יבמ השיקה שרתים משולבי חומרה ותוכנה בהשקעה של שני מיליארד דולרים

השרתים המשולבים מכילים מערכות עיבוד, איחסון, תוכנות תשתית וידע תפעולי-ארגוני, כשהם ארוזים במכונה אחת ● הם נועדו לפשט ולקצר משמעותית את תהליכי הקמת מערכי מיחשוב ● אף שלא יודו בכך בענק הכחול, מדובר בתשובתם למערכות המשולבות של אורקל ● בין הלקוחות של יבמ שמשתמשים במערכת נמצאות כמה חברות ישראליות, בהן סאפיינס ורד בנד

יבמ (IBM) השיקה סדרת מחשבים חדשה, המשלבת חומרה ותוכנה, לאחר השקעה של כשני מיליארד דולרים ופיתוח שארך קרוב לארבע שנים.

המערכת החדשה, PureSystems, מורכבת ממכונות משולבות האורזות שרתים, מערכי איחסון, סביבת תוכנת ניהול כוללת וידע וניסיון נקודתי בתחומי יישומים מוגדרים. על פי הענק הכחול, המערכת שהושקה בסוף השבוע מאפשרת לקצר את זמני ההקמה וההגדרה של מערכי מיחשוב משבועות אחדים הנדרשים כיום לצורך זה – לשעות בודדות.

כמו כן, המערכת המשולבת החדשה של יבמ אורזת חומרת עיבוד, איחסון ותקשורת מתוצרת החברה יחד עם תוכנת ניהול מערכות אותה פיתחה יבמ לאורך שנים. תוכנה זו מאפשרת מיטוב של תהליכי ההתקנה והעדכון של יישומי תוכנה וניטור הביצועים של כל רכיבי החומרה, מערכות ההפעלה, תוכנות הווירטואליזציה, בסיס נתונים, תוכנות תשתית ותוכנות יישומיות.

על פי מאמר ניתוח שהתפרסם בסוף השבוע בניו-יורק טיימס (New York Times), תפיסת המערכות המשולבות של יבמ מקיפה ורחבה יותר מזו של שחקנים אחרים בשוק, בכל הנוגע למגוון אופציות התוכנה המשולבות במערכות החדשות.

הענק הכחול מסר, כי המערכת החדשה מאפשרת חסכון עצום בהקמת סביבה חדשה וחסכון בהוצאות התפעול, על ידי פישוט של כלי הניהול השונים. "זוהי המערכת היחידה בשוק שיודעת לנהל גם את כל סוגי הפלטפורמה (שרתים, תקשורת, איחסון), גם שכבות וירטואליות וגם את תוכנות הביניים כגון בסיס הנתונים והגישה לווב", נמסר.

המערכות החדשות עובדות בארבע סביבות הפעלה: לינוקס (Linux) – על גבי מעבדי אינטל (Intel) או מעבדי Power של יבמ, יוניקס AIX או חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft). בנוסף, ניתן לבחור בין ארבע סביבות לניהול עומסים ולווירטואליזציה: Hyper-V של מיקרוסופט, PowerV של יבמ, VMware או סביבת KVM של רד-האט (Red Hat).

ביבמ ציינו, כי המערכות החדשות נועדו להתמודד עם האתגרים המרכזיים בפניהם ניצבים ארגונים ברחבי העולם, שנדרשים להוציא 70% מתקציב ה-IT שלהם על משימות תפעול ותחזוקה פשוטות. עובדה זו מותירה בידיהם רק סכומים מצומצמים להשקעה בחדשנות. על פי IDC, ב-2011, שני שלישים מפרויקטי ה-IT חרגו מהתקציב הראשוני שלהם או פיגרו בלוח הזמנים. סקר אחר של יבמ העלה, כי רק אחת מכל חמש מחלקות מיחשוב בארגונים מסוגלת להוציא את רוב התקציב המוקצה לה לצורכי חדשנות.

הענק הכחול מסר, כי "משפחת מערכות PureSystems מבוססת על שלושה חידושים טכנולוגיים מהותיים, המצביעים על ראשיתו של עידן חדש שיאפשר לעסקים לחסוך בעלויות ולצמצם את רמת המורכבות הנלווית לתפעול תשתיות ה-IT: האחד – תכנון מערכות התומך בגידול פנימי; השני – דפוסי מומחיות משולבים: במערכות שולבה תוכנה המאפשרת למערכות לטפל בעצמן, באורח אוטומטי; והשלישי – שילוב מוכן לעבודה בסביבת מיחשוב ענן".

גם חברות ישראליות בין הלקוחות
כמה חברות ישראליות השתלבו בשיתוף פעולה עם יצרני תוכנה שונים שיבמ יזמה בטרם חשיפת המערכות החדשות, והן מציעות כבר את פתרונותיהן לעבודה בסביבת PureSystems. בין אותן חברות נמצאות סאפיינס (Sapiens), אירניקס (Earnix) ורד בנד (Red Bend).

אף שלא יודו בכך ביבמ, המערכות החדשות הן התשובה שלה למערכות המשולבות של אורקל (Oracle). על פי הניו-יורק טיימס, EMC, דל (Dell), סיסקו (Cisco) ו-HP הולכות אף הן בכיוון זה, של שילוב מערכות לטובת פישוט הדטה סנטרים הארגוניים וייעול הניהול שלהם, אולם רק לאורקל יש את ההיצע הנרחב של מערכות משולבות חומרה ותוכנה. זאת, בשל רכישתה את סאן (Sun) תמורת יותר משבעה מיליארד דולרים – עסקה שהושלמה ב-2010. "אורקל מציעה חומרה ותוכנה, תחת משפחת המותגים Exa", ציטט העיתון את ג'ון רימר, אנליסט מפורסטר (Forrester). "יבמ נוקטת בגישה דומה, אבל הולכת עוד יותר רחוק מבחינת מגוון אפשרויות התוכנה שהיא מציעה".

"המערכות של יבמ מייצגות את השינוי מחויב המציאות של הפישוט. מערכי IT בארגונים נאבקים לעמוד בקצב הדרישות העסקיות", אמר מתיו איסטווד, אנליסט ב-IDC. "זהו הצעד הבא שצריך להתקיים במרכזי המיחשוב".

"עם התכונות המיוחדות בעיצוב והמומחיות המשולבת, המערכות החדשות של יבמ מייצגות התקדמות חשובה בהתפתחות המיחשוב", אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ביבמ והממונה על עסקי החומרה והתוכנה שלה. "אין כאן סביבה קניינית של יבמ אלא פתרון המבוסס על ריבוי ספקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים