נמשכת הצלילה של נוקיה: עברה להפסד נקי של כמיליארד יורו; ההכנסות ירדו ב-30%

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה תוצאות עגומות כמעט בכל הסעיפים שלה ● הסיבה העיקרית לכך היא הצניחה בשיעור של 52% במכירות הטלפונים החכמים של החברה ● סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה, טען ש-"אנחנו בהחלט מאוכזבים מהביצועים ברבעון הראשון, אך הנתונים מסתירים את מה שהשגנו"

מצבה הכספי של נוקיה (Nokia) ממשיך להידרדר: מהתוצאות שפרסמה החברה לרבעון הראשון של 2012 עולה, כי היא עברה בו להפסד נקי של כמעט מיליארד יורו וכי ההכנסות שלה צנחו בו בקרוב ל-30%. אחת הסיבות לכך היא שהירידה הדרסטית במכירות של סימביאן (Symbian) עדיין לא אוזנו על ידי המכירות של Lumia – הטלפונים החכמים החדשים שתוכננו בהתבסס על הטכנולוגיה של מיקרוסופט (Microsoft).

מהדו"חות הכספיים שפרסמה נוקיה עולה, כי ההפסד הנקי שלה על פי חישוב IFRS (המקביל האירופי ל-GAAP האמריקני) עמד על 929 מיליון יורו לעומת רווח נקי של 344 מיליון ברבעון הראשון של 2011 וכי ההפסד הנקי למנייה לפי חישוב זה הגיע ל-0.25 יורו בהשוואה לרווח של 0.13 יורו. התוצאות העגומות של נוקיה בסעיפי הרווחיות הושפעו מההכנסות הרבעוניות שלה. אלה צנחו ב-29% ל 7.35 מיליארד יורו אל מול 10.4 מיליארד. מתוכן, רשמו ההכנסות של נוקיה ממכירת טלפונים חכמים צניחה של 52% ל-1.7 מיליארד יורו לעומת 3.53 מיליארד.

גם הסעיפים התפעוליים הושפעו מהירידה בהכנסות. ההפסד התפעולי של נוקיה על פי חישוב IFRS עמד על 1.34 מיליארד יורו בהשוואה לרווח תפעולי של 439 מיליון ברבעון הראשון של 2011. שלא על פי IFRS, הגיע ההפסד התפעולי של נוקיה ל-206 מיליון יורו לעומת רווח תפעולי בסך 704 מיליון.

סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "בימים אלה מתחוללים שינויים גדולים במבנה החברה ובזמן שיש שינויים מהותיים בסביבה העסקית שבה אנחנו פועלים, שממשיכה להשתנות במהירות. במהלך השנה האחרונה התקדמנו ביישום האסטרטגיה העסקית שלנו, אולם נתקלנו בתחרות חריפה יותר ממה שהערכנו. אנחנו בהחלט מאוכזבים מהביצועים ברבעון הראשון, אך הנתונים מסתירים את מה שהשגנו. Lumia מתחיל לתפוס תאוצה בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים