ארה"ב: פוליטיקאים ורשתות שיווק שמפעילות חנויות פיזיות מבקשים להטיל מס על קניות באינטרנט

ייתכן שהימים של קניות פטורות ממס באינטרנט עומדים לחלוף מן העולם, אם תתקבל הצעת חוק שעל תומכיה נמנית, בין השאר, רשת וול-מארט ● ההצעה עשויה לקבל בקרוב תנופה ולהיות מועלית להצבעה כבר בנובמבר

ברית שנרקמה בין פוליטיקאים ממדינות שונות בארצות הברית, פוליטיקאים מהממשל הפדראלי ורשתות שיווק בעלות כיסים תפוחים, שמפעילות בעיקר חנויות פיזיות, מבקשת לקדם הצעת חוק להטלת מס על קניות באינטרנט. הקואליציה, שמכונה Alliance for main Street Fairness, כוללת, בין השאר, את הרשתות וולמארט (WallMart), טרגט (Target), בסט ביי (Best Buy), הום דיפו (Home Depot) וסירס.

על פי הצעת החוק, מדינות בארצות הברית יוכלו לחייב את אמזון (Amazon) וקמעונאיות מקוונות גדולות נוספות שפועלות אך ורק באינטרנט לגבות מס מכירות מלקוחות שנמצאים מחוץ לתחומי כל אחת מהמדינות הללו.

יוזמי הצעת החוק מנסים לקדם אותה מזה זמן רב, אך היא עשויה לצבור תנופה מחודשת בקרוב. זאת, עקב הגירעון בתקציבי המדינות, שעשוי להגיע בשנת הכספים הבאה להיקף כולל של 50 מיליארד דולרים, ובעקבות פעילות שדולה נמרצת מצד מדינות כמו מינסוטה, וירג'יניה, וושינגטון ופלורידה. ההצעה עשויה להיות מועלית להצבעה כבר בנובמבר הקרוב. דיון בסנאט על הצעת החוק אמור להיערך היום (ד').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים