עובדי מפעל פוקסקון איימו לקפוץ מהגג אם שכרם לא יועלה

על פי דיווחים, כללה המחאה כ-200 עובדים, ששבו לעבודה בתוך זמן קצר - לאחר שהגיעה למקום המשטרה המקומית ● אחד מנציגי הנהלת המפעל אמר, כי לא מדובר בשביתה וכי המאיימים לקפוץ היו עובדים חדשים במפעל ● מפעלי פוקסקון השונים מעסיקים יותר ממיליון עובדים, המייצרים מוצרים עבור ענקיות אלקטרוניקה ו-IT שונות, לרבות אפל

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

עובדי מפעל פוקסקון (Foxconn) בעיר ווהאן שבסין, איימו אמש (ש') לקפוץ מגג אחד מבנייני המפעל, אם דרישותיהם להעלאת שכרם לא ייענו. על פי דיווחים של פעילי הגנה על זכויות עובדים בהונג קונג, 200 מהעובדים במפעל טיפסו על הגג ואיימו שאם תביעותיהם לא ייענו – הם יקפצו ממנו. בתוך זמן קצר הגיעה למקום המשטרה המקומית והעובדים שבו לעבודה.

כתב סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), שהיה הראשון לדווח על הידיעה, שוחח עם אחד מנציגי הנהלת המפעל, שאמר כי לא מדובר בשביתה וכי המאיימים לקפוץ היו עובדים חדשים במפעל. לא ברור בשלב זה אם מחאת העובדים קשורה ללחץ שהופעל על בעלי המפעל לשפר את תנאי עבודת הפועלים.

מפעלי פוקסקון השונים מעסיקים יותר ממיליון עובדים, המייצרים מוצרים עבור ענקיות אלקטרוניקה ו-IT שונות, לרבות אפל (Apple).

כזכור, בתחילת החודש פורסם דו"ח חדש שהכינה האגודה לתעסוקה הוגנת (FLA) עבור אפל, המאשר כי העובדים המייצרים את מוצריה במפעלי פוקסקון שבסין עובדים בתנאים קשים. הדו"ח העלה, כי הפועלים עובדים מסביב לשעון, ללא חופשות ופעמים רבות גם בלי לקבל תשלום על שעות נוספות. עורכי הדו"ח קבעו, כי על מנהלי המפעלים שנסקרו לעשות יותר – הרבה יותר – על מנת להגן על זכויות העובדים שתחתיהם ולשפר את תנאי העסקתם. הדו"ח שפורסם אינו מזעזע כפי שכמה ממבקרי אפל ציפו שיהיה, אבל בכל זאת מצייר תמונה עגומה על מצבם של עשרות אלפי פועלי הייצור ועל העובדה שמנהלי אותם מפעלים לא מספקים להם את התנאים שמגיעים להם.

לצורך הכנת הדו"ח, צוותים של ה-FLA ראיינו 35 אלף עובדים באופן אקראי ובחנו דיווחים על אלפי שעות עבודה במפעלי פוקסקון בצ'נגדו, לונגואה וגוואנלן. האגודה הגיעה למסקנה, כי "מדובר בממצאים חמורים שלא עומדים בכל תקן העסקה מערבי וסותרים את דיני העבודה בסין". בחלק המתייחס לשעות העבודה, נמצא שהפועלים עובדים כל כך הרבה שעות ביממה וימים רבים מאוד ברציפות. בתחום הבריאות והבטיחות, צוותי ה-FLA העלו בדו"ח חששות לגבי השימוש באבק אלומיניום במהלך הייצור. חומר זה הביא לפני כשנה לפיצוץ קטלני באחד ממפעלי פוקסקון בסין.

הדו"ח אף אישר את ממצאי התחקיר של הניו-יורק טיימס (New York Times), שפורסם לפני כשלושה חודשים, לפיו הפועלים במפעלי פוקסקון עובדים מספר רב מאוד של שעות נוספות, פעמים רבות מועסקים שבעה ימים בשבוע, חיים בתנאי צפיפות מחפירים במעונות ועומדים על רגליהם שעות רבות עד שהן מתנפחות ואין ביכולתם ללכת. על פי הדו"ח, חלק מהפועלים הם בני נוער שאסור להעסיקם, גם על פי החוק הסיני. הפועלים נחשפים במהלך הייצור לחומרים מסוכנים או רעילים והרישומים על השימוש בחומרים אלה זויפו, או הועלמו.

פוקסקון שיפרה בעבר כמה פעמים את תנאי העבודה במפעליה, בעקבות מקרי התאבדויות של עובדים ולחץ תקשורתי בינלאומי. בסוף מרץ, יממה לפני פרסום הדו"ח, הגיע למפעלי פוקסקון טים קוק – מנכ"ל אפל, והצהיר על מחוייבות החברה לזכויות העובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים