תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | חברת וירגונט והמרכז הרפואי פוריה ערכו יום עיון ייחודי וראשון מסוגו לעובדים בנושא אבטחת מידע

לימור גרוסמן-אברהם, מנכ"ל וירגונט: סקר שערכה החברה בקרב למעלה מ-100 ארגונים, הצביע על חוסר המודעות של העובדים לאבטחת מידע כאחת החולשות המרכזיות של הארגון

15/04/2012 14:29

חברת האינטגרציה וירגונט החלה בסדרה של ימי עיון פנים ארגוניים בקרב לקוחותיה, שעוסק בהטמעת ערכים ומודעות בקרב העובדים לנושא אבטחת מידע. זאת, בעקבות סקר שערכה החברה בקרב למעלה מ-100 ארגונים, שהצביע על חוסר המודעות של העובדים לנושא אבטחת מידע, כאחת החולשות המרכזיות של הארגון.

לדברי לימור גרוסמן-אברהם, מנכ"ל וירגונט, ימי העיון עוסקים באבטחת המידע הן מהזווית הטכנולוגית, אך לא פחות מכך מהזווית האנושית, שגורמת לזליגת מידע: השימוש הפסול שעובדים עושים במידע, באופן מודע (גניבת מידע, העברת מידע לגורמים מחוץ לארגון וכו') או בתום לב, כמו איבוד מדיה נתיקה.

יום העיון שנערך בשבוע שעבר במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה, פוריה, היה הראשון בסדרת ימי עיון שתערוך החברה בקרב לקוחותיה. בפוריה מדובר בסדרה של חמישה ימי עיון, בהם מציגים נציג משרד הבריאות, מנהל הטכונולוגיות של חברת וירגונט, נציג משטרת ישראל, נציג משרד המשפטים, מנהל המרכז הרפואי ומנהל האגף למערכות מידע בבית החולים.

"אחד הנושאים הבוערים בקרבה של מערכת רבת משתמשים הוא נושא אבטחת המידע. המודעות אצלנו להגנת המערכת היא גבוהה המטרה היא לוודא שמידע סודי ורגיש לא יזלוג החוצה או ייפול לידים זרות", במלים אלה פתח ד"ר יעקב פרבשטיין, מנהל המרכז הרפואי פוריה, את הכנס, בו השתתפו כ-100 מעובדי המרכז הרפואי.

אודי כהן, מנהל הטכנולוגיות בחברת וירגונט, ציין מספר נתונים לגבי הגלישה באינטרנט. לדבריו, בשנת 2012 קרוב ל-90% ממשקי הבית גולשים באינטרנט ונתון זה אינו מתייחס לגלישה באינטרנט באמצעות הטלפונים הסלולאריים. כהן הדגיש, שכל כניסה לגוגל או חיפוש כלשהו באמצעות מנוע חיפוש מעבירים מידע רב על המשתמש. מידע זה נאגר ומשמש להעברת פרסומות לפילוח ואפיון הלקוח ועוד. כהן התריע בדבר הפגיעות לוירוסים וסכנות דליפת מידע באמצעות כונן נייד (דיסק און קי).

ד"ר עזמי טנוס, מפקח ורפרנט ראשי, ברשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, הדגיש, שכל פעולה שלנו משאירה חתימה דיגיטאלית לאורך שנים, המידע נשמר ומתועד גם כשאנחנו חושבים שמחקנו אותו. עו"ד טנוס הוסיף, כי חשוב לארגון להשקיע זמן ומאמץ מתמשך בנושא אבטחת מידע בכדי למנוע דליפה של מידע רגיש אשר יכול לגרום לנזק תדמיתי ואף לגרור תביעה ייצוגית.

דניאל זוהר, מנהל מערכות מידע במרכז הרפואי פוריה, סכם את היום ואמר: ככל שהארגון ממוחשב יותר כך הוא חשוף יותר לסיכוני מערכות מידע, שעלולים לפגוע בהמשכיות העסקית וככל שאמצעי אבטחת המידע משתכללים כך גם אמצעי ההתקפה. לכן נדרשת השקעה מתמדת ושדרוג מתמשך. דניאל דיבר על הסיכונים ואבטחת מידע של התקנים ניידים (סמרטפונים וטאבלטים).

וירגונט הינה חברת אינטגרציה המתמחה באבטחת מידע ופתרונות תקשורת. על לקוחות החברה נמנים גופים, כמו: בתי חולים, אוויס, תמורה מקבוצת כלל ביטוח, הום סנטר, סטימצקי, IBC, פריץ קומפניס ישראל, טויס אר-אס ועוד.

בדו"ח של אנליסט אבטחת מידע של stki שערך שחר גייגר מאור, וירגונט דורגה במקום הרביעי לצידם של יבמ, נס, מטריקס ועוד. הדו"ח פורסם ב-19 במרץ.

אירועים קרובים