כדאי להיות מנהל BI אנליטי

מנהלי BI אנליטי מככבים בצמרת המקצועות המתוגמלים בשוק ה-ICT האמריקני - כך עולה מסקר עדכני שפרסם השבועון InformationWeek ● הסיבה: הדרישה ההולכת וגוברת מצד ארגונים לאנשים שיודעים לחבר את הטכנולוגיה לתהליכים העסקיים ● השכר הממוצע לעובד IT מגיע ל-90 אלף דולרים לשנה, ואילו משכורת של מנהל IT בתחומים החמים מגיע עד ל-116 אלף דולרים לשנה ● מה אצלכם?

שוק ה-IT בארצות הברית מגלה סימנים חיוביים. כך, לפחות, אם מסתמכים על סקר השכר האחרון שערך השבועון InformationWeek. בהשוואה לשנתיים הקודמות אין הפרשים גדולים מדי, אבל עצם היציבות ותעריפי השכר, מראים שעדיין משתלם לעבוד ב-IT, או לפחות אצל הדוד סם. התגמול הממוצע עבור תפקידים שונים בענף נע בין 90 אלף דולרים לשנה לעובדי IT מן השורה, ל-116 אלף דולרים לשנה למנהלים בדרגים השונים. גידול של פחות מ-2% בשני הסקטורים.

הסקר, שנערך בקרב כ-14 אלף מקצועני IT, סיפק לא רק הצצה מסקרנת לגבי המספרים והמשכורות, אלא אפשר לנו ללמוד על המקצועות המתוגמלים והמבוקשים ביותר. כך, למשל, עורכי הסקר קבעו, כי אחד התחומים שמתוגמל יפה מאוד הוא ניתוח עסקי, המכוון לאותם אנשים שיודעים לחבר בין הטכנולוגיה לבין העסקים. זהו אחד התחומים המרכזיים המאתגר כיום את תעשיית ה-ICT בעולם. אחת הדוגמאות הבולטות בנדון הוא מנהל BI בכיר במפעל לייצור משקאות אלכוהוליים, שמייצר בין היתר את המותג ג'ק דניאלס. לדבריו, הוא מגלה יותר ויותר עניין בכל הנושא של ה-IT האנליטי, שכן במציאות של ימינו יש כל כך הרבה כלים והיצע בתחום. המגוון כה רחב, לדבריו, עד שהוא אינו יכול להכיל את כל המידע, וליישם את כל מה שהוא רוצה.

לדעת עורכי הסקר, המנהל הבכיר מייצג רבים בתעשייה, אשר נאלצים ללמוד דברים רבים בעצמם. הסיבה: בתי הספר והמוסדות המכשירים כיום אנשי IT לא שמים מספיק דגש על התחום האנליטי. עובדה זו משפיעה, באופן טבעי, על רמות השכר בתחום, משום שכרגע מדובר במקצוע שהוא במחסור. על פי הסקר, השכר הממוצע המשולם כיום למנהלי BI אנליטי גדל ב-11% לעומת השכר אשתקד. במילים אחרות, ארגונים טובעים בים המידע, והם משוועים לאנשים שידעו לקחת את המידע שיש בארגון – ולהפוך אותו לבעל ערך עסקי.

אז כמה מרוויחים מנהלים ועובדים ב-IT בארה"ב?
מנהלים העוסקים בתחום מיחשוב ענן מגיעים לשכר ממוצע של 152 אלף דולרים לשנה, מנהלי רשתות חברתיות ושת"פים מרוויחים כ-114 אלף דולרים, ומנהלי אבטחת מידע – 135 אלף דולרים. זאת, לעומת מנהלי אבטחה רגילים שאינם עוסקים בתחומי הווב, המדורגים בתחתית הטבלה, עם שכר של 127 אלף דולרים לשנה. בראש טבלת עובדי ה-IT שאינם מנהלים, נמצאים אלו העוסקים בתשתיות אינטרנטיות, ובעיקר אלחוטיות, עם שכר ממוצע של 115 אלף דולרים לשנה. אחריהם ברשימה ממוקמים עובדים המתמחים במיחשוב ענן, ובתחתית הטבלה – עובדים העוסקים בתחזוקת ווב, ששכרם השנתי מגיע ל-100 אלף דולר לשנה "בלבד".

מצטיירת כאן תמונת מצב, לפיה שוק ה-ICT מספק תעסוקה יציבה ומתגמלת לעובדיו, על רבדיו השונים, עם גמישות מקסימאלית במעבר בין תפקידים וקידום בשכר. יצוין, כי אחת השאלות בסקר היתה "עד כמה אתה מרגיש בטוח בעבודה שלך?". 48% מהנשאלים השיבו בחיוב, 40% השיבו "בטוחים מאד", והיתר חשים חוסר יציבות. כל העובדים השיבו, כי הם חשים שהענף הוא דינמי ומציע שכר מתגמל, וכי הוא מאתגר את מנמ"רים ללמוד ולרכוש עוד ועוד ידע.

אם לשפוט לפי תוצאות הסקר, הרי שהחשש מהמיתון הכבד ממנו חששו בארה"ב לא יתממש, למרבה המזל, או לפחות לא בחצי הראשון של 2012. מאחר ואנו חיים בעולם גלובאלי, אפשר להניח שהמגמות האלו מחלחלות גם לשוק הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים