מסתמן: מיקרוסופט תציע האצה משמעותית בהפעלת יישומים בטלפונים חכמים

הפרויקט מיועד לנצל שימוש בהקשרים כדי לזרז הרצת יישומים על ידי האצת שירותי מפתח במערכת ההפעלה הניידת, כמו: ניהול זיכרון, ניהול לוח זמנים, אבטחה ושליטה בקלט ובפלט של המכשיר ● הוא טרם הגיע לסיומו, אולם לפי מיקרוסופט הוא אמור להיכלל במהדורות הקרובות של חלונות פון

מעבדות מיקרוסופט (Microsoft Labs) חשפו השבוע, כי הן מפתחות מערכת שמטרתה להאיץ באופן משמעותי הפעלת יישומים בטלפונים חכמים. הפרויקט, שמכונה FALCON (ר"ת Fast App Launching with Context), מיועד לנצל שימוש בהקשרים כדי לזרז הרצת יישומים על ידי האצת שירותי מפתח במערכת ההפעלה הניידת, כמו: ניהול זיכרון, ניהול לוח זמנים, אבטחה ושליטה בקלט ובפלט של המכשיר.

המערכת משתמשת בהקשרים כמו מיקום המשתמש ותבניות הרצה זמניות כדי ליצור מעין זיכרון מטמון שמטרתו לחזות איזה יישום יבחר המשתמש להפעיל בקרוב, במטרה להכין את הנתונים והשירותים הדרושים להרצתו בעוד מועד. כך צפוי המשתמש לקצר את זמן הטעינה בפועל.

לפי אנשי הפרויקט, הזמן הנדרש כיום לטעינה והרצה של יישומים בטלפונים חכמים עובר בממוצע את קו ה-20 שניות, גם ליישומים הפופולאריים ביותר. ביישומים שדורשים נתונים ושירותים רבים מהמכשיר הוא יכול אף להגיע ליותר מדקה. הם גם טוענים שבמבחנים שערכו, על ידי שימוש באלגוריתם חכם שנמצא בבסיסו של הפרויקט, הם הצליחו לקצץ באופן משמעותי את זמני ההפעלה של יישומים רבים והגיעו לחסכון של עד 35 שניות ביישומים מסוימים – מה שמוביל לשיפור בחוויית המשתמש.

הפרויקט עדיין לא הגיע לסיומו, אולם לפי העובדים עליו הוא אמור להיכלל במהדורות הקרובות של חלונות פון (Windows Phone).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים