לקראת ההנפקה: פייסבוק מדווחת על עלייה בהכנסות וירידה ברווחים

בפייסבוק ייחסו את הירידה ברווח, שהפתיעה חלק מהמשקיעים בוול סטריט, למגמות עונתיות בתחום הפרסום ● ההוצאות של פייסבוק כמעט הוכפלו ב-12 החודשים האחרונים, בעוד שההכנסות עלו בתקופה זו בשיעור של 45% בלבד ● "הבעיה המשמעותית ביותר היא ההכרה בכך שבפייסבוק יתקשו לעמוד בציפיות הגבוהות של שוק ההון", אמר ג'ף סיקה, מנהל השקעות ראשי ב-SICA Wealth Management

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

פייסבוק (Facebook) דיווחה על ירידה ברווחים ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מה שעשוי להעיד אולי על ירידה בקצב הצמיחה לקראת הנפקתה. עוד עולה מהמסמכים שהגישה פייסבוק, כי החברה שילמה 300 מיליון דולרים במזומן תמורת רכישת אינסטגרם (Instagram), וכי יתרת סכום העסקה, שעומד על מיליארד דולרים, שולמה ב-23 מיליון מניות רגילות Class B. ההוצאות של פייסבוק כמעט הוכפלו ב-12 החודשים האחרונים, בעוד שההכנסות עלו בתקופה זו בשיעור של 45% בלבד. הרווח הנקי ירד ב-12% והסתכם ברבעון ב-205 מיליון דולרים, בהשוואה ל-233 מיליון דולרים בתקופה המקבילה אשתקד.

בפייסבוק ייחסו את הירידה ברווח, שהפתיעה חלק מהמשקיעים בוול סטריט (Wall Street), למגמות עונתיות בתחום הפרסום. "הירידה הייתה מהירה מכפי שצפינו", אמר בריאן ווייזר, אנליסט מ-Pivotal Research Group. "תהיה הסיבה אשר תהא, כשמדובר בחברה שנתפסת כבעלת קצב צמיחה כה מהיר, ירידה כה משמעותית אמורה להדאיג משקיעים שניצבים מול הערכת שווי מנופחת".

ברשת החברתית הפופולרית בעולם מבקשים לגייס בהנפקה סכום של חמישה מיליארד דולרים, לפי הערכת שווי של עד מאה מיליארד דולרים. "הבעיה המשמעותית ביותר היא ההכרה בכך שבפייסבוק יתקשו לעמוד בציפיות הגבוהות של שוק ההון", אמר ג'ף סיקה, מנהל השקעות ראשי ב-SICA Wealth Management. "זה ישפיע על ההתייחסות להנפקה".

סביר להניח שההנפקה עדיין תזכה לביקוש רב, אך יתכן שהמשקיעים יגלו פחות התלהבות להחזיק במניה לטווח ארוך. "אני עדיין מעודד אנשים להשתתף בהנפקה, אך מזהיר שהדרך לא תהיה בהכרח קלה", הוסיף סיקה. "הציפיות גבוהות, ואני לא אוהב ציפיות גבוהות".

הרשת החברתית, אותה הקים מארק צוקרברג בהיותו סטודנט באוניברסיטת הרווארד בשנת 2004, עברה ברבעון האחרון את רף 900 מיליון המשתמשים הפעילים. בשנה החולפת נוספו לחברה 1,100 עובדים במשרה מלאה, וכיום עומד מספרם על 3,539 בסך הכל.

למרבית ההכנסות של החברה אחראי הפרסום, ובדרך כלל מסתמנת האטה בפרסום ברבעון הראשון של השנה. יתכן שהצמיחה המהירה של פעילות הפרסום טשטשה מגמה זו בדוחות הקודמים של החברה, והתנודות העונתיות יבלטו יותר בדוחות הבאים, כך על פי פייסבוק. "זה היה חייב לקרות. נראה האטה מסוימת", אמר אנופם פליט, אנליסט מ-GreenCrest Capital LLC, שמדגיש כי ככל שהמסד מתרחב, קשה יותר לצמוח בשיעורים כה גבוהים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים