טוויטר תגביל את האפשרות להשתמש בפטנטים לצורך תביעות משפטיות

החברה הודיעה שתקפיד לנסח את הפטנטים שלה באופן שימנע את האפשרות להשתמש בהם לצורך תביעות משפטיות מבלי לקבל אישור ממפתחי הפטנט ● על אף שטוויטר הוקמה ב-2006, עד כה לא נרשם על שמה אף פטנט, אם כי בקשות רבות שלה לאישור פטנטים ממתינות לאישור

חברת טוויטר (Twitter) הודיעה, כי תקפיד לנסח את הפטנטים שלה באופן שימנע את האפשרות להשתמש בהם לצורך תביעות משפטיות מבלי לקבל אישור ממפתחי הפטנט.

בטוויטר נימקו את המהלך ברצון להעניק לממציאים שליטה טובה יותר על המצאותיהם ולהבטיח שהפטנטים לא ישמשו "לפגיעה בחדשנות של גורמים אחרים", על פי ההודעה שפורסמה בבלוג הרשמי של הרשת החברתית.

עוד נכתב בהודעה, כי "חברת טוויטר מתחייבת כלפי עובדיה שהפטנטים ישמשו רק למטרות מגננה. לא נשתמש בפטנטים שנרשמים על המצאות של העובדים שלנו כדי לתבוע גורמים אחרים מבלי לקבל את אישור העובדים".

יצוין, כי על אף שטוויטר הוקמה ב-2006, עד כה לא נרשם על שמה אף פטנט. עם זאת, היא כבר הגישה בקשות רבות לרישום פטנטים. בחברה הבטיחו שמדיניות זו, שמכונה Innovator's Patent Agreement, תחול על הפטנטים גם אם ולאחר שיימכרו.

אריק גולדמן, מרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה, ציין שההודעה של טוויטר תעניק לה מעמד מועדף בקרב מהנדסי תוכנה, שלא מתלהבים מהאפשרות שפטנטים שפיתחו ישמשו להגשת תביעות כנגד חברות אחרות.

"אין ספק שהמהלך ימצב את טוויטר כמותג מועדף וישדר שהחברה ידידותית למהנדסים יותר מחברות אחרות שאינן מכריזות על מהלך דומה", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים