חבילת אופיס 15 תושק רק במאי 2013

ממסמך של מיקרוסופט שדלף ופורסם באתר הולנדי עולה, כי החברה תשיק את חבילת היישומים המבוקשת רק בעוד כשנה ● כתוצאה מכך, החברה לא תוכל להציג בעונת הקניות של סוף השנה האזרחית את אופיס 15 כיתרון זמין של מחשבי לוח עם חלונות 8 מול מחשבי iPad של אפל

ממסמך שדלף עולה שהתוכנה החשובה ביותר שמתכוונת מיקרוסופט (Microsoft) להציע עבור חלונות 8 (Windows 8) – חבילת היישומים אופיס 15 (Office 15) – לא תהיה זמינה במועד ההשקה של מערכת ההפעלה החדשה, לקראת סוף השנה הנוכחית. כתוצאה מכך, לא תוכל מיקרוסופט להציג את חבילת היישומים המבוקשת כיתרון זמין של מחשבי לוח עם חלונות 8 מול מחשבי iPad של אפל (Apple).

במיקרוסופט מתגאים מזה זמן שהממשק של אופיס 15 הותאם מהיסוד עבור צגי המגע שבהם תומך ממשק מטרו (Metro) של חלונות 8. היכולת להציע חבילת אופיס (Office) מלאה – עם תוכנות וורד (Word), אקסל (Excel) ופאואר פוינט (PowerPoint) – עבור מחשבי לוח עם חלונות 8 אמורה הייתה להיות יתרון חשוב על פני מחשבי iPad של אפל, שמיועדים בעיקר לצריכת תוכן ולא לייצור תוכן.

על פי ההערכות הרווחות, מחשבי לוח עם חלונות 8 יגיעו למדפי החנויות בסתיו הקרוב. אולם, ממסמך שפורסם באינטרנט על ידי חברה הולנדית שמשתפת פעולה עם מיקרוסופט עולה שחבילת אופיס 15 תופיע רק בעוד כשנה – במאי 2013. עובדה זו עלולה לפגוע במכירות של מיקרוסופט בעונת הקניות של חגי סוף השנה האזרחית.

מארטן ויסר, מפתח הולנדי מחברת הסטארט-אפ Meetroo, שמציעה תוכנה לניהול פרויקטים, ציין שהגיע למסמך בעקבות לחיצה על קישור באי-מייל שהפיצה הנציגות של מיקרוסופט בהולנד. לדבריו, הוא פרסם את המידע משום שסבר שמדובר במידע גלוי לציבור.

"אני שותף מרוצה של מיקרוסופט כבר שנים רבות", אמר ויסר בסרטון שפרסם ביו-טיוב (YouTube) בעקבות הפרשה. "כספק תוכנה עצמאי, אני תמיד מתעניין במפות דרכים של מוצרים, אבל לא התכוונתי לפרסם מידע שלא אושר לפרסום. במבט לאחור, ייתכן שעשיתי טעות".

עוד עולה מהמסמך, כי במקביל לחבילת אופיס 15, יופיעו בתחילת 2013 מוצרים נוספים – ובהם SharePoint 15 ,Exchange 15 ,Visio 15 ו-Project 15. במסמך צוין גם, כי 2014 תהיה השנה האחרונה שבה תיתמך Windows XP, אך לא צוין מועד ההשקה הרשמי של חלונות 8.

דובר מיקרוסופט אישר את אמיתות המסמך שדלף, שנושא את התאריך 12 בדצמבר 2011, אך הדגיש שמדובר בהערכות ולא בתאריכים סופיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים