יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד: עד סוף 2011 הענקנו יותר מ-6,500 מחשבים למורים ב-150 ערים

"המחשבים הוענקו במסגרת פרויקט 'מחשב נייד לכל מורה', שהינו יוזמה ברוכה של קרן אתנה ומהווה עבורנו הזדמנות מצוינת להעניק למורים את מה שאנחנו חושבים שהגיע להם מזמן", אמר שורי בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "אנחנו לא מסתפקים רק בתרומה הפיזית למורים - צוותים שלנו, כולל אותי, מגיעים לכל עיר שבה נבחרים המורים של בתי הספר לקבלת המחשבים, ואנחנו מסייעים בהוספת ציוד היקפי"

"בנק מסד הוא שותף פעיל בפרויקט 'מחשב נייד לכל מורה', ועד סוף 2011 תרם יותר מ-6,500 מחשבים בכ-150 ערים וישובים בארץ. אנחנו שותפים אסטרטגים בקרן אתנה, שיזמה את הפרויקט", כך אמר מנכ"ל הבנק, יעקב שורי, בראיון לאנשים ומחשבים.

הוא ציין, כי "בנק מסד מזוהה מזה שנים רבות כבנק של המורים, עובדי ההוראה וציבור המחנכים בישראל. הוא נמנה על קבוצת הבנק הבינלאומי, יש לו 20 סניפים ושלוחות בארץ ומועסקים בו כ-350 עובדים. לכן, יש לנו מחויבות עסקית-ערכית ללכת לקראת ציבור המורים, מעבר לניהול החשבון האישי שלהם שנובע מהיותנו בנק". שורי הוסיף, כי "היוזמה הברוכה של קרן אתנה, בהובלתו של אורי בן ארי, היא, ללא ספק, הזדמנות מצוינת עבורנו להעניק למורים את מה שאנחנו חושבים שהגיע להם מזמן".

"אנחנו לא מסתפקים רק בתרומה הפיזית למורים", המשיך שורי. "צוותים שלנו, כולל אותי, מגיעים לכל עיר שבה נבחרים המורים של בתי הספר לקבלת המחשבים. כמו כן, אנחנו מסייעים בהוספת ציוד היקפי, יושבים עם המורים, נותנים להם סיוע וכן מציעים להם ליהנות ממגוון המוצרים הפיננסיים וההטבות שהבנק מעניק למורים כל השנה".

לדבריו, הערך המוסף של פרויקט מחשב נייד לכל מורה אינו רק בנתינה הפיזית של המחשב. "כולנו מודעים לצורך בשיפור מערך החינוך בישראל ולכן, חשוב מאוד שהמורה יעשה שימוש מושכל במחשב וינצל אותו בצורה מיטבית, כדי שבסופו של דבר, ירוויחו מכך גם התלמידים ומערכת החינוך כולה", אמר.

מעבר לזה, שורי ציין, כי הוא הזדהה עם אחת ממטרות היסוד של הפרויקט: לשפר ולהעצים את מעמדו של המורה בעיני התלמידים ובעיני הסביבה כולה. "לא יעלה על הדעת שבעידן של היום, למורה בישראל לא יהיה מחשב, שנחשב כיום לכלי עבודה בסיסי בכל משרד". הוא הוסיף, כי "נמשיך לתמוך בפרויקט ונעשה זאת בחפץ לב".

שורי ציין שבנוסף לתרומתו לפרויקט מחשב לכל מורה, שותף בנק מסד במיזם "המורה של המדינה", שמאורגן עם על ידי ידיעות אחרונות. נציג הבנק, מנהל אגף הבנקאות והסמנכ"ל, גבי טייטל, משתתף חבר בוועדת השופטים של הפרויקט, שבוחרת את המורים המשתתפים בו. בכל שנה נבחרים כ-20 מורים שמקבלים פרס מיוחד בטקס חגיגי. כמו כן, הבנק פועל בקרב מוסדות חינוך להכשרת מורים ומשתתף גם בכנסי חינוך למיניהם.

פרויקט "מחשב נייד לכל מורה", אותו יזם בן ארי, יושב ראש קרן אתנה, החל ב-2007, בחסות משרד החינוך, בנק מסד והסתדרות המורים. עד כה הוענקו במסגרתו מחשבים ב-177 ערים וישובים ל-6,700 מורים. הפרויקט כולל בנוסף 120 שעות הדרכה למורים, הכנה של בית הספר לסביבה מתוקשבת ותמיכה טכנית שוטפת. הפעילות של הקרן כולה מבוססת על תרומות ושותפות של גורמים רבים, חלקם מענף ההיי טק.

לשורי, שנכנס לתפקידו כמנכ"ל בנק מסד לא מכבר, יש 35 שנות ניסיון בבנקאות. הוא הגיע לתפקיד מבנק האם שלו, הבנק הבינלאומי, שם כיהן בשורה ארוכה של תפקידי ניהול במטה ובסניפים. בתפקידו האחרון שימש שורי כסמנכ"ל באגף המסחרי בחטיבה העסקית של הבנק.

שורי אוחז בתפיסה מאוד ברורה לגבי החשיבות של מערכות המידע בניהול מוסד כמו בנק. "התפיסה שלי אומרת שיש לעשות כמה שיותר כדי למחשב תהליכים ממשקי עבודה ובקרות, ולרדת כמה שיותר משימוש בנייר", הוא אומר. "לפני כשנה, בנק מסד נבחר לבנק ירוק, שעושה שימוש רחב בשירותי מיכון ששומרים על הסביבה ירוקה. למעשה, חיסכון בתהליכים וסביבה ירוקה הם חלק מהתרבות הארגונית שלנו". הוא הוסיף, כי "מערכות המידע והמיחשוב שלנו מסייעות לנו בסניפים ובמטה בכל תהליכי הבקרה העסקית והשליטה על תהליכי הביצוע, ובעזרתם אני יכול לדעת ברמה יומית, בזמן אמת, מה קורה בכל סניף".

"חשוב לציין שתהליך הסבת מערכות המיחשוב של בנק מסד ובנקים נוספים בקבוצה במהלך 2010 למערכות של הבינלאומי היה פרויקט גדול ומורכב, בקנה מידה בינלאומי", אמר שורי. "הוא בוצע בהצלחה רבה ובכוחות משותפים עם אנשי מתף, חברת המיחשוב שהינה חברה בת של הבנק הבינלאומי, בניהולו של אמנון בק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים