תוכן שיווקי

חזון הענן של יעל – אבולוציה או רבולוציה?

19/04/2012 16:17

גישת הענן של קבוצת יעל מספקת סל פתרונות שלם ממנו יכולים ארגונים לקבל את התמהיל המתאים להם, אשר יחד מייצר עבורם התייעלות ארגונית משמעותית. פגשנו לשיחה בנושא את נתי אברהמי – מנכ"ל קבוצת יעל, עמית דובר – סמנכ"ל פתרונות התוכנה, ואת ואדים חשנסקי – ה-CTO בחטיבת התוכנה:

האם היותה של קבוצת יעל חברת אינטגרציה בא לידי ביטוי גם בתחום הענן?
נתי אברהמי: אין ספק שכחברת אינטגרציה המאמינה בשילוב פתרונות, גם הגישה שלנו לתחום הענן משלבת ידע והתמחות של כל הפתרונות החדשים הקיימים בתחום זה. כיוון שהמוצרים בתחום אינם Plague & Play, אין ספק שאינטגרציה היא חלק מהותי מהפתרון.

מה הייחודיות שלכם בתחום?
עמית דובר: הרכבנו סל של פתרונות Best-Of-Bread שמאפשר ללקוחות לבנות "אקו-סיסטם" שלם על בסיס פתרונות ענן פרטי וציבורי, לשלב בין איי מידע שונים ובין המערכות המסורתיות הקיימות בארגון. מתודולוגיה זו מאפשרת לנו לספק פתרונות לכלל הצרכים הנדרשים ליישום ענן פרטי וציבורי, אשר יידעו לנהל את משאבי הארגון לפי צריכה.

אילו פתרונות מספקת יעל בתחום הענן?
נתי אברהמי: אנחנו מציעים פתרונות מגוונים מעולם תשתיות התוכנה בענן (PAAS) , למשל פתרונות של החברות Tibco וגוגל, אותן אנחנו מייצגים בשוק המקומי. בנוסף, אנחנו מציעים אפליקציות בענן כמו יישומי CRM בענן, כחלק מפתרונות שיאפשרו שימוש לפי דרישה על בסיס מודל SAAS.

מהו האתגר הטכנולוגי שלכם בתחום?
עמית דובר: נדרשת עבודת אינטגרציה רבה ומושכלת כדי לשלב בין מערכות הליבה הקיימות בארגון לבין פתרונות משלימים שניתן להוציא מהארגון. על האינטגרטור – להרכיב את ה"פאזל" הזה ולהפוך אותו למערכת אחת שעובדת בצורה מסונכרנת ויעילה. השילוב הזה, המכונה "ענן היברידי", יוצר אינטגרציה בין כלים של ענן ציבורי, ענן פרטי ופתרונות מסורתיים הקיימים בארגון ומייצר מעבר פשוט ושקוף בין התהליכים.

מה לדעתכם תרם לשינוי בתפיסת השוק כלפי הענן?
ואדים חשנסקי: ה-IT לא נחשב יותר כספק תשתיות בלבד, אלא מצופה ממנו כי יסייע לארגון לעמוד ביעדיו העסקיים המשתנים ובתקציב מוגדר. מחשוב הענן מאפשר רכישת משאבים עפ"י צורך ולפי קצב הגידול ובכך, נוצר איזון בין צרכי ה-IT לבין התקציבים והיכולות בפועל. אולם, ארגונים עדיין נמנעים מלאמץ מחשוב ענן, בשל חששות מאובדן שליטה, פגיעה בפרטיות ואיכות השרות. Tibco Silver – פתרון המיוצג בישראל על ידי יעל תוכנה, מעניק פלטפורמה לניהול יישומים המאחדת את שלל המשאבים תחת גג אחת ותוך כדי שמירה על איכות השירות ו-SLA ומאפשר להפוך את חוות השרתים בארגון לענן פרטי ולשלבו עם תשתיות הענן הציבורי.

אז איך אתם עושים זאת בפועל?
נתי אברהמי: הייחודיות היא ביכולת החשיבה איך להטמיע מערכת כוללת בתוך תהליך עסקי קיים מבלי להפריע לו אלא רק לייעל ולשפר אותו. אנחנו לא באים ומספקים חבילת תוכנה אלא מביאים אסטרטגיה שלמה הנכונה לארגון באופן ספציפי.
ואדים חשנסקי: אנחנו משתמשים ב-Fabric Tibco Silver לבניית תשתיות ענן פרטי ושילובם עם הענן הציבורי או ב-Google Apps לטובת הקמת תשתית מיחשוב משרדית והרחבתה. בנוסף, אנחנו מטמיעים פתרונות SAAS רבים כגון CRM, PLM ואחרים, תוך דגש על השתלבותם בכלל המערכות בארגון ועל חוויית המשתמש.

אירועים קרובים