גרטנר: שוק ניהול האיומים האחוד חצה את רף מיליארד הדולרים ב-2011

חוקרי גרטנר ציינו, כי הגידול נובע בין היתר מהמעבר של ארגונים מטכנולוגיות אבטחה מסורתיות - שחלקן ישנות יחסית, לדור הבא של הפיירוול, NGFW ● פורטינט מדורגת במקום הראשון בתחום, וסוניקוול - שנרכשה על ידי דל, תופסת את המקום השני ● לורנס פינגרי, מנהל מחקר בגרטנר: "לקוחות שוק ה-UTM נמצאים בעיצומו של מעבר מהטכנולוגיות הישנות יותר, דוגמת הפיירוול המסורתי, לדור הבא של הפיירוול - הכולל גם תמיכה בשליטה על היישומים"

השוק העולמי של ניהול האיומים האחוד, UTM (ר"ת Unified Threat Management) חצה בשנה החולפת את רף מיליארד הדולרים – כך על פי דו"ח חדש של חברת המחקר גרטנר (Gartner). כך, מדווחת גרטנר, עמד היקף המכירות העולמי בתחום על 1.2 מיליארד דולרים ב-2011 – עלייה של 19.6% לעומת 972 מיליון הדולרים שגלגל השוק ב-2010.

חוקרי גרטנר ציינו, כי הגידול נובע בין היתר מהמעבר של ארגונים מטכנולוגיות אבטחה מסורתיות – שחלקן ישנות יחסית, לדור הבא של הפיירוול, NGFW. מוצרי UTM כוללים בדרך כלל VPN, פיירוול, מוצרים להגנה ולמניעת חדירה, סינון דואר זבל ואנטי וירוס.

על פי חברת המחקר, פורטינט (Fortinet) מדורגת במקום הראשון בשוק, עם גידול של 33% בהכנסות מ-2010, אז הן עמדו על 172 מיליון דולרים, ל-228 מיליון בשנה החולפת. גרטנר העריכה את נתח השוק של פורטינט בכ-20%. סוניקוול (Sonicwall) מדורגת שנייה בשוק, עם הכנסות בסך 154 מיליון דולרים בשנה החולפת – עלייה של 13% לעומת הכנסות בסך 133 מיליון דולרים ב-2010. החברה נרכשה לאחרונה על ידי ענקית המיחשוב דל (Dell), במסגרת מאמציה של זו האחרונה להגדיל את נפח פעילותה בעולם המיחשוב הארגוני, לרבות מתן פתרונות חומרה, תוכנה ושירותים, על חשבון צמצום פעילותה בעולם המיחשוב האישי.

סופוס (Sophos) הבריטית נמצאת אף היא בדירוג, בזכות רכישתה בשנה שעברה את אסטרו (Astaro). על פי חברת המחקר, הכנסותיה של סופוס מתחום ה-UTM עמדו ב-2011 על 73 מיליון דולרים, לעומת 54 מיליון ב-2010. החברה שהציגה את הגידול המשמעותי ביותר בתחום ה-UTM היא SECUI, שהכנסותיה עלו בקרוב ל-60% – מ-33 מיליון דולרים בשנת 2010 ל-52 מיליון בשנה החולפת.

גם שחקנים ותיקים וגדולים בעולם אבטחת המידע צוינו על ידי חברת המחקר בתחום ה-UTM. כך, למשל, לג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) היו ב-2011 הכנסות בסך 138 מיליון דולרים מהתחום, והיא הקדימה את צ'ק-פוינט (Check Point), שלה היו הכנסות של 127 מיליון דולרים מהתחום. סיסקו (Cisco) הניבה הכנסות בסך 107 מיליון דולרים ב-2011 מתחום ניהול האיומים האחוד.

בהיבט הגיאוגרפי, צפון אמריקה מובילה את תחום ה-UTM, עם היקף שוק של 431 מיליון דולרים – גידול של 15% לעומת 2010, אז עמד ההיקף על 373 מיליון. מערב אירופה מדורגת במקום השני מבחינה גיאוגרפית, עם היקף שוק של 310 מיליון דולרים ב-2011, נתון המשקף גידול של 16.7% לעומת 266 מיליון ב-2010. על פי חברת המחקר, הגידול בשני אזורים גיאוגרפיים אלה נובע בשל ריבוי תקנות ורגולציות, בעיקר בעולם חברות האשראי. סיבה נוספת לגידול, צוין, היא מעבר של ארגונים במערב אירופה לסביבות מיחשוב וירטואליות.

לדברי לורנס פינגרי, מנהל מחקר בגרטנר, "לקוחות שוק ה-UTM נמצאים בעיצומו של מעבר מהטכנולוגיות הישנות יותר, דוגמת הפיירוול המסורתי, לדור הבא של הפיירוול – הכולל גם תמיכה בשליטה על היישומים. ספקי UTM רבים מביאים לשוק מוצרים חדשים בשנים האחרונות, תוך ניסיון להרחיב את השוק ולתת מענה גם לארגונים קטנים ובינוניים, לצד היצע של פתרונות UTM אלחוטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים