משפט גוגל-אורקל יוצא לדרך – ופותח את "עונת התביעות" של אורקל

הליך בחירת המושבעים במשפט שמנהלות שתי החברות בבית המשפט בסן פרנסיסקו יחל מחר (ב') ● אורקל תובעת את גוגל בטענה שיש במערכות אנדרואיד משום הפרת זכויותיה בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה ● בחודשים הקרובים צפויים להיפתח מספר משפטים בהם מעורבת אורקל, ויש החוששים שריבוי הדיונים יפריע למנהלי החברה לנהל אותה

מחר (ב') תחל בבית המשפט הפדראלי בסן פרנסיסקו בחירת המושבעים בתביעה שהגישה אורקל (Oracle) נגד גוגל (Google), בטענה שיש במערכות אנדרואיד (Android) שלה משום הפרת זכויותיה של אורקל בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה (Java). בגוגל מכחישים, כי זכויותיה של אורקל הופרו וטוענים שלא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפת ג'אווה.

זהו רק הראשון מבין ארבעה משפטים גדולים שאמורה אורקל לנהל בחודשים הקרובים: בסוף מאי אמור להיפתח המשפט שלה מול HP על מעבדי איטניום (Itanium), ביוני אמור להיפתח המשפט החוזר בתביעה שהיא מנהלת מול סאפ (SAP) על פרשת TomorrowNow ובהמשך השנה צפוי להיפתח משפט של אורקל מול החברה הקטנה יותר Rimini Street.

יש כאלה שהעלו את החשש שמשפטים כה רבים, בקנה מידה כה נרחב ובסמיכות זמנים כה קרובה עלולים להסיח את דעתם של לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, ושל מנהלים בכירים נוספים בחברה מהניהול השוטף שלה. עם זאת, מעטים הופתעו מכך שאליסון הלוחמני נגרר למשפטים כה רבים ויש אף כאלה שהזכירו שהוא תבע פעם את עיריית סן חוזה – ואף ניצח במשפט – לאחר שזו ביקשה לאסור על המראות ונחיתות של מטוס הסילון הפרטי שלו בשעות הקטנות של הלילה.

ממסמכים שהוגשו בחודש שעבר לבית המשפט עולה, כי במסגרת הדיונים הכושלים על הסכם הפשרה בין אורקל לגוגל הציעה גוגל לשלם לאורקל אחוז מסוים מההכנסות שיתקבלו ממערכות אנדרואיד, אם זו תצליח להוכיח שזכויותיה בפטנטים הופרו.

על פי החישובים של גוגל, מדובר בסכום של כ-2.8 מיליון דולרים על הפרת זכויות בשני פטנטים בתקופה שעד 2011. לגבי ההמשך הציעה אורקל 0.5% מההכנסות ממערכות אנדרואיד עבור פטנט אחד ו-0.015% מההכנסות עבור פטנט שני, עד 2018, שבה יפוג התוקף של הפטנטים. גוגל מציעה את מערכת ההפעלה אנדרואיד בחינם ליצרניות של טלפונים חכמים ומחשבי לוח, ומקורן של ההכנסות שלה בפרסום.

לטענת גוגל, פיצויים אלה תואמים את חישוביו של מומחה פרטי שמונה מטעם בית המשפט, אולם אורקל דחתה את ההצעה בטענה שמדובר בסכום נמוך מדי. בחברה אף מתכוונים לדרוש הוצאת צו מניעה שיאסור על ההפצה של מערכות אנדרואיד. "אורקל אינה יכולה לוותר על זכויותיה בערכאה זו ובערכאת הערעור, והיא דורשת פיצוי מלא על העבירות של גוגל", נכתב במסמכים שהוגשו מטעם אורקל לבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים