יאהו! תפסיק להציע 50 מוצרים ושירותים שלה

החברה לא תציע יותר מוצרים ושירותים שאינם יעילים או רווחיים - כך הודיע המנכ"ל, סקוט תומפסון ● לדבריו, על פי מפת הדרכים האסטרטגית שהתווה, יאהו! תהפוך "לחברה צעירה, קטנה יותר ובעלת מיקוד מובהק"

יאהו! (!Yahoo) צפויה לסגור 50 פרויקטים של מוצרים ושירותים שאינם יעילים או רווחיים – כך הודיע מנכ"ל החברה, סקוט תומפסון, בשיחה שערך עם משקיעים לאחר פרסום התוצאות הכספיות של החברה, שהיו גבוהות מהצפוי. מדובר בתוצאות הרבעוניות הראשונות של תומפסון, שהחל בתפקידו בינואר האחרון.

לדבריו, המוצרים והשירותים שייסגרו הם כאלה "שלא עומדים ביעדים שלשמם פותחו, משמע – או שהם לא רווחיים מספיק או שתעבורת השימוש בהם לא גדולה דיה".

תומפסון אמר, כי הוא לא יהיה מאושר עד שרמת ההכנסות של יאהו! מפרסום באינטרנט תהיה זהה לזו של שאר שוק הפרסום המקוון.

בעקבות דברי המנכ"ל אמרו אנליסטים לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי "נראה שסוף סוף יש למה לצפות מיאהו! עם הגעת המנכ"ל החדש, החברה מנסה להחיות את עסקיה". מנגד, אנליסטים אחרים היו ספקניים לגבי הצלחת יאהו! במאבקה בשוק החיפוש והפרסום המקוון, ולא שינו את המלצתם לגבי המנייה שלה.

עוד אמר תומפסון בשיחה עם המשקיעים, כי יאהו! ממשיכה במגעים עם הקבוצה הסינית Alibaba על עתיד הנכסים שלה בסין. בכך הוא הזים ידיעות שפורסמו לפני כמה שבועות לפיהן המגעים נקלעו למבוי סתום. חלוצת האינטרנט, המצויה במשבר כספי מתמשך, תכננה תוכניות לעסקה פטורה ממס של חילופי נכסים בשווי של 17 מיליארד דולרים.

לפני כשבועיים הודיע תומפסון, כי בכוונתו לפטר 2,000 עובדים, המהווים 14% ממצבת כוח האדם של יאהו! מדובר בפיטורים הגדולים אי פעם בהיסטוריה של החברה בת ה-17.

תומפסון סיים את דבריו באמרו, כי על פי מפת הדרכים האסטרטגית שאותה התווה, יאהו! תהפוך "לחברה צעירה, קטנה יותר ובעלת מיקוד מובהק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים