים ממוקדים ומורכבים, ובסופו של דבר – לשפר את השורה התחתונה. ארגונים רבים מנהלים את המכירות שלהם בדרך הישנה, תוך הסתמכות על בסיסי נתונים שופעי מידע שהוא לא תמיד רלוונטי, גיליונות אלקטרוניים ודואר אלקטרוני". לדבריו, הרכישה היא "הזדמנות עצומה ליישם ניתוח חכם באזור החיוני הזה של עסקים, בכלי המספק יכולת לגלות הזדמנויות לצמיחה עסקית".

"ניהול של ביצועי המכירות נתפס עדיין בעיני רבים בענף כאמנות ולא כמדע, ונדרש לשנות את אופן החשיבה הזה", אמר דן שימרמן, נשיא ומנכ"ל וריסנט. לדבריו, "במסגרת יבמ נביא את המומחיות הטכנולוגית שלנו ללקוחות רבים יותר ונסייע להם לשפר את התהליכים שלהם, לטפל באופן אסטרטגי בניהול המכירות והתגמולים עליהן ולהביא לצמיחה ברווחיות שלהם".

יבמ מסרה, כי מפתחי וריסנט יצורפו למו"פ שלה לטובת קידום תחום הניתוח העסקי ומוצרי הנרכשת ישולבו במערך המוצרים הנובעים מרכישות קודמות שלה בתחום: אלגוריתמיקס (Algorithmics), קלאריטי (Clarity Systems), אופן פייג'ס (OpenPages), קוגנוס (Cognos) ו-SPSS. זאת, "לטובת מיטוב התהליכים העסקיים, הרחבת היכולות של יבמ בתחום באופן נפרד לכל מגזר תעשייתי, אך בצורה חוצת ארגון. הרכישה משתלבת באסטרטגיית החברה להמשיך ולהשקיע בתחום", נמסר מיבמ.

גורמים בענק הכחול מסרו לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי "החברה רואה הזדמנות אדירה לספק יישומים של ניתוחים עסקיים מתקדמים ללקוחות הארגוניים בתחומי המכירות, לטובת ניצול הזדמנויות חדשות לצמיחה". יבמ צופה, כי עסקיה בתחום הניתוח העסקי יעמדו ב-2015 על 16 מיליארד דולרים.

יבמ רואה בעסקי התוכנה שלה מרכיב מפתח בצמיחה והיא שמה דגש על התחום, הן במו"פ והן ברכישות. בעשור החולף שולשו רווחי החברה מתחום התוכנה ועמדו בשנה שעברה על יותר מ-10 מיליארד דולרים. ההכנסות מהתוכנה הוכפלו באותה התקופה ויבמ אף צופה, כי עסקי התוכנה יניבו לה כמעט ממחצית מהכנסותיה עד 2015. יצוין, כי לחברה יש כ-9,000 יועצים, 400 חוקרים, מאות פטנטים רשומים ויותר מ-27 אלף שותפים עסקיים המיועדים לתחום הניתוח העסקי והמיטוב שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים