פייסבוק תרכוש ממיקרוסופט מאות פטנטים תמורת 550 מיליון דולרים

במסגרת העסקה תזכה פייסבוק ב-650 פטנטים ובקשות לרישום פטנט, וכן ברישיון לשימוש ב-275 פטנטים ובקשות לרישום פטנט ● ההסכם מגיע כחודש לאחר שרכשה הרשת החברתית 750 פטנטים מיבמ

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) תרכוש מידי מיקרוסופט (Microsoft) מאות פטנטים שמקורם ב-AOL, תמורת 550 מיליון דולרים. זאת, מתוך שאיפה לתגבר את מערך הקניין הרוחני של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

במסגרת העסקה תזכה פייסבוק ב-650 פטנטים ובקשות לרישום פטנט, וכן ברישיון לשימוש ב-275 פטנטים ובקשות לרישום פטנט. מועד העסקה מתרחש זמן קצר לפני ההנפקה של החברה, שהיקפה צפוי להיות הגדול ביותר מאז ומעולם בהשוואה לחברות אינטרנט אחרות.

פטנטים הפכו למצרך חיוני בקרב חברות היי-טק, בעיקר כאמצעי להגנה מפני תביעות על הפרת זכויות בפטנט מצד חברות אחרות. מיקרוסופט, מצדה, רכשה בתחילת החודש מערך פטנטים מ-AOL, בסכום של פחות ממיליארד דולרים. הערכת שווי של פטנטים היא עניין מורכב, ולא ברור עדיין מי הרוויח וכמה מהעסקה בין מיקרוסופט לפייסבוק.

בראד סמית, היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, מסר כי העסקה עם פייסבוק "מסייעת להשיב כמחצית מההוצאה שלנו, תוך עמידה ביעדים שהצבנו לגבי העסקה עם AOL". מקור המקורב לעסקה מסר, כי במיקרוסופט רכשו מראש את הפטנטים, מתוך כוונה למכור את חלקם, נוכח העובדה שהמערך הוצע על בסיס של "הכל או כלום". יצוין, כי במסגרת העסקה עם פייסבוק, שמרה לעצמה מיקרוסופט רישיון לשימוש בפטנטים שנמכרו.

בחודש מרץ רכשה הרשת החברתית הגדולה בעולם 750 פטנטים מיבמ (IBM), שנוספו ל-56 הפטנטים ו-503 הבקשות לרישום פטנט שהיו ברשותה, כך על פי דוח שהוגש לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC).

יאהו! (!Yahoo), שהגישה באחרונה תביעה כנגד פייסבוק על הפרת זכויות בעשרה פטנטים, מסרה כי "אין בעסקה כדי לשנות את העובדה שבפייסבוק ממשיכים להפר את זכויותינו בפטנטים. אנו רואים בעסקה אישור נוסף לטענותינו כנגדה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל

    פייסבוק למעשה משלמת "פרוטקשן" למיקרוסופט וחברות אחרות כדי שלא יפריעו להם ביציאה להנפקה בבורסה.

אירועים קרובים