אנונימוס ומנכ"לי יבמ ואפל – ברשימת 100 המשפיעים של טיים ל-2012

ג'יני רומטי, טים קוק, שריל סנדברג מפייסבוק וקבוצת ההאקרים המפורסמת נמצאים ברשימה לצד הביוגרף של סטיב ג'ובס, פרופסור שבנה רובוט בן דמותו ואחרים ● על רומטי נכתב בטיים, כי "בלי ספק, היא תפרוץ גבולות טכנולוגיים חדשים" ● אל גור, לשעבר סגן הנשיא האמריקני, כתב על קוק, כי "למלא את תפקיד מנכ"ל אפל לאחר סטיב ג'ובס האגדי זה אתגר קשה ביותר - והוא עושה זאת באופן חלק ומבריק"

וירג'יניה (ג'יני) רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), טים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), וקבוצת ההאקרים אנונימוס (Anonymous) הם בין אנשי ההיי-טק וה-IT המופיעים ברשימת 100 המשפיעים בעולם לשנת 2012 של המגזין טיים (TIME), שפורסמה אתמול (ד').

מריסה מאייר, סגנית נשיא לניהול מוצרים בגוגל (Google), כתבה במגזין על רומטי, כי "הטכנולוגיה הגיעה לאבן דרך משמעותית עם מינויה למנכ"לית יבמ, האישה הראשונה בתפקיד אי פעם. נשים בסביבת העבודה ונשים בטכנולוגיה יהיו שני מניעי מפתח גלובליים בתחרות ובחדשנות בעתיד".

עוד נכתב על מנכ"לית הענק הכחול, כי "היא כבר השפיעה על יבמ בתחומי הארצות המתפתחות ובייעוץ לארגוני ענק, וכעת, בתפקידה הנוכחי, השפעתה רק תועצם. עם השקעה שנתית במו"פ של שישה מיליארד דולרים, רומטי בלי ספק תפרוץ גבולות טכנולוגיים חדשים ותביא את מניית הענק הכחול לשיאים חדשים".

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמאל גור, סגן הנשיא לשעבר של ארצות הברית, כתב על קוק ש-"למלא את תפקיד מנכ"ל אפל לאחר סטיב ג'ובס האגדי זה אתגר קשה ביותר. קוק מוביל את החברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם הטכנולוגיה לשיאים חדשים, והוא עושה זאת באופן חלק ומבריק. הוא הצליח להטמיע שינויים בתרבות הארגונית של אפל, תוך שהוא משמר את מורשתו של ג'ובס".

אחד מעורכי טיים כתב על ארגון ההאקרים אנונימוס, כי "רשימת הפריצות שלהם ארוכה ומרשימה – דיקטטורים ערביים, קריית הוותיקן, ה-FBI וה-CIA, בנקים וחברות בידור ומדיה". העורך שאל בספק ציניות: "האם אנונימוס 'שיחקו' עם רשימת 100 האנשים המשפיעים? תלוי מי אתם חושבים שהוא יותר חכם, יותר גלובלי-קולקטיבי ויותר מוכשר – הם, ההאקרים, או עיתונאי ה-IT של המגזין".

על סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, כתב מוכתר קנט, יושב ראש ונשיא קוקה קולה (Coca Cola) העולמית. לדבריו, "בעידן של שינויים גדולים והזדמנויות ענק, סנדברג מבינה באופן אינטואיטיבי את הפוטנציאל של הרשתות החברתיות ליצור שינוי חיובי בקנה מידה ענק. היא מסייעת לאנשים להיות יותר פתוחים וליצור עולם בעל מימד שקיפות גדול יותר. פייסבוק יוצרת קשרים חדשים בין אנשים, ארגונים וסיבות – קשרים שעשויים להאיר את עולמנו המשותף. מדובר במנהיגה נשית רעננה".

עוד ברשימה: פרופסור שבנה רובוט בדמותו
כן מופיע ברשימה איש החינוך סאלמן קאן, שהקים את האתר קאן אקדמי (khanacademy.org). ביל גייטס, מייסד משותף של מיקרוסופט (Microsoft) וכיום פילנתרופ, כתב עליו ש-"כמו רוב הממציאים, הוא לא התכוון לשנות את העולם. הוא רק רצה לסייע לאחייניתו בשיעורי האלגברה. ממשרדו הצנוע בביתו שבעמק הסיליקון, הצעיר בן ה-35 יצר ספרייה מקוונת מדהימה של אלפי הרצאות וידיאו בתחומי המתמטיקה, המדע ועוד. מפה לשם, האקדמיה שלו מכילה יותר מ-3,000 סרטוני הוראה קצרים". לדבריו, "מדובר בחלוץ אמיתי. אני נפעם מיכולתו לפשט ולהסביר בפשטות ובהנאה תחומי לימוד מורכבים. השפעתו על עולם ההוראה לא תסולא בפז".

טים קוק, מנכ"ל אפלדמות טכנולוגית נוספת ברשימת 100 המשפיעים היא חלוץ האינטרנט מרק אנדרסן, שפועל כיום כיזם הון-סיכון. אנדרסן הוא ממייסדי נטסקייפ (Netscape), אותה הקים באמצע שנות ה-90 יחד עם אריק בינה, שהציעה את דפדפן האינטרנט הפופולרי הראשון. בתחילה זכה הדפדפן של נטסקייפ להצלחה רבה, אך בהמשך הטילה מיקרוסופט את מלוא כובד משקלה לזירת האינטרנט, ואינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) דחק את רגליו של נטסקייפ מהשוק. HP רכשה מאנדרסן ב-2007 את Opsware (שנקראה בעבר Loudcloud) תמורת 1.6 מיליארד דולרים. הוא הקים עם בן הורוביץ את קרן ההון-סיכון אנדרסון-הורוביץ, המושקעת בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק, שם הוא מכהן כחבר הנהלה. על אנדרסן כתב אחד מעורכי טיים, כי "זהו האיש שיש לפגוש אם אתה בעל סטארט-אפ אינטרנטי שמחפש מימון".

עוד מופיע ברשימת המשפיעים פרופסור הנריק שארף מאוניברסיטת אלבורג בדנמרק, שבנה רובוט בן דמותו שלו. עורכי העיתון מציינים, כי "הדמיון בין שארף והרובוט הוא COOL אבל מבחיל, אלא שלא זו כוונתו של שארף. מטרתו של שארף היא שאנשים ישקיעו יותר מחשבה בחשיבות הטכנולוגיה בחיי האנושות, ויהרהרו בגבולות שבין אנשים ומכונות".

דמויות טכנולוגיות נוספות ברשימת מאה המשפיעים של המגזין הם הצעיר המבטיח פיט קאשמור, מייסד ומנכ"ל Mashable ובעל בלוג פופולרי; אריק מרטין, מנכ"ל אתר שיתוף החדשות החברתי Reddit; וולטר איזקסון, הביוגרף של סטיב ג'ובס; והבלוגר אלכסיי נבאלני, שנאבק בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים