HP מזהירה: חלק ממתגי התקשורת מסדרת ProCurve נגועים בנוזקות

בהודעה שפרסמה החברה נכתב, כי אם ייעשה במתגים אלה שימוש במחשבים אישיים, הם עלולים לפגוע במערכות ה-IT הארגוניות ● ל-HP היו בעבר אירועים של משלוח חומרה נגועה

חלק ממתגי התקשורת מסדרת ProCurve 5400zl של HP מכילים כרטיסי קומפקט פלאש (CF) הנגועים בתוכנות זדוניות, כך הזהירה החברה.

בהודעה שפרסמו בסוף השבוע אנשי צוות התגובה לאירועי אבטחת מידע של HP הם כתבו, כי אם ייעשה במתגים אלה שימוש במחשבים אישיים, הם עלולים לפגוע במערכות ה-IT הארגוניות.

HP לא פירטה אילו נוזקות נמצאו, מהיכן הן הגיעו, איזה קוד זדוני הן מכילות ואיזה נזק הוא עושה. המתגים הנגועים נרכשו לאחר 30 באפריל 2011, והחברה פירטה את המספרים הסידוריים שלהם.

לדברי גורמים רשמיים ב-HP, יש שתי דרכים להתמודד עם תוכנות זדוניות. האחת היא מה שמכונה "טיהור התוכנה", שם HP נותנת ללקוח הארגוני סקריפט (שורת קוד) לניקוי הנוזקות, אותה יש להריץ על מנהל המתגים. שורת הקוד מוחקת את הקובץ או הקבצים הנגועים ואת הנתיב שלהם, בלי לחשוף את המחשב האישי לקבצים שעל הפלאש קומפקט. המחיקה נעשית בלי להפריע לפעילות המתגים. "אפשרות זו", ציינו ב-HP, "היא הטובה ביותר עבור לקוחות שרוצים למקסם את רמת פעילות הרשת שלהם". אופציה אחרת היא להחליף את החומרה, שעל פי גורמים רשמיים ב-HP, היא טובה לארגונים שרכשו את המתגים מסדרת 5400zl אבל עדיין לא התקינו אותם על רשת התקשורת הארגונית שלהם.

מתגי ה-LAN האמורים עוצבו לטובת פריסה בקצה הרשת. הם מציעים יכולת את'רנט של 10 ג'יגה-ביט ויכולות PoE (ר"ת Power over Ethernet) ובנויים למרכזי מיחשוב ארגוניים שדורשים יכולת גידול לצד פריסה ותפעול קלים. המתגים, כך על פי ענקית ה-IT, נבנו כחלק מתפיסת HP’s Adaptive Edge Architecture, שמאפשרת הסתגלות רבה יותר של תשתיות הרשת לפי שינוי בדרישות.

חומרה המגיעה כשבתוכה תוכנות זדוניות אינה דבר שכיח, אולם היא בהחלט מתקבלת על הדעת, ציינו אנליסטים. הם הוסיפו של-HP כבר יש "היסטוריה" בתחום: בשנת 2001, כמה מדפסות שלה שנשלחו היו נגועות בתוכנה הזדונית FunLove. בנוסף, הסניף האוסטרלי של HP הודיע בשנת 2008, כי חלק משרתי ProLiant שלה היו נגועים בתוכנות זדוניות בשמות Fakerecy ו-SillyFDC.

HP

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד נאמן

    חבל להשמיץ מוצר כזה מדובר במספר קטן של רכיבים שאת מספרם הסידורי אפשר למצוא בלינק המצורץ http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c03249176 תשנו את תוכן המודעה

אירועים קרובים