דו"ח: ירידה של 22% במספר עסקאות מיקור החוץ בעולם ברבעון הראשון של 2012

מתוצאות אינדקס הנתונים הרבעוני של ISG, הסוקר את השוק הגלובלי ועסקאות בהיקף של 25 מיליון דולרים ויותר, עולה כי היקף השוק הנבדק עומד על 18.7 מיליארד דולרים - ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2011, וירידה של 37% לעומת הרבעון האחרון של השנה החולפת ● בדרך כלל, מציינים בחברה, יש ירידה ברבעון הראשון של כל שנה בהיקף ובנפח של עסקאות מיקור החוץ, אך הפעם מדובר בירידות יוצאות דופן ואף קיצוניות

ירידה חדה של 22% במונחים של שנה לשנה נרשמה במספר עסקאות מיקור החוץ בעולם ברבעון הראשון של 2012, כאשר הירידה מול הרבעון האחרון של 2011 אף חריפה יותר, עם ירידה של 35% – כך עולה מתוצאות אינדקס הנתונים הרבעוני שפרסמה חברת המחקר ISG. אינדקס זה בוחן את השוק הגלובלי וסוקר עסקאות בהיקף של 25 מיליון דולרים ויותר.

היקף השוק הנבדק ברבעון הראשון עומד 18.7 מיליארד דולרים, המגלם ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2011, וירידה של 37% לעומת הרבעון האחרון של השנה החולפת. בדרך כלל, מציינים בחברה, יש ירידה ברבעון הראשון של כל שנה בהיקף ובנפח של עסקאות מיקור החוץ, אך הפעם מדובר בירידות יוצאות דופן ואף קיצוניות. זאת, לאור הממוצע הרב שנתי, שעומד על כ-13% בהשוואה לרבעון האחרון של השנה הקודמת.

ג'ון קפל, שותף ונשיא קבוצת המחקר ב-ISG, מכנה את התופעה "הבוקר שאחרי ההשתכרות". לדבריו, במחצית השנייה של 2011 הגיע שוק עסקאות מיקור החוץ לשיא בעשור האחרון, עם עלייה במונחים של שנה לשנה שהגיעה ל-29%, ולהיקף של 55.8 מיליארד דולרים. להערכתו, ייתכן מאוד שלקוחות שמשתמשים במיקור חוץ בהיקף כספי יחסית גדול, לוקחים כעת הפסקה מסוימת, ומחכים שהפרויקטים אליהם הם קשורים יבשילו עד להשלמתם. הוא הוסיף, כי חלק מהגידול היחסי במחצית השנייה של השנה שעברה, נבע מכך שחברות רבות פשוט הקדימו את חתימת החוזים החדשים על חשבון הרבעון הראשון של השנה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים